Comarch ICT

Usługi, Systemy i Technologie ICT Dla Firm

 

 

 

Comarch świadczy kompleksowe usługi w zakresie udostępniania i utrzymania złożonych platform systemowych obejmujących sprzęt, oprogramowanie i usługi administracji.

 

 

W bogatym portfolio usług firmy znajdują się zarówno podstawowe usługi dla firm, którym nie opłaca się inwestować w kosztowną infrastrukturę, jak również rozwiązania dla najbardziej wymagających, takie jak Disaster Recovery Center.

Wszystkie usługi Comarch Data Center są świadczone w oparciu o najnowsze standardy i zaawansowaną architekturę (TIER III i Tier IV), w dowolnym, wybranym przez klienta modelu usługowym (SaaS, PaaS, IaaS). Comarch przechowuje dane w 12 Data Center na całym świecie (m.in. Chicago, Singapur, Moskwa, Kraków), co umożliwia wdrożenie w życie nearshoringu, jednego z najbardziej pożądanych modeli biznesowych w outsourcingu IT. 

Bezpiecznie

Monitoring w trybie 24/7/365 pozwala reagować momentalnie na wszystkie pojawiające się problemy. Dzięki prowadzonej na bieżąco archiwizacji i kopiom zapasowym powierzone nam dane są bezpieczniejsze niż kiedykolwiek. Potwierdzają to nasze certyfikaty. Comarch Data Center to bezpieczeństwo fizyczne, energetyczne ale i środowiskowe.

Dowiedz się więcej 

data center

Oszczędnie

Wybór właściwego modelu usługowego oznacza skuteczniejszą kontrolę kosztów i tym samym wpływa na zwieszenie efektywności inwestycji.

  • Software as a Service (SaaS) – to kompleksowa oferta Data Center obejmująca udostępnienie zaawansowanych aplikacji Comarch wraz z infrastrukturą serwerową, zarządzanych  w całości przez naszych specjalistów
  • Platform as a Service (PaaS) – dostarczenie pełnej platformy sprzętowo-systemowej do obsługi aplikacji klienta. Comarch dostarcza też usługę odzyskiwania danych w przypadku awarii, dostęp do systemu dla użytkowników końcowych oraz pełny pakiet usług administracyjnych i utrzymaniowych
  • Infrastructure as a Service (IaaS) – udostępnianie klientom platformy sprzętowej do wykorzystania we własnym zakresie. Sprzęt lokowany jest w bezpiecznym środowisku Comarch Data Center, a za utrzymanie warstwy programowej odpowiada klient. Comarch oferuje usługę wsparcia (remote hands) oraz usługi związane z monitoringiem urządzeń i, opcjonalnie, kopiami zapasowymi.

 

Dowiedz się więcej

Modele usługowe

Zawsze

Sposobem zabezpieczenia się przed negatywnymi konsekwencjami nieplanowanych przerw w działaniu środowiska IT jest Disaster Recovery Center. Podstawową rolą DRC jest zabezpieczenie systemów klienta przed każdą poważną awarią lub zdarzeniami losowymi w podstawowej serwerowni, w wyniku których przestaje ona być dostępna (np. pożar, powódź).

 

Dowiedz się więcej

Disaster Recovery Center

Wszędzie

Azja, Ameryka Północna i wiele miejsc w różnych częściach Europy. Nie ważne czy klient prowadzi biznes w Rosji, Francji, Niemczech – zawsze jesteśmy blisko i świadczymy usługi najwyższej jakości. Nasze usługi opieramy na idei nearshoringu, która stanowi przeciwieństwo typowego outsourcingu, w którym to modelu usługi wykonywano zazwyczaj w odległych krajach. Klienci Comarch najbardziej, poza doświadczeniem we wdrażaniu zróżnicowanych projektów, cenią sobie właśnie bliskość geograficzną – dbamy więc o stały rozwój naszej sieci Data Center.

 

Dowiedz się więcej

comarch data center na świecie

Elastycznie

Cechą unikalną rozwiązania jest możliwość elastycznego zarządzania zasobami.  Rozwiązania Data Center cechują się dobrą skalowalnością. Rozbudowa infrastruktury wraz ze wzrostem zapotrzebowania ze strony klienta jest bezproblemowa i szybka, ponieważ rozwiązania Comarch działają na platformie zaprojektowanej do obsługi tysięcy użytkowników.

Przeczytaj case study

elastyczne zarządzanie data center

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.

Do pobrania

Najnowsze whitepapery, ulotki

Pobierz Pobierz

Frequently Asked Questions

1. Kto może korzystać z usług w Comarch Data Center?

Oferta Comarch skierowana jest dla przedsiębiorstw zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego, od średnich przez duże przedsiębiorstwa aż do międzynarodowych korporacji. Zapewniamy wszystkim naszym klientom rozwiązania, które spełniają ich potrzeby.

2. Ile ośrodków data center posiada Comarch? W jakich modelach świadczone są usługi Data Center?

Do dyspozycji klientów oddanych jest 12 ośrodków Comarch Data Center, które są zlokalizowane w Polsce i za granicą. Comarch świadczy usługi w różnych modelach (IaaS, PaaS, SaaS) w zależności od potrzeb biznesowych naszych klientów. Aby uzyskać więcej informacji prosimy sprawdzić naszą mapę Comarch Data Center.

3. Czy Comarch jest niezależnym dostawcą usług?

Comarch prowadzi intensywną politykę, której celem jest budowanie silnych relacji z partnerami technologicznymi,  będącymi wiodącymi na świecie dostawcami sprzętu, usług i technologii IT. Jeśli chcesz poznać listę naszych partnerów zajrzyj na stronę: http://www.comarch.pl/handel-i-uslugi/ict/partnerzy/ 

4. Czy istnieje minimalny okres czasu na jaki musi zostać zawarta umowa?

Najkrótszy okres na jaki może zostać zawarta umowa to okres dwunastu miesięcy. Czas trwania umowy zależy od wymagań biznesowych i może być negocjowany w zależności od potrzeb biznesowych klienta. Comarch jest w tym zakresie bardzo elastyczny, ale zalecamy by minimalny czas umowy wynosił 3 lata, aby zmaksymalizować zwrot z poniesionej inwestycji.

5. Czy Comarch jest właścicielem infrastruktury IT?

Tak, Comarch jest właścicielem infrastruktury IT.

6. Jak często w Comarch Data Center robione są kopię zapasowe?

Raz dziennie, z opcją dla wyższych częstotliwości na życzenie klienta.

7. Czy Comarch świadczy usługi zdalnego wsparcia?

Tak, jesteśmy w stanie zapewnić usługi "zdalnego wsparcia" w trybie 24/7. W zależności od lokalizacji i umowy z klientami zespół inżynierów Comarch może być na stałe zlokalizowany w  siedzibie klienta lub może być dostępny na miejscu w razie wystąpienie takiej potrzeby. Zakres świadczonych usług zależy od umowy pomiędzy klientem i Comarch.

8. Jaki poziom TIER posiadają ośrodki Comarch Data Center? Czy Comarch Data Center przechodzi regularne audyty zewnętrzne?

Każdy z ośrodków Comarch Data Center spełnia co najmniej wymogi normy Tier III bądź wyższych. W praktyce oznacza to, że istnieje kilka poziomów niezbędnych elementów wydajności wbudowanych w infrastrukturę IT, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo jesteśmy regularnie audytowani w celu utrzymania najwyższych standardów w branży. Na życzenie, klient może wykonać sam lub zlecić instytucji zewnętrznej  przeprowadzenie takiego audytu w jednym z naszych ośrodków data center.

9. Wymogi których certyfikatów Comarch Data Center ma spełnione?

Spełnienie niektórych norm nie tylko pomaga nam zapewnić klientom najlepszą obsługę, ale także zapewnia warunki do odpowiedniego prowadzenia działalności przez naszych klientów. Comarch Data Center spełnia m.in. następujące standardy:

  • ISAE 3402 Typ I i II US
  • ISO / IEC 27001: 2007 "Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji"
  • Certyfikat PCI DSS

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: http://www.comarch.pl/handel-i-uslugi/ict/standardy/

10. Kto ma dostęp do data center? Kim są upoważnieni pracownicy?

Tylko autoryzowany personel posiadający odpowiednie kwalifikacje może uzyskać dostęp do Comarch Data Center. Lista upoważnionych pracowników jest dostępna dla klientów Comarch.