Comarch Loyalty Management w X5 Retail Group

X5 Retail Group N.V. jest wiodącym rosyjskim detalistą w branży spożywczej. Firma działa w kilku formatach sprzedaży: zarządza siecią sklepów Pyaterochka, siecią supermarketów Perekrestok, hipermarketami Karusel, kanałem handlu on-line pod marką E5.ru i oraz sklepami typu convenience pod różnymi markami.

Na dzień 31 grudnia 2013 r., X5 miał 4544 sklepy obsługiwane przez firmę. Posiada wiodącą pozycję na rynku zarówno w Moskwie i Sankt Petersburgu i znaczącą obecność w europejskiej części Rosji.

Wdrożone rozwiązanie

Comarch Loyalty Management

Rozwiązanie oferujące wszystkie niezbędne narzędzia do zbudowania skutecznego programu lojalnościowego.

 

Dowiedz się więcej

Wyzwania biznesowe

 

  • stworzenie programów nagradzania najbardziej lojalnych klientów supermarketów i hipermarketów za ich zakupy
  • zdefiniowanie programu lojalnościowego wspieranego przez skuteczne i nowoczesne rozwiązanie IT
  • wsparcie 2 niezależnych programów lojalnościowych

 

Rozwiązanie


Cały projekt wdrożenia programu lojalnościowego został ukończony w ciągu sześciu miesięcy, łącznie z implementacją Comarch Loyalty Management. Projekt obejmuje również usługi konsultingowe, wsparcie techniczne, utrzymanie, hosting i usługi DRC świadczone w Comarch Data Center w Krakowie. Comarch Loyalty Management procesuje transakcje sklepów w czasie rzeczywistym.

W ramach Comarch Loyalty Management zainstalowano moduły Business Administration, Multipartner Application, Contact Center i Customer Web Application (oddzielny portal dla każdego programu). Integracja pomiędzy Comarch Loyalty Management a operatorem MVNO ALLE pozwala członkom programu na wymianę punktów lojalnościowych na dodatkowe minuty lub SMSy, mogą oni również otrzymywać minuty za zakup konkretnych produktów.

Rezultaty

Wypowiedź klienta

 

„Prowadzimy nieustanne badania, ’wsłuchujemy’ się w opinie naszych klientów i na podstawie ich preferencji zapraszamy do współpracy partnerów z rozmaitych sfer biznesu. Nasz program partnerski opiera się na ‘zasadzie 360°’: zachęcamy i będziemy zachęcać partnerów, którzy odpowiadają wszystkim obszarom życia naszych użytkowników”

Alexander Ivanov, Główny Menadżer ds. Programów Lojalnościowych i Relacji z Klientami w X5 Retail Group N.V.