Jedyną stałą rzeczą w obecnych czasach jest zmiana. Świat zmienia się pod względem ekonomicznym, społecznym, kulturowym. Jedynie firmy elastyczne, szybko przystosowujące się do zmian i nowych trendów, mają szanse skutecznie walczyć o coraz bardziej wymagających, zabieganych, zapracowanych klientów.

 

Tzw. ekonomia uwagi i jej konsekwencje

Każdy z nas jest codziennie zasypywany różnego rodzaju przekazami marketingowymi. Firmy w dobie nadprodukcji dążą do zwrócenia na siebie uwagi klientów, a tym samym pozyskania nowych konsumentów. Świat powoli zapomina już o okresie, w którym dominowała masowa produkcja materialna, a ekonomia uczyła tylko o popycie, podaży, pieniądzach, cenach, inwestowaniu i oszczędnościach. Obecnie te pojęcia nie są już w stanie całkowicie opisać naszej rzeczywistości. Jesteśmy świadkami powstania „nowej ekonomii” – następuje jej dematerializacja.

W dobie kultury dystrakcji, chaosu informacyjnego i szumu przekazów marketingowych, tylko stając się dobrze widzialnym i budząc zainteresowanie innych ludzi, jesteśmy w stanie urzeczywistniać nasze cele i zamiary, również biznesowe. Jako że uwagę klientów i konsumentów starają się zdobyć wszyscy, staje się ona coraz bardziej deficytowa – a co za tym idzie, również bardziej wartościowa.

 

C jak connected

Zmiany w dzisiejszych czasach nie ograniczają się jedynie do zjawisk ekonomicznych – to również znaczne przemiany społeczne. Na rynku pojawia się kolejne pokolenie osób, które można opisać „Generacją Z” lub „Pokoleniem Z” - dorastające w świecie nowoczesnych technologii, mające wysoką zdolność funkcjonowania w wirtualnym świecie Internetu, elektronicznych mediów, portali społecznościowych, nastawione na rywalizację. Pokolenie Z często jest również nazywane „Pokoleniem C” – od angielskiego connected (podłączony do sieci).

Od 1995 roku  przez świat przetacza się fala rewolucji technologicznej, którą można śmiało porównać z drugą rewolucją przemysłową z połowy XIX i początków XX wieku. W latach 90. do powszechnego użytku weszły telefony komórkowe, wraz z możliwością przesyłania wiadomości SMS, wynaleziono Skype’a (przez co spopularyzowano wideorozmowy), ogromną popularność zdobyły portale społecznościowe. Generacja Z była świadkiem tej rewolucji, co więcej – brała aktywny udział w powstawaniu i testowaniu nowych rozwiązań. Dlatego właśnie współcześni konsumenci mają bardzo wysokie oczekiwania wobec innowacyjności i użyteczności nowych technologii czy rozwiązań elektronicznych i informatycznych. Priorytetem jest szybkość dotarcia do pożądanej informacji, wygoda i możliwość działania online. 

 

Czytaj online na ISSUU Pobierz cały numer 

 

Systemy ERP a trendy rynkowe

Pojawienie się nowego typu odbiorcy spowodowało zmiany na rynku nowych technologii, w tym również w segmencie oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwami. Dla użytkowników biznesowych liczy się łatwy dostęp do informacji, zwłaszcza rozbudowana analityka w systemach klasy ERP, szybkie przesyłanie czy współdzielenie danych oraz oczywiście bezpieczeństwo tych danych. Inne wyzwanie stojące przed producentami systemów ERP to ich dostępność z każdego miejsca na ziemi, możliwość obsługi z poziomu nieodłącznych użytkownikom urządzeń mobilnych. Tylko nadążając za przyzwyczajeniami współczesnych konsumentów, firmy są w stanie utrzymać swą konkurencyjność. Firma Comarch rozumie te potrzeby, ulepszając produkowane systemy ERP zgodnie z kierunkiem zmian zachodzących na rynku.

Doskonałym przykładem wpisywania się w pojęcie „ekonomii uwagi” jest Comarch beacon, który w bezpośredni sposób wpisuje się w nową erę tzw. Internetu Rzeczy. Te małe urządzenia mają olbrzymią szansę zmienić sposób, w jaki firmy, organizacje, administracje, szpitale, lotniska i inne, komunikują się ze swoimi klientami. Beacony zainstalowane w różnych miejscach wewnątrz pomieszczeń oraz między  budynkami mogą dostarczać spersonalizowane wiadomości, które są bardziej skuteczne w przyciąganiu uwagi przebywających tam klientów lub konsumentów. Więcej o ich działaniu poczytasz w numerach NZ 2/2014 i NZ 1/2015. 

Innym przejawem podążania za przyzwyczajeniami odbiorców jest stworzona przez Comarch platforma wymiany wiedzy i pomysłów dotyczących produktów ERP o nazwie Comarch ERP Społeczność. Jest to portal, który skupia użytkowników, projektantów i pomysłodawców programów do zarządzania firmą. Inspiracją do jego powstania był ogólny boom związany z mediami społecznościowymi. Dyskusja wokół produktów, możliwość zadawania pytań projektantom, inżynierom, klientom i uzyskiwania merytorycznych odpowiedzi stawiają Społeczność na wysokim miejscu wśród źródeł szybkiej i rzetelnej informacji o systemach Comarch ERP.

