Comarch Loyalty Management dla S7 Airlines

S7 Airlines jest rosyjskim przewoźnikiem oferującym szeroką sieć połączeń krajowych i międzynarodowych. Sieć opiera się na trzech ośrodkach w Moskwie (Domodiedowo), Nowosybirsku(Nowosybirsk) i Irkucku i obsługuje ponad 80 destynacji. Flota składa się z 44 nowoczesnych samolotów Airbus i Boeing, zarówno wąskokadłubowych jak i szerokokadłubowych. W 2010 linia S7 stała się pełnoprawnym członkiem sojuszu lotniczego Oneworld, oferując swoim klientom globalną sieć połączeń lotniczych i dodatkowych usług oferowanych przez linię lotniczą i jej partnerów.

Wdrożone rozwiązanie

Comarch Loyalty Management

Rozwiązanie oferujące wszystkie niezbędne narzędzia do zbudowania skutecznego programu lojalnościowego.

 

Dowiedz się więcej

Comarch Loyalty Management dla S7 Airlines

Wyzwania biznesowe

Linia lotnicza zdecydowała się uruchomić własny program lojalnościowy w celu zwiększenia ruchu pasażerskiego poprzez przyznawanie punktów za odbyte loty. Ponadto, zarówno struktura sieci, jak również model biznesowy predysponował przewoźnika do członkostwa w sojuszu linii lotniczych. W 2010 S7 dołączyło do sojuszu Oneworld w celu osiągnięcia synergii z partnerami lotniczymi na całym świecie. Spowodowało to zapotrzebowanie na innowacyjny, ale niezawodny system informatyczny wspierający program lojalnościowy. System IT musi być gotowy na szybki wzrost liczby członków, jak również musi być otwarty na integrację z podobnymi programami partnerskich linii lotniczych.

 

Rozwiązanie

S7 postanowiło stworzyć własny program lojalnościowy wspierany przez Comarch Loyalty Management. Przewoźnik zdecydował się na wdrożenie Business Administration, Call Center i innych modułów. 

System jest zintegrowany z systemem zarządzania przychodami linii lotniczej (RAS), systemem rezerwacyjnym, systemem billingowym, systemami Amadeus i SITA (wymiana plików o statusie członków), DCS, jak i systemami Alfa Bank i programami lojalnościowymi partnerów sojuszu. Uczestnicy programu mogą zbierać mile poprzez wielu partnerów zarówno lotniczych, jak i nielotniczych na całym świecie. Mogą również wymienić zebrane mile na loty oferowane przez przewoźników sojuszu Oneworld. 

Comarch Loyalty Management jest obsługiwany w bezpiecznym i wydajnym Comarch Data Center.

Wyniki biznesowe

S7 z powodzeniem uruchomiło kompleksowy program FFP charakteryzujący się następującymi cechami: 

  • zaawansowane zarządzanie regułami naliczania mil
  • automatyczne i ręczne przetwarzanie zgłoszeń typu „retro claim” z użyciem systemów online 
  • automatyczne naliczanie mil z okresu przed przystąpieniem do programu 
  • zapobieganie podwójnemu naliczaniu mil w różnych programach tzw. double dipping
  • konfiguracja klasy rezerwacyjnej i klasy podróży opracowana niezależnie dla każdego partnera lotniczego 
  • płynne zarządzanie środowiskiem wielu partnerów 
  • mechanizmy zapobiegania nadużyciom 
  • generowanie raportów 
  • automatyczne naliczanie mil za przelot i usługi nie-lotnicze 
  • redempcja offline 
  • konfiguracja zasad dla wyższych statusów członkostwa, tzw. „Elite tiers” 
  • obsługa partnerskich kart kredytowych 
  • zaawansowany konfigurator promocji - promocje na podstawie różnych parametrów, m.in regionu, segmentu lotu, odległości, statusu i segmentu klienta 
  • historia kontaktów i działalności klienta z wykorzystaniem technik CRM, widok 360 stopni na pasażera

Wypowiedź klienta

 

Uznając potrzebę S7 do posiadania efektywnego i innowacyjnego programu lojalnościowego, musieliśmy wziąć pod uwagę wiele aspektów. Naszym celem były nie tylko przyszłe prognozy rynkowe, oczekiwania i wyniki, które powinny być spełnione, ale także wymogi rozwiązania, które powinny być zrealizowane przez system.

 

Dzięki owocnej współpracy ze specjalistami Comarch udało nam się uruchomić S7 Priority w grudniu 2008 roku.

 

System zapewnia naszym często podróżującym pasażerom liczne korzyści. Uczestnicy mają możliwość zbierania dodatkowych mil zarówno podczas odbywania standardowych lotów S7, jak również podczas korzystania z usług i produktów partnerów programu ”