Handel i magazyn

Comarch ERP Altum został zaprojektowany tak, aby kompleksowo obsługiwać i usprawniać wszystkie procesy handlowo-magazynowe w firmie, bez względu na specyfikę jej działania. Dodatkowo, dzięki możliwości prowadzenia wielu firm w jednym systemie, obszar handel-magazyn dla każdego przedsiębiorstwa prowadzony jest niezależnie.

W Comarch ERP Altum przedsiębiorstwo ma również możliwość prowadzenia wielokanałowej sprzedaży w jednym systemie: uruchomienie sklepu internetowego (Comarch e-Sklep), prowadzenie sprzedaży na darmowym portalu wszystko.pl, obsługa kontrahentów w modelu B2B (Comarch B2B), mobilna sprzedaż (Comarch Mobile Zarządzanie oraz Comarch Mobile Sprzedaż).

Comarch ERP Altum to nie tylko pomoc w obsłudze standardowych procesów handlowych-magazynowych, ale przede wszystkim automatyzacja rutynowych czynności. Dzięki narzędziom BPM, można całkowicie lub częściowo zautomatyzować procesy: przyjmowania i zamawiania towarów, oferowania oraz realizacji zamówień, czy przydzielania rabatów i obsługi reklamacji.

Comarch ERP Altum dzięki zastosowanym rozwiązaniom, pozwala obsługiwać sprzedaż niestandardowych produktów. Jest to możliwe dzięki wprowadzonym funkcjonalnościom takich jak m.in.:

Wielocechowość. Jak to działa? Właściciel sklepu odzieżowego dla każdego rodzaju spodni, może określić ich rozmiar, kolor, rodzaj (slim, regular itd.) a nawet materiał, z którego zostały wykonane.

Artykuły powiązane. Jak to działa? Klient kupuje armaturę w sklepie, system informuje sprzedawcę o możliwości zaoferowania kleju oraz fugi.

Typy i jednostki miar. Jak to działa? Firma jubilerska kupuje kruszce a następnie sprzedaje własną biżuterię. Użytkownik może określić bardzo precyzyjną wagę zarówno kruszcu jak i biżuterii.

Kategorie i grupy podziałów. Jak to działa? Firma może podzielić swoich Klientów ze względu na województwa, wielkość firmy, branże itd. W ramach każdej kategorii można tworzyć grupy, np. wielkość firmy: duże, średnie, małe przedsiębiorstwa. 

Zarządzanie dokumentami handlowo-magazynowymi w Comarch ERP Altum to m.in.:

Pełna obsługa procesów sprzedażowo-zakupowych, od zapytania ofertowego, poprzez ofertę, zamówienie, paragon, aż po wystawienie faktury i wysłanie dokumentów na skrzynkę mailową kontrahenta.

Przejrzyste zarządzanie wszystkimi procesami logistycznymi, dzięki kompletnemu zakresowi dokumentów magazynowych, związanych z przyjmowaniem, wydawaniem czy przesuwaniem towarów pomiędzy magazynami oraz obsługą rozbieżności w dostawach.

Obsługa transakcji wewnątrzwspólnotowych, możliwość ewidencji i rozliczania faktur zaliczkowych, prowizyjnych oraz proforma.

Obsługa całego procesu reklamacji w podziale na etapy: od przyjęcia artykułu po uznanie reklamacji i wydanie nowego towaru.

Możliwość prowadzenia transakcji w walutach obcych.

Tworzenie dokumentów na bazie innych dokumentów eliminując tym samym wielokrotne wprowadzanie tych samych danych, np. przekształcanie zamówienia sprzedaży w fakturę.

Dostęp do informacji z urządzeń mobilnych z możliwością przeprowadzenia pełnego procesu zamówienia towarów w siedzibie u Klienta.

Polityka cenowa i rabatowa

Comarch ERP Altum z uwagi na swoje przeznaczenie – obsługa niestandardowych procesów oraz dostosowanie do indywidualnych potrzeb firmy, pozwala na wykorzystanie kombinacji różnych typów cen, cenników oraz typów rabatów. Do najważniejszych funkcji należą m.in.:

  • Wielofirmowość (odrębna polityka cenowo-rabatowa dla każdej z firm oraz oddziałów)

Jak to działa? Dwa przedsiębiorstwa wchodzące w skład holdingu, prowadzą dwie różne działalności. Przedsiębiorstwo A sprzedaje sprzęt RTV/AGD, natomiast przedsiębiorstwo B – materiały budowlane, obie firmy prowadzą niezależną politykę cenowo-rabatową w jednym systemie, niewidoczną dla obu jednostek.