 

Firma zawsze „w kieszeni”

Jeszcze kilka lat temu nie do pomyślenia było, aby w swoim urządzeniu mobilnym wystawiać dokumenty dostępne później w systemie na komputerze lub mieć wgląd w firmowy magazyn i produkty. Dzisiaj mobilność jest już standardem, a ponad 40 proc. Polaków  posiada urządzenia typu smartfon. Byłoby czymś nienaturalnym, gdyby Comarch nie widział potencjału w rynku mobile. Dzięki rozwiązaniom takim jak Comarch ERP Mobilny Sprzedawca pracownicy w terenie mają dostęp do najświeższych danych, na bieżąco monitorują korespondencję i synchronizują swoje działania z systemem do zarządzania w firmie. Stają się bardziej efektywni, gdyż nie muszą pojawiać się w centrali, aby dostarczyć zamówienia, faktury i inne dokumenty. Z kolei właściciele i menedżerowie firm w każdej chwili mogą kontrolować stan przedsiębiorstwa.

 

Bez instalacji na swoim komputerze – za to z backupem danych

Coraz częściej słyszy się o „usługach w chmurze” lub „programach w chmurze”. Jest to rozwiązanie, które pozwala na korzystanie z aplikacji/systemów bez instalowania ich na swoim komputerze. Dzięki temu usługa staje się globalna, a ograniczenie wykonywania pracy jedynie w biurze przechodzi do lamusa. Tu ponownie Comarch wychodzi naprzeciw trendom, rozumiejąc potrzeby nowego pokolenia pojawiającego się na rynku pracy: praktycznie wszystkie programy w ofercie Comarch są dostępne w wersji stacjonarnej, jak i właśnie w chmurze. Mało tego, dostępna jest także hybryda, czyli mieszanie usług i programów stacjonarnych z chmurą. Chmura to także możliwość przechowywania swoich danych w bezpiecznym miejscu, jak i wykonywanie kopii bezpieczeństwa swojego systemu, kontaktów i innych programów. iBard24 to usługa w portfolio Comarch, która pozwala wykonać backup danych łatwo i szybko oraz pozwala współdzielić np. pliki firmowe.

 

E-commerce pod strzechy i #wszystkowjednymmiejscu

Standardem stała się sprzedaż w Internecie . Okazuje się, że prawie połowa internautów w Polsce robi zakupy w sieci. Comarch oferuje klientom i użytkownikom swoich systemów ERP (Comarch ERP iFaktury24, Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum, Comarch Semiramis) swój autorski sklep internetowy Comarch ERP e-Sklep. Zmieniając oprogramowanie na wyższe (np. z Comarch ERP iFaktury24 na Comarch ERP Optima), nie musimy zmieniać sklepu. Jest to wygodne dla klientów i świetnie wpisuje się w trend „wszystko w jednym miejscu”.

 

Analityka kluczem do sukcesu

Jednym z kluczowych czynników przy podejmowaniu ważnych decyzji w firmie jest dostęp do informacji i danych na temat kondycji przedsiębiorstwa. Efektywna analityka przestaje być ograniczona jedynie do standardowych tabel i wykresów, przez co powstaje coraz większy popyt na zaawansowane oprogramowanie analityczne typu Business Intelligence. Dzięki informacjom pochodzącym z takich analiz firmy są w stanie szybciej i efektywniej reagować na zmiany, wychwycić słabe punkty w przedsiębiorstwie, optymalizować poszczególne obszary działalności. Więcej o BI poczytasz w temacie numeru. Do pobrania tutaj>>

 

Zamienić system na lepszy model

Comarch ERP to nie tylko współczesne narzędzia i nowe systemy, ale też nasz „stary, dobry” program Comarch ERP Klasyka, który w dalszym ciągu gości na ekranach wielu komputerów. System ten – choć dojrzały i funkcjonalny – niestety nie obroni się przed gwałtownymi zmianami na rynku. Platforma technologiczna, na bazie której powstała i funkcjonuje Comarch ERP Klasyka, jest ograniczona, a klienci z nią pracujący nie mają możliwości, aby korzystać z nowych internetowych rozwiązań, dostępnych w portfolio Comarch ERP. Takie firmy oczywiście nie zostają bez wsparcia, gdyż każdy klient może zmigrować do nowoczesnego systemu Comarch na specjalnych warunkach i mieć dostęp do narzędzi, które obecnie są już standardem. 

Poradnik o tym, jak zmienić Comarch ERP Klasyka na „lepszy model”, zgodny z najnowszymi trendami i oczekiwaniami użytkownika, jest dostępny do pobrania na stronie www.zmienklasyke.comarch.pl

 

 

Wyścig technologiczny trwa w najlepsze i tylko firmy, których oferta wykracza ponad standard, utrzymują swoją przewagę. Klienci coraz częściej wypatrują ciekawostek i nowinek, więc w ich oczach stagnacja oznacza regres – „kto nie idzie do przodu, ten się cofa”, jak mówi polskie przysłowie. Na szczęście dla klientów i partnerów, Comarch odważnie wchodzi w nowe rejony technologiczne, wyznaczając nowoczesne standardy działania, na bieżąco monitorując i odzwierciedlając w produkowanych rozwiązaniach potrzeby, przyzwyczajenia i styl życia współczesnych nabywców i użytkowników.

 

 

Paweł Dobrzyniecki, Daniel Kaczmarczyk, Comarch SA

 

Czytaj o Comarch ERP  >>  

Zapraszamy do lektury najnowszego numeru Nowoczesnego Zarządzania!

Zainspiruj się do jeszcze lepszego prowadzenia biznesu.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza