Postaw na odpowiedni POS

Stanowisko sprzedaży to nie tylko punkt, w którym finalizowany jest zakup towaru. W dobie koncentracji na potrzebach klienta, organizacja stanowiska POS to istotny element wizerunku firmy.

ekran glownyZarówno sprzedawcom, jak i klientom zależy na jak najszybszej i bezbłędnej obsłudze. Aby nie zostać w tyle za konkurencją, firmy powinny wdrażać stanowiska sprzedaży wyposażone w nowoczesny system umożliwiający pełną obsługę klienta i wszelkich procesów związanych z funkcjonowaniem sklepu. System POS musi być niezawodny, pozwalać na szybką obsługę kupujących i skupiać w sobie najważniejsze funkcjonalności.  Comarch Retail POS to rozwiązanie, które w pełni odpowiada na nowe trendy w branży retail: jest aplikacją lekką pod względem technologicznym,  szybką w działaniu, prostą w korzystaniu, a przede wszystkim przyjazną i użyteczną dla klienta.

Czytaj online na ISSUU Pobierz cały numer

JAK TO DZIAŁA?

System Comarch Retail POS został zaprojektowany specjalnie do obsługi sklepów detalicznych, a wraz z Comarch ERP Altum tworzą pełne rozwiązanie do zarządzania firmą handlową. W centrali przedsiębiorstwa praca odbywa się na systemie Comarch ERP Altum, a w poszczególnych sklepach – na Comarch Retail POS. Każdy punkt sprzedaży współpracuje bezpośrednio z centralą, dzięki czemu nie ma konieczności tworzenia dodatkowych stanowisk lub struktur sprzętowych, przechowywujących lokalne dane.

Aplikacja działa zarówno w trybie online, jak i offline, przełączając się automatycznie w razie problemów z dostępem do internetu. Takie podejście do architektury aplikacji pozwala na bieżący dostęp do wszystkich informacji, na przykład stanów magazynowych w innych oddziałach, czy też na natychmiastową widoczność w centrali dokumentów, które zostały wystawione w danym sklepie. W przypadku utraty dostępu do internetu możliwa jest dalsza sprzedaż i praca z aplikacją, a dane zostaną zaktualizowane od razu po uzyskaniu połączenia z siecią.

Aplikacja Comarch Retail POS umożliwia pracę zarówno przy użyciu czytnika kodów kreskowych, jak i myszki i klawiatury czy też ekranu dotykowego. Przykładowo: jeśli korzystamy z czytnika kodów kreskowych, przejście całego procesu sprzedaży (wystawienie dokumentu i przyjęcie płatności) w systemie wymaga jedynie trzech kliknięć w ekran.

Podczas wystawiania nowego dokumentu w każdej chwili użytkownik może przełączyć się pomiędzy paragonem a fakturą. Dzięki temu nawet pod koniec procesu sprzedaży sprzedawca może zmienić typ dokumentu na zgodny z oczekiwaniem klienta. Ponadto, użytkownik aplikacji, dodając kolejne elementy na dokument, posiada informację o artykułach powiązanych z danym towarem. Takie artykuły wyświetlane są na bieżąco dla każdego dodawanego artykułu, przypominając sprzedawcy np. o promocjach czy też ważnych akcesoriach związanych z danym produktem.

COMARCH RETAIL POS – SZYBKA OBSŁUGA KLIENTA, WYGODA SPRZEDAWCY

Możliwość pracy w trybie offline może wydawać się ciekawostką, ale ma bardzo praktyczne przełożenie na przychody sklepu oraz zadowolenie klienta. Przykładem może być sytuacja, kiedy klient zakupił dany artykuł w sklepie X, a zwraca go w sklepie Y. Niestety, akurat wtedy w sklepie Y następuje chwilowa awaria i nie jest dostępne połączenie z internetem. W takim przypadku system Comarch Retail POS umożliwia pełne obsłużenie klienta i przeprowadzenie procesu zwrotu artykułu za pomocą korekty ręcznej. Pracownik sklepu, otrzymując od klienta paragon bądź fak-turę, może przepisać jego numer na korektę ręczną, dzięki czemu taka korekta zostanie automatycznie powiązana z danym paragonem czy fakturą w systemie Comarch ERP Altum. Kolejną zaletą aplikacji jest jej wydajność. Comarch Retail POS to optymalna i szybka obsługa stanowiska sklepowego. Praca z systemem posiadającym kilkadziesiąt tysięcy artykułów nie stanowi żadnego problemu. Dodawanie poszczególnych elementów na dokument trwa dokładnie tyle, ile zeskanowanie kodu kreskowego. Poszczególne sklepy – dzięki udoskonaleniom w procesie synchronizacji – mogą również przesyłać dane równocześnie, dzięki czemu będą one dostępne w centrali praktycznie natychmiast po wprowadzeniu.

Dla sprzedawców istotne są również intuicyjność i łatwość obsługi aplikacji POS. Możliwość dostosowania interfejsu do potrzeb danego użytkownika oznacza m.in. opcję zmiany rozmiaru, kolorów, ułożenia, nazw czy też ukrywanie odpowiednich elementów. Możliwe jest przygotowanie wielu profili użytkowników, gdzie np. dla kierownika sklepu dostępne będą wszystkie elementy, a przed pracownikiem kasy część przycisków lub pól będzie ukryta. Ponadto dla osób korzystających z tradycyjnej klawiatury możliwe jest przypisanie skrótów klawiszowych do odpowiednich przycisków, np. Zatwierdź, znajdujących się w widoku dokumentu handlowego bądź globalnie dla wszystkich przycisków tego samego typu występujących w systemie.

Sama modyfikacja widoku odbywa się w bardzo prosty sposób: po wyborze konkretnego elementu możliwa jest modyfikacja jego wartości. Ponadto za pomocą metody drag&drop można zmienić położenie, dodać lub usunąć wybrany element.

Comarch Retail POS to system stworzony w oparciu o wieloletnie doświadczenie w produkcji oprogramowania. Skupiając się wokół intuicyjności i ergonomii pracy, nawiązuje formą do najnowszych trendów. Został on zaprojektowany przede wszystkim z myślą o jego użytkownikach: wygodzie pracy, przejrzystości funkcji, elastyczności dopasowania do potrzeb informacyjnych.

Najnowsza wersja Comarch Retail POS została wyposażona w następujące funkcje:

  • wystawianie dokumentów: paragon, faktura,
  • przyjmowanie reklamacji,
  • przyjmowanie zwrotów z wykorzystaniem korekt paragonów lub faktur,
  • przyjmowanie towarów do sklepu poprzez obsługę dokumentów MM-, MM+,
  • przesuwanie towarów pomiędzy sklepami,
  • przyjmowanie kasy wraz z obsługą dokumentów KP, KW,
  • możliwość pracy wielu operatorów w jednym punkcie sprzedaży poprzez możliwość przypisania pracownika do transakcji,
  • podpowiadanie pracownikom artykułów powiązanych,
  • możliwość podglądu stanów magazynowych towarów dostępnych w innych oddziałach.

Każda z funkcji została zaprojektowana w taki sposób, aby zminimalizować liczbę kroków koniecznych do wykonania danej operacji oraz ułatwić użytkownikowi pracę. Dlatego też większość elementów systemu posiada dokładnie ten sam układ przycisków i pól.

Zapraszamy do lektury najnowszego numeru Nowoczesnego Zarządzania!

Zainspiruj się do jeszcze lepszego prowadzenia biznesu.