Customer Analytics

 

 

 

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie wdrażania, oceny i aktualizacji modeli analitycznych Customer Insight.

 

 

Na każdym etapie projektu analitycznego współpracujemy z naszymi klientami i dzielimy się wiedzą w zakresie wyników, metod interpretacji i rozwiązań. Nasza kompetencje  w zakresie projektów analitycznych obejmuje zbieranie danych, czyszczenie danych, audyt, poprawę i utrzymanie jakości danych i ich analizę.

Specjalizujemy się w: rozpoznawaniu i rozumieniu potrzeb konsumenta, identyfikacji bodźców zakupowych, odkrywaniu mechanizmów odpowiedzialnych za kreowanie zaangażowania i lojalności klientów. Działamy w oparciu o różne metody i podejścia zaczerpnięte z wiedzy naukowej i doświadczenia pochodzącego z przeprowadzonych projektów. 

Modele analityczne Comarch

Usługi

Nasze analityczne wsparcie dotyczy kluczowych obszarów, w których decyzje biznesowe wymagają wiedzy. Kluczowe obszary naszej wiedzy są następujące:

  • budowa strategii segmentacji klientów
  • rozumienie decyzji i zachowania klienta
  • projektowanie modeli predykcyjnych, które opisują wzorce zakupowe
  • analiza koszykowa
  • modelowanie danych na potrzeby cross-selling
  • budowanie programów retencyjnych
  • projektowanie modeli odchodzenia klientów
  • budowanie modeli KPI klienta

Analiza danych programu lojalnościowego

  • analiza efektywności programu lojalnościowego
  • budowanie ukierunkowanych strategii promocyjnych dla określonych segmentów
  • wykrywanie nadużyć
  • analiza ścieżek redempcji
  • pomiar dopasowania  benefitów programu poprzez analizę wzorców zachowań uczestników

 

Zarządzanie kategoriami produktów

  • analiza lojalności klientów wobec marki
  • dostosowanie struktury kategorii produktu do segmentów klientów
  • ocena efektywności narzędzi merchandisingowych
  • analiza wpływu promocji na poziom sprzedaży 

Wsparcie sprzedaży

  • oceny udziałów marki w portfelu klienta
  • identyfikacja potencjału sprzedaży i nisz rynkowych
  • odkrywanie przyczyn przechodzenia do innych sieci / sklepów
  • identyfikacja klientów odchodzących i budowa planów utrzymania klientów wartościowych
  • analiza cenowej elastyczności popytu

 

Analiza efektywności promocji

  • analizy skuteczności promocji prowadzonych w przeszłości
  • analiza efektywności sprzedaży w okresach: przed i po promocji
  • marketingowe karty wyników -  rozwój i utrzymanie
  • projekty poprawy i utrzymania jakości danych
  • tworzenie i rozwój baz danych marketingowych
  • wzbogacenie danych i integracja
  • budowanie, analizowanie i raportowanie obrazu klienta 360 stopni
  • projektowanie kampanii marketingowych i pomiar ich skuteczności
  • automatyzacja marketingu
  • akcje kuponingowe
  • budowanie planów zakupowych dla zidentyfikowanych segmentów
  • programy zatrzymywania klientów
  • strategie aktywizacji utraconych klientów
  • budowa i moderowanie działań Rad Doradczych Klientów
  • definiowanie i wdrożenie wskaźnika Net Promoter Score
  • monitorowanie poziomu satysfakcji klientów
  • rozwój i utrzymanie paneli badawczych zorientowany na słuchanie głosu klienta
  • wykorzystanie technologii mobilnych i gamifikacji w działaniach relacyjnych 
  • identyfikacja ambasadorów, liderów opinii, ich przyjaciół i zwolenników
  • analiza tematyczna komentarzy, sugestie dotyczące produktów i usług
  • identyfikacja zagrożeń dla marek i reputacji
  • użycie analizy sentymentu do identyfikacji więzi emocjonalnych, które klienci mają do marek i produktów
  • techniki analizy semantycznej danych tekstowych
  • analizowanie recenzji i opinii na temat marek, produktów i usług
  • zawartość blogów i forów internetowych

Korzyści

Korzyści

Budowanie korzystnych relacji z klientami

  • zdobycie wiedzy o tym, jak zaangażować i utrzymać lojalnych klientów
  • systemowe podejście do budowania wartości i lojalności klientów
  • otrzymanie dokładnej wiedzy w zakresie decyzji klienta
  • optymalizacja wydajności programów lojalnościowych
  • dostosowanie oferty do potrzeb klienta marki
  • skupienie wysiłków marketingowych na określonych grupach klientów (najbardziej aktywne, najbardziej wartościowe, itp.)

 

Udoskonalanie strategii marketingowych

  • budowanie wartości klienta poprzez kształtowanie struktury zakupów
  • zmniejszenie ryzyka biznesowego dzięki ulepszonej dokładności prognoz
  • zwiększenie zwrotu z inwestycji, odsetka odpowiedzi, wyników wskaźnika konwersji
  • dostosowanie średniej marży produktu w danej kategorii
  • zrozumienie pozycji marki w koszykach klientów

 

Rozwój skutecznych modeli analitycznych i narzędzi

  • podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o solidne modele analityczne
  • wzbogacenie danych o nowe wskaźniki i źródła
  • definiowanie nowych strategii rozwoju wiedzy o programach lojalnościowych
  • minimalizacja czasu pomiędzy tworzeniem pomysłów marketingowych, a wcielaniem ich w życie
  • identyfikacja i optymalizacja możliwości sprzedaży
  • wiedza na temat rozwijania analizy i raportowania CRM

 

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.

Do pobrania

Najnowsze whitepapery, ulotki

Pobierz Pobierz