Nowoczesne Zarządzanie 2/2011 Numer 16

Pierwszy tramwaj wyjechał na ulice miast na początku XIX wieku, zastępując wysłużone omnibusy konne. Oczywiście tramwaje na początku też były konne, dopiero później pojawiły się wynalazki w postaci tramwajów parowych czy elektrycznych. To jednak nie był koniec rewolucji w komunikacji zbiorowej – wiek XX przyniósł autobusy, metro, szybką kolej miejską, a nawet szybkie tramwaje.

Analizując te zmiany, warto zwrócić uwagę na to, że były one podyktowane nie tylko rozwojem technologicznym, ale też – a może przede wszystkim – potrzebami ludzi. To ludzie, chcąc podróżować sprawniej, szybciej, bez przestojów, stworzyli metro; a kiedy zamarzyło im się zniwelować hałas powstający podczas przejazdu tramwaju, wymyślili wyciszające wkładki umieszczane między torowiskiem a podkładem.

Co wspólnego ma tramwaj z biznesem? Zadziwiająco dużo! Wszak i przedsiębiorcy chcą wciąż przeć do przodu, ewoluować, dostosowywać się do potrzeb swoich klientów, słuchać ich głosów i – nomen omen – dbać o ciągły rozwój komunikacji. Bo właśnie o komunikację w dzisiejszym biznesie chodzi – komunikację nową, opartą na umiejętnym słuchaniu i przetwarzaniu informacji.

W niniejszym numerze „Nowoczesnego Zarządzania” zaproszeni przez nas eksperci opowiadają o nowych narzędziach, które mogą wesprzeć Państwa komunikację z klientami i pomóc Państwu w analizowaniu docierających od nich komunikatów. 

Spis treści

Aktualności:

3. Od redakcji

4. Aktualności z rynku

6. Reportaż: Nasza-Klasyka

8. Podróż w czasie 

12. Porażka to jest stan ducha – Rozmowa z prof. Januszem Filipiakiem

Temat numeru:

16. Trzy opowieści awanturnicze o komunikowaniu innowacji rynkowej 

21. Przeswitchujmy się na język IT 

24. Biznes wsparty przez innowacje 

29. Utracona kontrola? 

Nowe rozwiązania:

32. Biznes ukryty w kodach QR – zeskanuj swoją firmę 

36. Wielokanałowa sprzedaż – przepis na większe zyski! 

42. e-handel – komunikuj ofertę Twojej firmy w sieci 

46. Inspektor Gadżet

48. Jak handel staje się mobilny 

52. Współdzielenie informacji w małej firmie

Rynek:

55. Nadchodzi automatyzacja w biznesie – zatrudnij najlepszego specjalistę 

59. Business Intelligence w bikini 

62. Ile tak naprawdę zarabia Twoja firma, czyli rewolucja w analizie danych 

64. Kapitał na start 

66. Nauka i biznes, czyli jak pogodzić dwa światy 

Wiedza:

69. Celowy przekaz sprzedażowy według metody CustomerCentric Selling® 

72. Spotkania biznesowe a fiskus 

74. Lista wynalazków IBM

76. Budowanie lojalności klientów – komunikacja z uczestnikami programów lojalnościowy 

79. Twoja firma może być markowa 

82. Skuteczny e-mail marketing od podstaw, część II 

86. Internet w strategiach marketingowych firm 

90. Marketing czy public relations?  

94. Chcę mieć szefa egoistę! 

98. Globalizacja w szkoleniach