Comarch został ponownie zwycięzcą w rankingu Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu tym razem w kategorii duża spółka. Podczas uroczystej gali redakcja „Rzeczpospolitej” uhonorowała krakowskiego producenta rozwiązań teleinformatycznych za konsekwentnie realizowaną od lat strategię patriotyzmu. Składają się na nią: rzetelnie płacony podatek, tworzenie nowych miejsc pracy, dynamiczny rozwój sprzedaży w kraju i za granicą, wydatki na badania i rozwój oraz działalność charytatywna. Doceniano także wydatki na działalność prospołeczną czy wspieranie organizacji pozarządowych. W imieniu spółki nagrodę odebrał Konrad Tarański, wiceprezes i dyrektor finansowy Comarch. Wyróżnienia Indeks Patriotyzmu Polskiego Biznesu zostały stworzone, aby uhonorować firmy przyczyniające się do rozwoju Polski, a jednocześnie sumiennie wywiązujące się z powinności i zobowiązań względem społeczeństwa oraz państwa.


- Tytuł lidera Indeksu Patriotyzmu Polskiego to ogromne wyróżnienie dla Comarch, tym bardziej, że już drugi rok z rzędu otrzymaliśmy ten tytuł. Wyróżnienie jest dowodem, że nasza działalność i patriotyczne podejście do gospodarki przyczynia się do rozwoju Polski oraz jest potwierdzeniem, że sumiennie wywiązujemy się z powinności i zobowiązań względem społeczeństwa polskiego. Podejmujemy wyzwania na nowych rynkach, inwestujemy w rozwój produktów i usług, co roku przeznaczając ponad 10 procent przychodów na prace badawczo-naukowe, co pozwala nam, bez żadnych kompleksów, rywalizować z największymi firmami w branży IT na świecie. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że wyniki finansowe to jedno a działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju firmy to drugie. Dlatego co roku zwiększamy zatrudnienie, tylko w 2015 roku stworzyliśmy ponad 800 miejsc pracy. Nasi pracownicy, których obecnie jest ponad 5000 cenią stabilną sytuację finansową firmy oraz możliwości rozwoju, jakie staramy się im zapewnić. Ale społeczeństwo oczekuje, że damy regionowi jeszcze coś więcej. My nie boimy się tej odpowiedzialności i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom, prowadząc dialog z lokalną społecznością oraz angażując się w liczne akcje społeczne i charytatywne. Konsekwentnie realizowana strategia patriotyzmu jest filarem rozwoju Comarch - mówi profesor Janusz Filipiak, prezes i założyciel Comarch SA.

Jako firma z kapitałem rdzennie polskim, Grupa Comarch inwestuje w innowacje. Nakłady na badania i rozwój nowych produktów i udoskonalenie istniejących rozwiązań przekroczyły 12 proc. przychodów ze sprzedaży w 2015 r. i osiągnęły wartość w Grupie Comarch 138,2 mln zł. Comarch i polskie spółki zależne z grupy rokrocznie zasilają budżet państwa z tytułu podatków CIT, VAT, podatków i składek od wynagrodzeń pracowników oraz podatków od nieruchomości. Ponad 50 proc. przychodów Comarch pochodzi z eksportu polskiej myśli technicznej do 50 krajów na świecie, głównie z Europy Zachodniej i USA.

Comarch jest także szeroko zaangażowany w działalność prospołeczną: od trwającego ponad 15 lat sponsoringu klubu sportowego Cracovia, przez mecenat imprez kulturalnych aż po udział w licznych akcjach charytatywnych. Pracownicy Comarch co roku organizują zbiórki rzeczowe dla podopiecznych Fundacji Wiosna w ramach akcji Szlachetna Paczka oraz zbiórki dla wychowanków domów dziecka oraz placówek opiekuńczo-wychowawczych.

O Indeksie Patriotyzmu Polskiego Biznesu
Redakcja „Rzeczpospolitej” i Fundacja Patriotyzmu Gospodarczego, uznając ważność tych aspektów, chce wskazać i nagrodzić firmy, których działalność w największym stopniu przyczynia się do rozwoju Polski i bogacenia się społeczeństwa.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza