Nowoczesne Zarządzanie 1/2012 Numer 17 (wydanie specjalne)

Nawet bajkowa pajęczyca Tekla z „Pszczółki Mai” wzbudzała strach. Z jednej strony była sprytna i inteligentna, z drugiej polowała na owady. I fałszowała, grając na skrzypcach. To wystarczający powód do tego, aby nie obdarzyć jej przesadną sympatią. Być może takie właśnie wzorce z dzieciństwa leżą u podstaw wszelkiego rodzaju arachnofobii i innych strachów, które każą nam się wzdragać na widok najmniejszej nawet pajęczej sieci. A przecież kilka nici splecionych ze sobą w zupełnie przedziwny sposób to jeden z największych fenomenów natury – nie dość że pełni wiele różnych funkcji (może być siatką do polowań, alarmem, ale też swoistym latającym dywanem), to jeszcze taki splot grubości ołówka byłby w stanie zatrzymać rozpędzonego Boeinga 747.

Z powyższego wypływa kilka wniosków. Po pierwsze – strach jest złym doradcą. Zwłaszcza w biznesie. Aby dostrzec wszystkie aspekty sprawy, należy przeanalizować dostępne dane i wyciągnąć z nich ważne dla siebie wnioski. Wdrażając system klasy ERP, który z założenia ma usprawnić działanie firmy, trzeba zdefiniować cele, koszty i zyski, bo dopiero one pozwalają podjąć racjonalną decyzję prowadzącą do korzystnych zwrotów z inwestycji. Jak najlepiej tego dokonać, wyjaśniają nasi eksperci w artykułach w tym wydaniu „Nowoczesnego Zarządzania”.

Po drugie – sieć ma wiele pozytywnych stron. Być może również dlatego Internet zawdzięcza jej swoją potoczną nazwę. Jest niezwykły, pełen nie do końca zrozumiałych połączeń, ma wiele funkcji i oplata wszystko i wszystkich. Nie sposób zatem pominąć go w strategii biznesowej swojego przedsiębiorstwa.

Spis treści

3. Od redakcji

Wiedza:

4. Liczą się fakty, nie złudzenia

8. Co mają ze sobą wspólnego system ERP i Facebook?

11. Biznes pod kontrolą

15. Wymyśl na nowo swój biznes

18. Mobilni wizjonerzy

22. Magiczny świat Augmented Reality w służbie Twojej firmy

26. Klient nasz pan

30. Motywacja do zmiany albo – jak zostać mistrzem transformacji

34. Transformacje firm w Polsce

Nowe rozwiązania:

40. Wielokanałowa sprzedaż – przepis na większe zyski!

46. Fakturowanie może być przyjemne

50. Miej swoje dane zawsze przy sobie!

53. Od B2C do B2B

54. Wirtualna przymierzalnia, realne zakupy

58. Inspektor Gadżet

Rynek:

60. Allegro ma z kim przegrać

62. Sposób na koncentrację

67. Jak handel staje się mobilny

70. Aktualności