Service Management, Data Center i Networ&Telephony dla Thomas Cook

Thomas Cook jest jednym z największych koncernów w branży usług turystycznych; jest drugim największym koncernem w Europie, a w skali światowej zajmuje trzecie miejsce. Firma została założona w 1841 roku, a jej siedziba mieści się w Londynie, jest notowana na giełdzie London Stock Exchange i działa w ponad 20 krajach. Firma skupia się na oferowaniu inspirujących podróży odpowiadających indywidualnym potrzebom ponad 20 milionów klientów rocznie jako globalny lider branży turystycznej. Grupa Thomas Cook zatrudnia blisko 30 tys. pracowników.

Wdrożone rozwiązania:

Comarch Data Center

Dowiedz się więcej >>

Comarch Network Managed Services

Dowiedz się więcej >>

Podstawowe informacje o projekcie

Rozpoczęcie realizacji projektu: 2015

Zasięg geograficzny: międzynarodowy

Typ projektu: Rozszerzenie zasobów Thomas Cook

Zakres projektu obejmuje:

  • zapewnienie wsparcia wykwalifikowanych specjalistów IT: inżynierów i analityków, którzy są odpowiedzialni za procesy i operacje Data Centre Thomas Cook Group,
  • operacyjne wsparcie Thomas Cook Group przy przejęciu świadczenia usług od poprzedniego dostawcy,
  • wsparcie Thomas Cook Group w procesie transferu wiedzy od poprzedniego dostawcy,
  • bieżące wsparcie operacyjne w obszarze Data Centre.

 

Rozwiązanie 

Thomas Cook Group – jeden z największych koncernów w branży usług turystycznych na świecie –  wybrał Comarch jako partnera w projekcie rozszerzenia zasobów (ang. Resource Augmentation) oraz świadczenia wsparcia dla procesu przejścia z modelu outsourcingu Data Centre do modelu mieszanego.

Elastyczne podejście inżynierów Comarch w połączeniu z bardzo dobrą współpracą z firmą Thomas Cook pozwoliło na zrealizowanie prac migracyjnych w obszarze wsparcia infrastruktury i usług IT, w obszarach Service Management, Data Centre i Network & Telephony oraz na kompleksowe przeniesienie usług do nowego modelu dwa miesiące wcześniej niż było to pierwotnie założone w umowie.

Partnerstwo z Comarch pozwoliło brytyjskiemu koncernowi na znaczną redukcję bieżących kosztów operacyjnych IT, a jednocześnie zwiększyło elastyczność w zakresie dostarczania usług IT w odpowiedzi na indywidualne oczekiwania biznesowe Grupy Thomas Cook.

 

Korzyści

  • znaczne obniżenie bieżących kosztów operacyjnych, związanych z zarządzaniem IT,
  • rozszerzenie dostępności wykwalifikowanych zasobów ludzkich pracujących w obszarach Service Management, Data Centre oraz Network & Telephony,
  • wiedza uzyskana od poprzedniego dostawcy usług IT została ustrukturyzowana oraz udokumentowana, co w dalszej perspektywie zwiększa niezależność operacyjną Thomas Cook Group od zewnętrznych dostawców IT,
  • uzyskanie zdolności do świadczenia usług IT lokalnymi (europejskimi) zasobami ludzkimi (ang. near-shoring),
  • wsparcie przeniesienia usług IT z modelu One IT Outsourcer do modelu Multi-sourcing (integracja usług i zarządzania).

 

Thomas Cook o Comarch

 

Model współpracy, który wdrożyliśmy wspólnie z Comarch, okazał się bardzo efektywny. Rzadko można spotkać dostawcę usług IT, który tak profesjonalnie, a jednocześnie bardzo indywidualnie i z pełnym zaangażowaniem podchodzi do projektu. Comarch to prawdziwie globalny dostawca usług IT i jesteśmy bardzo szczęśliwi, że wybraliśmy ich jako naszego partnera"

Gary Dashwood, szef IT oraz Service Operations w Thomas Cook Group Howard Curtis