Nowoczesne Zarządzanie 1/2012 Numer 17

Nawet bajkowa pajęczyca Tekla z „Pszczółki Mai” wzbudzała strach. Z jednej strony była sprytna i inteligentna, z drugiej polowała na owady. I fałszowała, grając na skrzypcach. To wystarczający powód do tego, aby nie obdarzyć jej przesadną sympatią. Być może takie właśnie wzorce z dzieciństwa leżą u podstaw wszelkiego rodzaju arachnofobii i innych strachów, które każą nam się wzdragać na widok najmniejszej nawet pajęczej sieci. A przecież kilka nici splecionych ze sobą w zupełnie przedziwny sposób to jeden z największych fenomenów natury – nie dość że pełni wiele różnych funkcji (może być siatką do polowań, alarmem, ale też swoistym latającym dywanem), to jeszcze taki splot grubości ołówka byłby w stanie zatrzymać rozpędzonego Boeinga 747.

Z powyższego wynika, że sieć ma wiele pozytywnych stron. Być może również dlatego Internet zawdzięcza jej swoją potoczną nazwę. Jest niezwykły, pełen nie do końca zrozumiałych połączeń, ma wiele funkcji i oplata wszystko i wszystkich. Nie sposób zatem pominąć go w strategii biznesowej swojego przedsiębiorstwa.

Poza tym dzięki sieci – także telekomunikacyjnej – oraz aplikacjom stworzonym z myślą o użytkownikach każdy manager może mieć bezpośredni dostęp do swojej firmy o każdej porze i z każdego miejsca na ziemi. Wystarczy smartfon czy tablet i aplikacja mobilna, aby mieć swoją firmę w zasięgu ręki właściwie bez przerwy. Jak korzystać z tego typu aplikacji i jak wpłynąć na ich funkcjonowanie? O tym dowiedzą się Państwo, czytając porady naszych specjalistów.

Spis treści

3. Od redakcji

Aktualności:

4. Aktualności z rynku

6. Z Comarch po zdrowie

Temat numeru:

8. Wymyśl na nowo swój biznes!

11. Mobilni wizjonerzy

15. Co mają ze sobą wspólnego system ERP i Facebook?

18. Nadchodzi era mobilnego biznesu

21. Jak usługi geolokalizacyjne i aplikacje oparte na GPS zmieniają sposób dotarcia do konsumentów?

24. Magiczny świat Augmented Reality w służbie Twojej firmy

28. Post-PC Design

Nowe rozwiązania:

31. Fakturowanie może być przyjemne

34. Miej swoje dane zawsze przy sobie!

37. Od B2C do B2B

38. Nowoczesny księgowy jest internetowy

41. Wirtualna przymierzalnia, realne zakupy

44. Inspektor Gadżet

Rynek:

46. Allegro ma z kim przegrać

47. E-commerce – szansa czy zagrożenie?

49. Przepis na wyborny napój o smaku zysku, powodzenia i satysfakcji

53. Sposób na koncentrację

58. W żółtej koszulce lidera

62. Szybki dostęp do informacji firmowych podstawą sprawnej sprzedaży

64. E-biznes z unijnym wsparciem

Wiedza:

67. Biznes pod kontrolą

71. Na styku marketingu i sprzedaży, czyli konkretna podpowiedź, jak generować efektywne leady

75. Pozwól się znaleźć w mobilnej wyszukiwarce

78. Skuteczny e-mail marketing od podstaw

82. Transformacje firm w Polsce

88. Między pokoleniami

91. Motywacja do zmiany albo... jak zostać mistrzem transformacji

95. Jak poprawnie rozliczyć sprzedaż przez Internet

98. LAW IN BRIEF