Nowoczesne Zarządzanie 1/2013 Numer 19

„Osiołkowi w żłoby dano, w jeden owies, w drugi siano.” Niby niedużo, a jednak za wiele. Wybór go przytłoczył. Biedak padł z głodu. Gdyby Fredro pisał o dylematach osiołka w drugiej dekadzie XXI wieku, zwierzak miałby jeszcze twardszy orzech do zgryzienia. I siano, i owies miałyby zapewne niejednego producenta, przyszłoby mu zatem wybierać spośród wielu marek. Każda z nich to również wiele opcji – sianko o smaku truskawkowym czy morelowym, pakowane czy na wagę, w pudełku ekologicznym czy w folii, z domieszką owsa czy nieskażone żadnymi dodatkami… Do tego kwestia zdobywania przysmaków. Zamiast sięgać do wypełnionego po brzegi paśnika, trzeba wyjść do sklepu, zamówić przez Internet, zadzwonić na infolinię, kupić, używając smartfona – którą opcję wybrać? Dzisiejszy osiołek cierpiałby z głodu nie między żłobami, a w przedpokoju, z butem na jednym kopytku, z kluczami w drugim, smartfonem w trzecim, otoczony komputerem i gazetkami reklamowymi pobliskich supermarketów, czwartym kopytkiem skrobiąc się po głowie.

Tak, tak, niełatwo być klientem w dzisiejszym świecie. Badania jasno pokazują, że im więcej opcji do wyboru ma człowiek, tym częściej nie wybiera niczego. Fredro miał jednak nosa. Sztuką jest zatem nie rozdmuchanie oferty do granic możliwości, ale przekonanie klienta, że nasz produkt jest najlepszy. Jak to zrobić? Przede wszystkim dokładnie obserwując konsumenta i dopasowując ofertę do jego potrzeb. Dlaczego? Bo to on jest na rynku najważniejszy!

Spis treści

Aktualności:

 4. Aktualności z rynku

Temat numeru:

6. Konsument 2.0

8. Zachowania polskich konsumentów A.D. 2013

12. Konsument przez okno przeglądany

15. Sztuka wyboru

18. Nie denerwuj się, kochanie

Nowe rozwiązania:

22. BI w służbie budowania relacji z klientem i lepszego zrozumienia jego potrzeb

26. B2B is the best, czyli firma klientem firmy

31. Innowacyjne zarządzanie siecią sprzedaży

34. Przychodnia przyszłości

38. Bez mobile ani rusz

42. Cloud collaboration – nowa jakość wspólnej pracy

45. Aplikacje jutra

48. Inspektor Gadżet

Rynek:

50. Wiele elementów, jeden decydujący

54. Dotacje w służbie innowacji

57. Jak nie stracić i jeszcze zyskać?

61. Firma na drodze do sukcesu

Wiedza:

64. Zaczaruj klienta

66. Nowoczesna lojalność

70. Technostres – znak naszych czasów

72. Skuteczne contact center w budowaniu relacji

76. Świat wielu ekranów – rewolucja czy mit marketingowy?

82. Wirtualne zarządzanie

86. Dogonić nowego e-konsumenta

90. Konsumencie, ignorantia iuris nocet!

95. Skuteczny e-mail marketing od podstaw