Comarch Loyalty Management dla Leroy Merlin

Leroy Merlin to najstarsza sieć sklepów DIY oferująca szeroką gamę artykułów budowlanych, remontowych, dekoracyjnych i ogrodniczych w Polsce. Pierwszy sklep otwarto w  1996 w Piasecznie pod Warszawą. w Polsce istnieje obecnie już 46 sklepów Leroy Merlin w dużych i średnich miastach, o powierzchni handlowej od 6 do 18 tysięcy m2. Leroy Merlin to także jedna z największych sieci sklepów budowlanych w Europie. Jest częścią GROUPE ADEO.

Wdrożone rozwiązanie

Comarch Loyalty Management

Rozwiązanie oferujące wszystkie niezbędne narzędzia do zbudowania skutecznego programu lojalnościowego.

 

Dowiedz się więcej

Comarch Loyalty Management dla Leroy Merlin

Wyzwania biznesowe

  • stworzenie systemu dla innowacyjnego programu lojalnościowego
  • zrozumienie potrzeb indywidualnego klienta
  • definiowanie indywidualnej strategii nagradzania dla poszczególnych segmentów klientów
  • nagradzanie najbardziej wartościowych dla Leroy Merlin klientów

 

Rozwiązanie

Wdrożenie systemu Comarch Loyalty Managementw sieci Leroy Merlin zostało zakończone w kwietniu 2008 roku. Projekt ukończono w ciągu sześciu miesięcy.

 

System Comarch Loyalty Management wdrożony w sieci Leroy Merlin składa się z aplikacji Business Administration, aplikacji internetowej B2C dla uczestników programu oraz aplikacji dla Biur Obsługi Klienta w marketach, wyposażonej we wszystkie funkcjonalności związane z rejestracją klienta i realizacją bonusów. System został wdrożony w Data Center znajdującym się w siedzibie Leroy Merlin.

System wdrożono w modelu off-line. Transakcyjne dane lojalnościowe są rejestrowane w systemie kasowym i po oznaczeniu ich numerem karty lojalnościowej przekazywane są zbiorczo, raz dziennie, w pliku do systemu lojalnościowego w celu dalszego procesowania. Operacje redempcji, zmniejszające saldo punktowe, rejestrowane są w systemie w trybie on-line.

Korzyści

  • obrót uczestników programu stale rośnie w udziale  całkowitego obrotu w całej sieci
  • wzrost wartości koszyka i wydatków klientów
  • zwiększone możliwości spersonalizowanych relacji z klientami DOM oferując wartość dodaną
  • budowanie zaangażowania klientów poprzez komunikowanie specjalnych ofert handlowych, informacje o nowych produktach i usługach dostępnych w sklepach
  • spersonalizowana komunikacja z klientem za pomocą różnych kanałów
  • budowanie różnego rodzaju kampanii promocyjnych opartych na dowolnychatrybutach transakcji w tym pojedynczych SKU (Stock Keeping Units)

Wypowiedź klienta

 

„W maju 2007 roku podjęliśmy decyzję o współpracy z firmą Comarch w zakresie wdrożenia systemu Comarch Loyalty Management służącego do obsługi nowatorskiego programu lojalnościowego DOM. Decyzja o wyborze tego rozwiązania była podyktowana przede wszystkim doświadczeniem Comarch w podobnych wdrożeniach oraz wysoką jakością i szerokim zakresem funkcjonalności dostępnym w systemie Comarch Loyalty Management. Jest to decyzja strategiczna, ponieważ wybierając dostawcę usług mieliśmy świadomość, że powierzamy mu istotną część naszej działalności i wiążemy się na wiele lat (…) Chcielibyśmy podkreślić profesjonalne podejście oraz potwierdzić, że konsultanci Comarch wykazali się znakomitą wiedzą w zakresie marketingu relacji i obszarze IT oraz zrozumieniem naszych złożonych procesów biznesowych."

Beata Woszczyńska, Menedżer ds. Relacji z Klientami i Usług, Leroy Merlin Polska