  • Cenniki i rabaty progowe

Jak to działa? Firma ustala, że gdy Klient złoży zamówienie na minimum 10 kompletów opon zimowych, otrzyma cenę 40 zł niższą, przy zakupie minimum 20 kompletów - 70 zł taniej itd.

  • Bony (różne rodzaje bonów i kart podarunkowych)

Jak to działa? Klient otrzymał szafę w innym kolorze niż zamawiał. W ramach rekompensaty za pomyłkę, firma przekazuje Klientowi bon w wysokości 50 zł do wykorzystania w sklepie w ustalonym terminie.

Kompletne zarządzanie sieciami franczyzowymi

W Comarch ERP Altum przedsiębiorstwa prowadzące swoją działalność w oparciu o własną sieć franczyzową, mogą zarządzać wszystkimi podległymi jednostkami w jednym systemie. Comarch ERP Altum obsługuje sieci franczyzowe o różnej specyfice działania, wykorzystujących różne systemy rozliczeń z franczyzobiorcami.

Jak to działa? Platforma dzięki narzędziom Business Intelligence umożliwia m.in. analizę wyników sprzedaży w podziale m.in. na: punkty sprzedaży, produkty, regiony, pozwala również mierzyć efektywność kampanii marketingowych. Comarch ERP Altum umożliwia kompletną obsługę logistyczną i sprzedażową pomiędzy centralą a jednostkami franczyzowymi, którą można częściowo lub całkowicie zautomatyzować, dzięki narzędziom BPM.

Gospodarka Magazynowa i zarządzanie zapasami

Dzięki możliwości prowadzenia wielu przedsiębiorstw w jednym systemie, Comarch ERP Altum pozwala tworzyć odrębne i niezależne systemy logistyczne dla każdej z firm. Logistyka w Comarch ERP Altum to m.in.:

Kontrola stanów magazynowych

Jak to działa? Dla magazynu A ustalono ilość minimalną 4 sztuki. Na magazynie A zostały na stanie 2 lodówki, system automatycznie zamawia brakujący towar wysyłając odpowiednie dokumenty do dostawcy. Następnie dostawca dostarcza towar, a system automatycznie przyjmuje dostawę na magazyn.

Obsługa konsygnacji

Jak to działa? Sieć franczyzowa sprzedaje obuwie. Towar znajdujący się na magazynie franczyzobiorcy należy do właściciela sieci (franczyzodawcy), a franczyzobiorca otrzymuje prowizje za sprzedaż obuwia.

Zarządzanie opakowaniami

Jak to działa? Sieć handlowa przyjmuje codziennie tysiąc perfum. Produkty najpierw trafiają na magazyn główny a potem wysyłane są do sklepów. Aby uniknąć codziennego liczenia, perfumy pakowane są w paczki po 100 szt. Paczki posiadają własne kody kreskowe, co pozwala szybko przyjąć, rozliczyć i przesłać perfumy do wszystkich sklepów unikając pomyłek.

Comarch WMS - magazyn wysokiego składowania

Comarch WMS to system do zarzadzania magazynem wysokiego składowania. Umożliwia zarządzanie oraz realizowanie dyspozycji magazynowych. Współpraca z systemem Comarch ERP Altum odbywa się na poziomie dokumentów magazynowych, które z sytemu są przekazywane do realizacji w Comarch WMS. Realizacja dyspozycji magazynowych odbywa się bezpośrednio w Comarch WMS w oparciu o zbudowaną strukturę magazynu, ustawione algorytmy zarządzania oraz przydzielone dyspozycje.

Comarch WMS składa się z dwóch aplikacji – Comarch WMS Zarządzanie oraz Comarch WMS Magazynier, które razem umożliwiają kompleksową obsługę magazynu wysokiego składowania.

Więcej >>

Gdzie kupić

Produkty Sektora ERP dystrybuowane są trzema kanałami sprzedaży:

Partnerzy Comarch
Sklep internetowych
Chmura Comarch

Dzięki mapie sprzedaży znajdziesz sprawdzoną firmę z Twojej okolicy wdrażającą nasze rozwiązania.

Kontakt

Chcesz wiedzieć więcej? Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.

Zadaj pytanie