Siła portali społecznościowych

W czasach globalnej rewolucji mediów społecznościowych, jak Facebook czy Twitter, każda opinia w internecie ma swoją wartość. Z możliwości wymiany poglądów na portalach społecznościowych korzysta już ponad  dwa miliardy ludzi na świecie (stanowi to ponad 70% wszystkich internautów) i liczba ta dynamicznie wzrasta. 

W Polsce z sieci społecznościowych takich jak Facebook korzysta ponad 20 milionów aktywnych użytkowników, w tym ponad 13 milionów na urządzeniach mobilnych. 

Co minutę na Facebooku pojawia się ponad 3 miliony udostępnionych treści, a udostępnione treści i polubienia są przeglądane przez ponad 15 milionów użytkowników. Duży udział komentarzy stanowią wpisy związane z markami, produktami, firmami, dlatego też jest to tak wartościowe źródło pozwalające poznać i zrozumieć klienta.

Comarch Social Intelligence

Comarch Social Intelligence to skuteczna metoda na badanie opinii na temat Twojej marki w Internecie. To również narzędzie do analizowania zainteresowania Twoimi produktami, usługami, kampaniami i wszystkimi tymi zdarzeniami, których dotyczy dyskusja na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. 

Narzędzie Comarch Social Intelligence to również sposób na reagowanie na nagłe zdarzenia zaistniałe w Internecie po to, aby skuteczniej chronić markę i bezzwłocznie odpowiadać na potrzeby klientów. Informacje o dyskusjach i negatywnych opiniach na temat marki można monitorować już od pierwszej minuty korzystania z usługi Comarch Social Intelligence. 

Comarch Social Intelligence to również szeroki zakres analiz i cykliczne raporty przekazujące kompleksową wiedzę o opinii społeczności w Internecie na temat marki, produktów, kampanii promocyjnych, i potrzeb rynku. To również niezwykłe narzędzie do komunikacji z klientem, wspierania jego potrzeb, odpowiadania na jego wątpliwości i obawy, a także narzędzie do wyszukiwania potencjalnych klientów poszukujących opinii o produkcie. Stanowi to nowy poziom komunikacji, wsparcia sprzedaży i wzmocnienia pozytywnego wizerunku brandu.

Dlaczego warto monitorować społeczność?

Bezpieczeństwo reputacji

Jednym z najważniejszych elementów, jakimi zajmują się specjaliści od marketingu jest dobra opinia na temat firmy. Wypracowana przez długie lata reputacja może łatwo ulec zachwianiu poprzez media społecznościowe.

Informacje przekazywane w Internecie czy na portalach społecznościowych mogą być łatwo zmanipulowane. Duża konkurencja sprawia, że pojawiają się także nieczyste zagrania ze strony innych uczestników rynku, takie jak celowa manipulacja obrazem naszej marki w sieci. Aby móc przeciwdziałać takim zachowaniom warto skorzystać z Comarch Social Intelligence.

Wsparcie sprzedaży

Aplikacje Social Media wykorzystywane są często do identyfikowania potencjalnych klientów, potrzeb rynkowych czy nowo tworzonych trendów. Co ważne, taka potrzeba zgłaszana jest bezpośrednio przez klientów i nie jest wynikiem estymacji czynników, które mogą być mylne z oczekiwaniami rynku. Możemy wspierać klienta w jego opinii, wychwytywać dyskusje i wchodzić w interakcję na jej temat. Społeczności, które gromadzą się w około portali społecznościowych, widząc responsywność wybranych firm stają się skłonniejsze darzyć je większym zaufaniem. 

Dobrym przykładem tego jest koncepcja marketingowa Zero moment of Truth, która odnosi się do momentu podejmowania decyzji przez klienta. Pierwszym etapem zakupu jest wyszukanie informacji o produkcie, opinii o nim oraz włączenie się do dyskusji na jego temat. Jest to świetny moment na dotarcie do klienta z pozytywnym przekazem.

Analiza kampanii

Comarch Social Intelligence to niezastąpione narzędzie do badania efektów kampanii promocyjnych. Pozwala badać, czy podjęte działania przyniosły oczekiwane efekty dla firmy. Dzięki monitorowaniu intensywności dyskusji na portalach społecznościowych, dostarczają bezcennej wiedzy na temat prowadzonych działań marketingowych, czy też reakcji, jakie ze sobą niosą. 

Warto rozważyć tutaj również strategię biznesową jaką jest Social CRM. Jej znaczenie w przeciągu kilku lat znacznie wzrosło wraz z rozwojem zainteresowania sieciami społecznościowymi. Utrzymanie jak najlepszej relacji z klientem za pomocą mediów społecznościowych stało się niemalże podstawą prowadzenia marketingu w sieci. Comarch Social Intelligence poprzez swoje funkcjonalności daje możliwość sprostania działaniom z zakresu Social CRM.

Badanie potrzeb klientów

Badania opinii publicznej, trendów rynkowych i analiz perspektyw rozwoju najczęściej wiązało się z ogromnymi kosztami generowanymi przez takie badania. 

Rozwój portali społecznościowych i ich globalna dominacja sprawiła, że stały się one jednym z głównych grup reprezentatywnych wykorzystywanych w badaniach. W wyniku zastosowanych nowoczesnych systemów możemy w prosty sposób dostarczyć kluczowych informacji o preferencjach klientów oraz otrzymać informację o opinii, jaką ma nasza firma na rynku.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza