Network Operations Center

Monitoring Sieci IT, Systemów Operacyjnych i Platform Aplikacyjnych

 

 

 

Network Operations Center to nie tylko monitoring sieci, to niekończące się możliwości związane z proaktywnym monitoringiem kluczowych elementów środowiska IT Twojej firmy.

 

Usługa Monitoringu zapewnia klientom bieżącą wiedzę na temat dostępności i wydajności poszczególnych elementów ich infrastruktury IT, systemów operacyjnych, a także platform aplikacyjnych oraz parametrów ich pracy.

Dzięki temu możliwa jest analiza i odpowiednie reagowanie na potencjalne incydenty czy zagrożenia. Monitoring może być oddzielną usługą polegającą na zautomatyzowanym lub manualnym przekazaniu informacji o zmianie stanu elementu konfiguracji. W razie wystąpienia zdarzeń zakłócających pracę, generowane są odpowiednie alerty przesyłane do doświadczonych specjalistów ICT. Jedną z najważniejszych usług realizowanych w ramach Network Operations Center jest monitoring sieci transmisji danych, będący dzisiaj kluczowym elementem każdego przedsiębiorstwa. 

Drugi ważny element - Raportowanie. Generowane raporty obejmują zarówno parametry techniczne, jak i biznesowe. Raportowanie parametrów technicznych jest realizowane na podstawie danych zarejestrowanych w systemach monitorujących. Raportowanie biznesowe opiera się głównie na danych z Systemu Rejestracji Zgłoszeń i dotyczy zdefiniowanych parametrów KPI. Raporty są podstawą do weryfikacji zgodności realizowanych usług z ich ustalonym poziomem zdefiniowanym w umowie.

monitoring infrastruktury IT, systemów operacyjnych, platform aplikacyjnych

Funkcjonalności NOC

Comarch NOC świadczy usługi monitoringu w następujących obszarach:

  • monitoring infrastruktury IT
  • monitoring systemów operacyjnych
  • monitorowanie platform aplikacyjnych

Systemy monitorujące wykorzystywane w Comarch NOC umożliwiają analizę stanu pracy takich elementów jak:

  • serwery UNIX/Linux/Windows
  • stacje robocze UNIX/Linux/Windows
  • urządzenia, których nie można monitorować bezpośrednio za pośrednictwem sieci Ethernet, np. czujniki wody, temperatury itp.
  • urządzenia sieciowe (routery, switche, firewalle itp.)
  • elementy systemów operacyjnych
  • middleware
  • środowiska wirtualne
  • sieci SAN, LAN, WAN
  • bazy danych Oracle, MS SQL, DB2

Korzyści NOC

 

  • pojedynczy Punkt Kontaktu czyni komunikację łatwiejszą i sprawniejszą dla klienta
  • monitoring dostępności oraz wydajności infrastruktury w trybie 24x7
  • możliwość skoncentrowania się personelu IT klienta na ważniejszych działaniach/projektach
  • kompletne informacje o wydajności infrastruktury IT
  • brak kosztów związanych ze szkoleniami oraz certyfikacjami pracowników
  • koszty funkcjonalne IT z nieprzewidywalnych stają się przewidywalne
  • kompleksowa kontrola środowiska IT pozwalającą podejmować strategiczne decyzje

 

 

Galeria zdjęć

Frequently Asked Questions

1. Co to jest NOC?

NOC to skrót od Network Operations Centre. Określenie NOC odnosi się do jednostki organizacyjnej w Comarch odpowiedzialnej za zapewnienie wsparcia technicznego klientom i świadczenie usług monitoringu i serwis desku w zakresie infrastruktury IT i aplikacji biznesowych dla wszystkich rodzajów firm i instytucji.

2. W jakich godzinach działa Comarch NOC?

Nasi klienci mogą kontaktować się z Comarch NOC w dowolnym czasie, aby zgłosić problemy, zadawać pytania lub wymagać ogólnego wsparcia przy realizacji usług. Jesteśmy dostępni 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku.

3. Jak można się skontaktować z Comarch NOC?

We wszystkich kwestiach technicznych związanych z działaniem usług, prosimy kontaktować się pod numerem telefonu (0048) 12-684-8815, lub drogą mailową na adres: serwis.sieci@comarch.pl

4. Gdzie zlokalizowany jest Comarch NOC?

Comarch NOC jest zlokalizowany w siedzibie głównej Comarch w Krakowie.

5. Jak mogę sprawdzić status swojego zgłoszenia?

W każdej chwili nasi klienci mogą skontaktować się z Comarch NOC dzwoniąc pod numer telefonu (0048) 12-684-8815 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej serwis.sieci@comarch.pl

6. Kiedy mogę spodziewać się odpowiedzi z Comarch NOC w sprawie swojego zgłoszenia?

NOC jest zobowiązany do weryfikacji statusów wszystkich zgłoszeń nie rzadziej niż raz na godzinę. Oddzwonienie po wykryciu incydentu odbywa się w celu przeprowadzenia pierwotnej diagnozy i poinformowania klienta o planowanych pracach, które mają zmierzać do rozwiązania problemu. Klient powinien również oczekiwać regularnej aktualizacji statusu swojego zgłoszenia dostarczanej przez inżynierów Comarch NOC, zgodnie  z warunkami podpisanej umowy o gwarantowanym poziomie świadczenia usług ( z ang. Service Level Agreement , SLA).

7. Czy w Comarch NOC monitorujecie również aplikacje?

Oczywiście. W Network Operation Center oferujemy usługi nie tylko związane z monitorowaniem sieci, czy infrastruktury IT, ale również świadczymy usługi monitorowania aplikacji. 

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie lub po prostu chcesz dowiedzieć się więcej o Comarch NOC, skontaktuj się z nami:

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.

Do pobrania

Najnowsze whitepapery, ulotki

Pobierz Pobierz