Netia wybiera Comarch OSS do nadzoru swojej sieci

Firma Netia, jeden z największych polskich operatorów telekomunikacyjnych, zdecydowała się na zakup systemu Comarch Fault Management – centralnego narzędzia do monitoringu sieci. Wdrożone rozwiązanie pozwala firmom telekomunikacyjnym wcześnie wykrywać problemy z siecią lub usługami, umożliwiając natychmiastową reakcję. Dodatkowo system znacząco minimalizuje ryzyko występowania błędów sieciowych, dzięki czemu klienci końcowi mogą cieszyć się najwyższą jakością usług. Umowa między Netia a Comarch została podpisana w czerwcu 2017.

Zakup systemu Fault Management przez Netię jest elementem projektu insourcingu zarządzania siecią. Netia korzysta obecnie z analogicznego rozwiązania innego wiodącego dostawcy. Decyzja o powrocie do modelu samodzielnego zarządzania siecią przez Netię ma na celu poprawę efektywności i szybkości działania, która ma się przełożyć na jeszcze wyższą satysfakcję klientów.

„Klienci są dzisiaj bardzo wymagający, oczekują najwyższej jakości dostarczanych usług. To ważny czynnik stojący za decyzją o optymalizacji i samodzielnym prowadzeniu naszego centrum operacji sieciowych. Samodzielne zarządzanie siecią wymaga od nas również posiadania własnego, wysokiej klasy rozwiązania typu Fault Management.  Prototyp systemu (PoC – proof of concept) zademonstrowany przez Comarch był lepszy i bardziej przekonujący niż rozwiązania konkurencji. Firma spełniła również wszystkie wymagania stawiane w zakresie demonstracji systemu na żywo. W połączeniu z naszym zaufaniem do Comarch, wynikającym z udanych projektów BSS i OSS, zrealizowanych dla nas w poprzednich latach, czynniki te spowodowały, że zdecydowaliśmy się na współpracę właśnie z nimi przy projekcie optymalizacji zarządzania siecią” - mówi Marcin Palkowski, dyrektor obszaru technologii i zarządzania siecią Netia S.A.

„Środowisko technologiczne wykorzystywane przez dostawców usług telekomunikacyjnych zmienia się bardzo dynamicznie. Jest to związane z koniecznością stałego dostosowywania oferowanych produktów i usług do coraz wyższych standardów rynkowych. Comarch, jako firma
z wieloletnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom stale podnosząc jakość oferowanego oprogramowania, a także tworząc nowe systemy służące m.in. do wspomagania zarządzania siecią. Jednym z takich produktów jest system Fault Management, który mieliśmy przyjemność zaprezentować firmie Netia. Wraz
z pracownikami z Netii doprecyzowaliśmy wymagania dotyczące systemu i przedstawiliśmy przemyślaną koncepcję optymalizacji zarządzania siecią. Nasz system spotkał się z bardzo pozytywną reakcją ze strony klienta, stąd też cieszymy się z okazanego nam zaufania i możliwości realizacji projektu wdrożenia nowoczesnego oprogramowania Fault Management”
- mówi Paweł Workiewicz, dyrektor działu Integrated Assurance and Analytics, Comarch.

Dzięki bogatemu doświadczeniu Comarch w integracji rozwiązań klasy fault management, wdrożenie zakończy się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Podpisana umowa jest kolejnym projektem realizowanym przez Comarch dla Netii. Operator korzysta już z powodzeniem z rozwiązań Comarch do zarządzania pracownikami technicznymi w terenie (Field Service Management) oraz do rozliczeń Netia z innymi operatorami i partnerami biznesowymi (Inter Partner Billing System).

 

O Netia

Netia dostarcza kompleksowe, przyjazne w użytkowaniu rozwiązania on-line oraz multimedialną rozrywkę. Usługi skierowane są do użytkowników prywatnych, firm oraz instytucji.

Grupa Netia to jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku. Zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polsce. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in.: Netia S.A., Internetia Sp. z o.o., Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o.

Netia (jako R.P. Telekom) została założona na początku lat 90. ubiegłego wieku przez grupę polskich przedsiębiorców - pasjonatów, wspieranych przez amerykańskich inwestorów z sektora telekomunikacyjnego. Początkowo świadczyła usługi połączeń głosowych, poszerzając ofertę m.in. o usługi transmisji danych, szerokopasmowego dostępu do Internetu,  czy płatnej telewizji cyfrowej.

Od 2000 roku akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Większość akcji jest w posiadaniu polskich inwestorów (Mennica Polska, FIP 11 FIZ, Nationale-Nederlanden OFE, Aviva OFE, PZU OFE "Złota Jesień").

Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości
i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych (są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.

Szacuje się, że Netia dociera ze swoją siecią do ponad 70 proc. biurowców klasy A i B w Polsce. W zasięgu własnych sieci dostępowych spółek Grupy Netia znajduje się ponad 2,5 mln lokali.

Już co trzecie łącze własne spółek Grupy Netia pozwala na przesyłanie danych z prędkością powyżej 100 Mb/s. W ramach projektu Sieć XXI wieku, w 2020 roku sieć Netii na być w całości zmodernizowana do standardu światłowodowego.

Udostępnij