Comarch Loyalty Management dla Enterprise Rent-a-Car

Enterprise Rent-A-Car jest uznaną międzynarodową wypożyczalnią samochodów założoną w 1957 roku. Jest ona zarządzana przez Enterprise Holdings w St. Louis. Marka posiada ponad 7000 biur wynajmu w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Francji i Hiszpanii. Firma oferuje szeroką gamę leasingu samochodów, vanpoolingu, car sharingu i programów wynajmu na godzinę. Flota wynajmu składa się z ponad 120 różnych marek i modeli.

Wdrożone rozwiązanie

Comarch Loyalty Management

Rozwiązanie oferujące wszystkie niezbędne narzędzia do zbudowania skutecznego programu lojalnościowego.

 

Dowiedz się więcej

Enterprise Rent-a-Car

Wyzwania biznesowe

W roku 2011 firma Enterprise Rent-A-Car postanowiła ponownie wdrożyć program lojalnościowy Enterprise Plus. Program pozwala członkom na zdobywanie punktów za kwalifikujące się wynajmy w USA, Kanadzie i Puerto Rico. Punkty mogą być wymieniane w każdej chwili na darmowy wynajem każdego pojazdu w całej sieci przedsiębiorstwa. Nie ma daty wygaśnięcia, a zebrane punkty są dostępne tak długo, jak długo uczestnicy programu korzystają z wynajmu samochodu przynajmniej raz na dwa lata. Uczestnicy programu dostają dedykowany numer telefonu oraz check-in,  jak również ekskluzywne oferty dostępne tylko dla członków programu. Każdy poziom – Silver, Gold lub Platinum - jest powiązany z wyjątkowym zestawem świadczeń, takim jak dodatkowe punkty lub samochód wyższej klasy.

 

Wymagania biznesowe

Firma szukała dostawcy IT, który  spełniał następujące kryteria:

  • rozwiązanie lojalnościowe, które jest w stanie obsługiwać rozbudowane programy z możliwością obsługi milionów członków
  • możliwość wykorzystania systemu z minimalną inwestycją sprzętową – w modelu PaaS, gdzie dostawca jest odpowiedzialny za dostarczenie i utrzymanie sprzętu, oprogramowania i innych usług
  • doświadczenie w obsłudze klientów z branży turystycznej

 

Rozwiązanie

Enterprise Rent-A-Car zdecydowała się na zakup Comarch Loyalty Management, aby ponownie uruchomić swój program lojalnościowy. System ten jest dostosowanym do branży rozwiązaniem Comarch Loyalty Management dla linii lotniczych, w związku z czym jest w stanie zapewnić firmom wynajmu samochodów rozszerzony zestaw funkcjonalności już stosowany w programach FFP. Zostały wdrożone następujące moduły:

  • Moduł Business Administration - dający zarządzającemu programem lojalnościowym nieskończoną liczbę możliwości naliczania punktów i wymiany ich na nagrody
  • Contact Center - pozwalający na wiele kanałów komunikacji z członkiem programu lojalnościowego
  • Member Portal - portal internetowy stymulujący zaangażowanie uczestników programu

Rezultaty

 

Wstępne wyniki uruchomienia programu są następujące (wszystkie liczby w porównaniu do daty rozpoczęcia programu):

Więcęj członków wynajmujących częściej:

  • 1 – 5 wynajmów - wzrost 11%
  • 6 – 11 wynajmów - wzrost 10%
  • 12 – 23 wynajmów - wzrost 11%
  • 24+ wynajmów - wzrost 11%

Inne statystyki:

  • retencja - wzrost 1%
  • utrata uczestników programu –spadek  4%
  • reaktywacja – wzrost 21.5%

Enterprise o Comarch

 

„Wyniki ponownego uruchomienia programu Enterprise Plus przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania. Osiągnęliśmy wszystkie cele założone dla pierwszego roku w pierwszych 9 miesiącach po ponownym uruchomieniu, a nasze obecne miesięczne wskaźniki wzrostu są jeszcze lepsze niż wskaźniki tempa wzrostu od początku roku (YTD)."