Comarch automatyzuje pracę sił sprzedaży UNIQA

DOSSIER

Firma Grupa UNIQA Polska

Branża Ubezpieczenia

Cel projektu Dostarczenie i wdrożenie zmodernizowanej internetowej platformy wspierającej siły sprzedaży

Wdrożone rozwiązanie Portal Obsługi Sprzedaży będący rozwinięciem koncepcji kompleksowego front-endu dla agentów ubezpieczeniowych – Comarch Insurance Agent Essentials wraz z obsługą Contact Center

Dostawca rozwiązania Comarch

Czas trwania wdrożenia czerwiec 2013 – wrzesień 2015

Współpraca Comarch z UNIQA trwa już ponad 10 lat. Krakowski dostawca wdrożył w UNIQA m.in. centralny system do obsługi ubezpieczeń majątkowych, rozwiązanie do zarządzania siecią sprzedaży i polityką prowizyjną, aplikację do telefonicznej obsługi szkód oraz portal do obsługi procesów sprzedażowych. W 2015 Comarch wdrożył w UNIQA nową odsłonę platformy internetowej wspierającej sprzedaż ubezpieczeń oraz posprzedażową obsługę polis i klientów.

UNIQA, od wielu lat znajdująca się w czołówce ubezpieczycieli w Polsce pod względem wielkości przypisu składki, wdrożyła portal kompleksowo obsługujący procesy sprzedażowe już jakiś czas temu. W przeszłości głównym celem ubezpieczyciela było udostępnienie sieci agentów sprawnie działającego i dostępnego przez przeglądarkę internetową rozwiązania ułatwiającego sprzedaż produktów ubezpieczeniowych. Podążając za trendami na rynku ubezpieczeniowym, UNIQA szybko postawiła również na indywidualne podejście do klienta z uwzględnieniem jego potrzeb oraz na potencjał narzędzi wspierających utrzymanie klienta i optymalne zarządzanie ofertą produktową (cross-selling).

W związku z tym, towarzystwo zdecydowało się na rozszerzenie dotychczasowej infrastruktury informatycznej o dodatkowe kanały komunikacji z klientem, rozbudowę bazy wiedzy o kliencie, a także wdrożenie narzędzi pozwalających skrócić czas obsługi sprzedażowej i posprzedażowej. Celem nadrzędnym był wzrost lojalności klientów oraz zwiększenie przypisu składki. Do realizacji powyższego celu UNIQA wytypowała Comarch, który zaprezentował najciekawszą, z punktu widzenia ubezpieczyciela, ofertę rozbudowy istniejącego portalu.

„Rozpoczynając wdrożenie Portalu Obsługi Sprzedaży drugiej generacji w roku 2013, zdawaliśmy sobie sprawę, że czeka na nas nie tylko nie lada wyzwanie w zakresie zaspokojenia potrzeb biznesowych sieci agentów UNIQA, ale także ogromny wysiłek organizacyjny i logistyczny zaangażowanych w prace rozproszonych zespołów projektowych z Łodzi, Krakowa i Gdańska. Co więcej, w czasie projektu, swoje prace wdrożeniowe realizował także zespół UNIQA, synchronizując okresowo modyfikacje produktów ubezpieczeniowych z nowymi funkcjonalnościami portalu. Było to możliwe dzięki modułowej budowie aplikacji, solidnie zaprojektowanemu API i udostępnionemu przez Comarch elastycznemu ekosystemowi opartemu na technologiach Java, JBoss, Oracle, z którego korzystają zarówno programiści Comarch, jak i zespół wdrożeniowy UNIQA. Wdrażając nowe rozwiązanie skupialiśmy się nie tylko na usprawnieniu procesów biznesowych związanych z działalnością ubezpieczeniową, tj. profilowanie klienta, sprzedaż produktów czy zarządzanie siecią sprzedaży. Stworzyliśmy także bazę pod przyszły rozwój platformy w zakresie mobilności oraz wsparcia i automatyzacji innych, nie tylko sprzedażowych, procesów biznesowych ubezpieczyciela”.

Tomasz Arciszewski, kierownik projektu i dyrektor centrum produkcyjnego Comarch

Rozwiązanie zaproponowane i wdrożone przez Comarch udostępnia siłom sprzedaży UNIQA funkcjonalność obejmującą wszystkie najważniejsze obszary biznesowe niezbędne w realizacji procesu sprzedażowego – pełny profil klienta, wielokanałową historię jego kontaktów z ubezpieczycielem, bieżącą informację o posiadanych polisach w zakresie ubezpieczeń majątkowych oraz na życie, aktualnym stanie obsługi zgłoszonych szkód i związanych z nimi płatnościach, jak również obsługę kampanii marketingowych. Ponadto zapewnia agentom sprawną analizę potrzeb klienta, dostęp do dokumentacji oraz szybkie przeprowadzenie procesu ofertowania i wystawienia polisy, oferując jednocześnie możliwość dokonania płatności online przez klienta lub automatyczne rozliczenie agenta z gotówki także w sposób elektroniczny.

Równie ważnym elementem wdrożonego rozwiązania jest wsparcie procesów oceny ryzyka czy obsługa zgłoszeń szkodowych z wykorzystaniem modułu Contact Center. Nowa platforma standaryzuje i usprawnia przepływ informacji między pracownikami call center, back-office i siecią sprzedaży, skracając tym samym czas oczekiwania klienta na decyzje ubezpieczyciela.

Wdrożone rozwiązanie stanowi rozwinięcie koncepcji kompleksowego front-endu dla agentów ubezpieczeniowych – Comarch Insurance Agent Essentials, integrującego dane z kluczowych systemów istniejących w towarzystwie ubezpieczeniowym oraz automatyzującego jego najważniejsze procesy biznesowe.

 „Wdrożenie nowego, poszerzonego internetowego rozwiązania dla sił sprzedaży przy współpracy z Comarch jest kolejnym krokiem w realizacji naszego celu, jakim jest supernowoczesny ubezpieczyciel. Sprzedaż produktów i usług ubezpieczeniowych spełniających oczekiwania naszych klientów wymaga zapewnienia maksymalnego komfortu naszym pracownikom i partnerom w postaci efektywnych narzędzi informatycznych. Funkcjonalności dostarczone przez Comarch gwarantują naszym agentom, menadżerom i pracownikom call center optymalną jakość pracy a naszym klientom obsługę na najwyższym poziomie. Dzięki platformie możemy szybko i sprawnie obsługiwać klientów”.

Jacek Szwankowski, kierownik projektu POS 2.0 w UNIQA

„Nowa platforma internetowa zapewnia siłom sprzedaży UNIQA wygodę użytkowania nie tylko na komputerach stacjonarnych, ale również na urządzeniach mobilnych. Agregując wszystkie kluczowe informacje – pochodzące zarówno z systemu majątkowego, jak i życiowego, gwarantuje kompleksową i sprawną obsługę klienta w każdym momencie procesu ofertowania, wystawiania polisy oraz jej późniejszej obsługi. Współpracuje przy tym w ramach jednego ekosystemu z modułem Contact Center, a także z uniwersalnym Modułem Obiegu Zadań ułatwiającym optymalizację procesów biznesowych w towarzystwie”.

Tomasz Arciszewski, kierownik projektu i dyrektor centrum produkcyjnego Comarch