MVNO/MVNE

Comarch oferuje rozwiązania dostosowane do modelów biznesowych zarówno MVNO (Mobile Virtual Network Operators) jak i MVNE (Mobile Virtual Service Enablers). Oferowanie efektywnych kosztowo usług, często targetowanych na segmenty niszowe, może stać się dodatkowym źródłem przychodów dla dostawców usług telekomunikacyjnych. Rozwiązania Comarch pomagają im w łatwy sposób zarządzać relacjami z klientami czy partnerami biznesowymi, a także portfelem oferowanych usług i przepływami przychodów.

Rozwiązanie Comarch dla MVNO:

Wdrożenie obejmuje:

  • Integrację z siecią MNO (Mobile Network Operator)

  • Bezpośrednie wsparcie konsultingowe specjalistów Comarch w procesie negocjacji z MNO

  • Konfigurację specyficznych procesów biznesowych oraz uruchomienie systemu CRM oraz SelfCare w obszarze sprzedaży, segmentacji, marketingu, zarządzania lojalnością

  • Konfigurację konwergentnego katalogu produktów oraz zarządzanie usługami w czasie rzeczywistym (charging, kontrola sesji, dostęp do danych)

  • Konfigurację i dostęp do narzędzi analitycznych wspierających bieżące operacje oraz procesy zarządzania u operatora wirtualnego

Konwergentny billing z dedykowanym dla MVNO katalogiem produktów

Pozwala na szybką realizację konkurencyjnych strategii marketingowych w zakresie wyceny pre-paid i post-paid; dzięki konwergencji pre-paid/post-paid i większej dostępności usług operator ma możliwość zwiększenia przychodów i udziału w rynku

Prekonfigurowane zestawy procesów i scenariuszy

Dostosowane specjalnie do potrzeb operatorów wirtualnych, dzięki którym możliwe jest uruchomienie działalności operatora MVNO nawet w 60 dni

Dedykowaną konfigurację specyficznych procesów biznesowych

Dzięki temu zwiększysz efektywność personelu

CRM i SelfCare

Dotyczy obszaru sprzedaży, segmentacji, marketingu i zarządzania lojalnością, dzięki którym można z łatwością budować i utrzymywać relacje z klientami

Integracja z istniejącym środowiskiem IT

Systemy zwiększające automatyzację codziennych operacji takie jak: systemy kasowe, systemy ERP, systemy finansowo-księgowe, systemy sieci sprzedaży

Tworzenie unikalnych planów taryfowych dla wybranych segmentów klientów

Dzięki temu można zwiększyć poziom personalizacji usług i zadowolenia klientów końcowych

Opcję wdrożenia w modelu Managed Services

Pozwala na dodatkowe skrócenie czasu wejścia na rynek oraz optymalizuje koszty infrastruktury i koncentrację operatora MVNO na kluczowych kompetencjach

Rozwiązanie do kompletnego zarządzania biznesem MVNE

Kompleksowe rozwiązanie Comarch MVNE przeznaczone jest dla firm dostarczających usługi operatorom typu MVNO. Rozwiązanie to realizuje zarówno zadania związane z telekomunikacją (np. integracja z siecią MNO – Mobile Network Operator, obsługa katalogu produktów, CRM, SelfCare, zarządzanie siecią partnerów, czy konwergentny billing) jak i z obszarami ERP (np. Comarch Altum).

W ramach rozwiązania oferujemy:

Hostowanie wielu MVNO na jednej platformie MVNE

Przejrzysty interfejs do obsługi wielu operatorów MVNO

Dzięki niemu w prosty sposób można wykorzystać efekt skali i powiększać biznes o kolejnych operatorów MVNO bez ryzyka pomyłki w konfiguracji – wystarczy 1,5 miesiąca, żeby w pełni uruchomić kolejnego MVNO

Konwergentny billing z personalizowanym katalogiem produktów

Pozwala na indywidualizację wycen i definiowanie konkurencyjnych strategii marketingowych dla każdego MVNO

Pełna funkcjonalność CRM

Dostępna dla operatorów wirtualnych

Graficzna obsługa procesów biznesowych

Można błyskawicznie zmieniać i indywidualizować kolejność poszczególnych kroków, aby na czas dostosować je do potrzeb swoich MVNO

Dwa niezależne sposoby integracji z systemami swoich MVNO

Daje natychmiastowy dostęp do informacji o nowych klientach i kontraktach z zarejestrowanymi w systemie partnerami oraz możliwość natychmiastowej ich obsługi

Moduł zarządzania zasobami

Zwiększa kontrolę nad automatycznie generowanymi zamówieniami nowych kart SIM i zakresami numerów przydzielanych MVNO. Daje też możliwość śledzenia na bieżąco statusu realizacji zamówień (ma nawet informację o kradzieży kart SIM)

Prekonfigurowane zestawy procesów i scenariuszy dla operatorów MVNO

Dedykowany pakiet procesów zarządzania i rozliczeń z MVNO oraz innymi partnerami (dostawcami usług VAS, IPTV i urządzeń, wieloma MNOs)

Możliwość wdrożenia w modelu Managed Services

Pozwala na dodatkowe skrócenie czasu wejścia na rynek oraz optymalizuje koszty infrastruktury i umożliwia koncentrację operatora MVNE na kluczowych kompetencjach

Rozwiązanie składa się z następujących produktów:

Studium przypadku

Comarch Auchan Telecom Case Study MVNO BSS

The Comarch pre-configured solution and its engagement in the project have allowed us to launch our MVNO IT system in an extremely short time.

Vincent Arnault, CEO, Auchan Telecom

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz materiały

Chcesz wiedzieć więcej? Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.