System bankowości internetowej w BNP Paribas Fortis

Bank BNP Paribas Fortis od początku swojej działalności nastawiony był na profesjonalną obsługę klienta. Bank ukierunkowany na klientów segmentu private i corporate banking stawia sobie za cel dostarczenie klientom usług bankowych najwyższej jakości z wykorzystaniem dobrodziejstw nowoczesnych technologii. Każdy bank dbający o klientów, pragnący ich utrzymać, jak i pozyskać nowych, posiada system bankowości internetowej. Wyzwaniem dla BNP Paribas Fortis było dostarczenie rozwiązania, które spełni wymagania nie tylko klientów detalicznych, ale również biznesowych, umożliwiając im zarządzanie korporacją z poziomu aplikacji bankowości internetowej.

Bankowość internetowa Pl@net banku BNP Paribas Fortis została podzielona na część detaliczną i korporacyjną. W części detalicznej poza takimi funkcjonalnościami jak zarządzanie kredytami, definiowaniem zleceń stałych oraz przelewów zagranicznych zgodnych z SEPA, klienci indywidualni mają możliwość zakładania lokat negocjowanych i zarządzania funduszami inwestycyjnymi m. in. kontami oszczędnościowymi, kontami emerytalnymi IKE, portfelami inwestycyjnymi.

Od początku bank kładzie duży nacisk na kompleksową obsługę klientów korporacyjnych. Wśród oferowanych usług warto wymienić choćby możliwość zarządzania kredytami, obsługę przelewów płacowych czy internetowego zamawiania gotówki.

- Szczególnie godny uwagi jest dostęp do instrumentów umożliwiających zarządzanie nadwyżkami finansowymi i pozycją walutową, a także zabezpieczenie przed ryzykiem kursowym oraz ryzykiem stopy procentowej. Z punktu widzenia banku, takie rozwiązanie pozwala skierować część strumienia transakcyjnego, obsługiwanego do tej pory przez sales-desk w dealing roomie, do kanału elektronicznego - komentuje Anna Wierzchucka, Bussines Development Manager Comarch SA. - Wykonano integrację aplikacji bankowości korporacyjnej z systemem middle-office banku, w którym realizowana jest kontrola limitów klienckich oraz kontrola ryzyka kredytowego. Ważnym elementem nowego rozwiązania jest dostarczanie aktualnych kwotowań stawek procentowych i kursów walutowych oraz elastyczny mechanizm definiowania marż w zależności od nominału transakcji, linii biznesowej, typu instrumentu lub indywidualnie wynegocjowanych warunków - dodaje.

- Dzięki nowej usłudze klient banku, w ramach swojego profilu ryzyka, otrzymuje zarówno zestaw podstawowych instrumentów z grupy transakcji walutowych realizowanych w zakresie dostępnego limitu transakcyjnego, jak i krótkoterminowych depozytów (co ważne, z możliwością zakładania na dowolny, niestandardowy okres) oraz możliwość stałego monitorowania rozliczeń wynikających z zawartych transakcji walutowych i terminowych - podkreśla Przemysław Górecki, Dyrektor Departamentu Elektronicznych Kanałów Dystrybucji, BNP Paribas Fortis.

Bankowość korporacyjna w Pl@net to również zarządzanie korporacją. Użytkownicy systemu mogą samodzielnie definiować tak zwany holding i pracować kontekstowo w ramach dołączonych firm. Dodatkowo w ramach wdrożenia została zaimplementowana platforma komunikacyjna, a w niej m.in. możliwość definiowania wiadomości, powiadomień, składania wniosków online. Zaprojektowany schemat akceptacji oraz dostępność zarządzania użytkownikami platformy w ramach korporacji, np. definiowanie ich praw, czyni Pl@net kompleksowym rozwiązaniem, spełniające najwyższe wymagania.

- Comarch jest niekwestionowanym liderem w projektowaniu systemów bankowości internetowej. Zdajemy sobie sprawę, jak istotne w systemach tej klasy jest bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych. Stąd nasze rozwiązanie spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa - mówi Damian Grela, koordynator projektu po stronie Comarch SA.

- Kwestią kluczową było dla nas wdrożenie rozwiązania spełniającego najwyższe standardy bezpieczeństwa. Nie mogliśmy pozwolić na narażenie naszych klientów na jakiekolwiek straty. Bezpieczeństwo transakcji jest dla nas priorytetem - zastosowaliśmy więc między innymi autoryzację transakcji kodami sms, antyfishing obrazkowy podczas logowania oraz podpis elektroniczny do autoryzacji transakcji z użyciem kont i tokenów kryptograficznych firmy Comarch - podkreśla Przemysław Górecki Dyrektor Departamentu Elektronicznych Kanałów Dystrybucji, BNP Paribas Fortis

Comarch Internet Banking w banku BNP Paribas Fortis poza wymienionymi już wcześniej zaletami, posiada także inne atuty, które wyróżniają aplikację na tle konkurencji:

  • łatwość obsługi - prosty i intuicyjny interfejs dostępny w wielu językach kładący nacisk na szybkie i wygodne wykonywanie najczęstszych czynności,
  • personalizacja - możliwości modyfikacji ustawień systemowych przez bardziej wymagających użytkowników, niespotykane w innych produktach tego typu,
  • informacja w czasie rzeczywistym - dostęp do aktualnych danych finansowych 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę,
  • unikalność - szata graficzna projektowana dla każdego wdrożenia indywidualnie, możliwość kształtowania własnej ścieżki rozwoju funkcjonalności.

- Dzięki wdrożeniu Comarch Internet Banking, możemy pochwalić się jedną z najlepszych bankowości internetowych w kraju. To dla nas bardzo ważne, aby dostarczać swoim klientom rozwiązania innowacyjne i spełniające ich najwyższe oczekiwania. Zdajemy sobie bowiem sprawę, że najważniejsze wyzwanie to zatrzymać klienta przy sobie - komentuje Przemysław Górecki, Dyrektor Departamentu Elektronicznych Kanałów Dystrybucji, BNP Paribas Fortis.