Wdrożenie w Renault

Koncern Renault, obecny w 118 krajach i zatrudniający ponad 120 000 osób, ma już 110-letnią historię. W skład Grupy wchodzą trzy marki: Renault, Dacia i Renault Samsung Motors, a od 10 lat koncern działa w ramach aliansu Renault-Nissan. Renault jest producentem najbezpieczniejszych samochodów – aż 11 modeli uzyskało maksymalną notę 5 gwiazdek w niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP. Koncern wdraża politykę zrównoważonego rozwoju i aktywnie angażuje się w ochronę środowiska. 100% fabryk posiada certyfikat ISO 14001, a samochody spełniające normy ekologiczne i ekonomiczne są opatrzone znakiem Renault eco2. Renault działa na rynku polskim od 1991 roku.

Wdrożone rozwiązanie

Comarch IT Outsourcing

Jest to grupa usług ciągłych, zapewniających kompleksową obsługę IT dla klienta, począwszy od pełnego wsparcia dla użytkownika końcowego (Service Desk i opieka stanowiskowa), poprzez administrację sieciami LAN/WAN, infrastrukturą serwerową i bezpieczeństwa, aż po zarządzanie procesami IT zgodnie z dobrymi praktykami biblioteki ITIL.

Dowiedz się więcej

Podstawowe informacje

  • Rozpoczęcie: 2000 
  • Zasięg geograficzny: Polska
  • Typ projektu: IT Outscourcing

 

Opis projektu

Projekt zakładał uruchomienie i utrzymanie dostępu do systemów biznesowych Renault dla autoryzowanych serwisów oraz wsparcie dla aplikacji biznesowych. System został zrealizowany w bardzo krótkim terminie – 6 miesięcy od podpisania umowy. Kolejne umowy modyfikowały uruchomiony system w celu zwiększenia niezawodności, optymalizacji kosztowej oraz dostosowania do nowych wymagań biznesowych. Zmieniona została topologia sieci – z rozwiązania opartego o centralny punkt na system rozproszony, w którym każda placówka posiada łącze do Internetu. Dla zapewnienie większej niezawodności w kluczowych oddziałach zainstalowano łącze zapasowe i odpowiednia urządzenia sieciowe Cisco. W poszczególnych lokalizacjach zapewniony został dostęp do aplikacji biznesowej, udostępnionej w modelu ASP, w oparciu o dedykowane szyfrowane tunele VPN.  W zakres świadczenia usług wchodzi m. in.:

  • Zarządzanie systemem
  • Utrzymanie Sieci teleinformatycznej dla  100 partnerów w Polsce
  • Utrzymanie platformy sprzętowej i systemowa dla aplikacji biznesowych
  • Utrzymanie systemów bezpieczeństwa
  • Wsparcie dla infrastruktury end-user
  • Wsparcie dla aplikacji biznesowych Reanult

Korzyści

  • Redukcja kosztów związanych z utrzymaniem działów IT
  • Zwiększenie funkcjonalności systemów komputerowych
  • Możliwość koncentracji strategii działalności firmy na rozwoju biznesu
  • Przeniesienie ryzyka związanego z obsługą i eksploatacją infrastruktury IT na Comarch
  • Elastyczne dopasowanie wydatków inwestycyjnych do założeń budżetowych