Wdrożenie Comarch ERP XL w firmie Baby & Travel

Można powiedzieć, że historia branży dziecięcej jest tak samo długa, jak historia ludzkości. Od zarania dziejów człowiek wytwarzał najrozmaitsze zabawki, które miały służyć zarówno najmłodszym, jak i starszym dzieciom – pierwsze gliniane grzechotki, zwierzątka czy bączki powstawały już 3000 lat p.n.e.! Z biegiem lat wytwarzano zabawki w nowych formach, wzorach, z szerszej gamy materiałów. 

Dziś młodzi rodzice są coraz bardziej świadomymi konsumentami – wiedzą, że do prawidłowego rozwoju dziecka, oprócz zabawek, potrzebne są również inne akcesoria, które będą pomocne we wspieraniu malucha przez jego pierwsze miesiące i lata życia. Jest to w pełni zrozumiałe – w dzisiejszych czasach trudno sobie wyobrazić codzienne, bezpieczne funkcjonowanie młodej rodziny bez choćby krzesełka do karmienia czy fotelika samochodowego. 

O tym, jak szeroki jest wachlarz marzeń oraz potrzeb najmłodszych i ich rodziców doskonale wie firma Baby&Travel, która od 2016 r. zajmuje się sprzedażą innowacyjnych akcesoriów i zabawek dziecięcych przydatnych zarówno przy podróżowaniu, jak i w zwyczajnych, domowych warunkach. „Wiedza eksperta, empatia rodzica” – to hasło, które towarzyszy firmie od początku działalności. 

O prawdziwości tego zdania świadczy przede wszystkim bogaty, przemyślany asortyment produktów, tworzonych z miłości do dzieci. Firma jest dystrybutorem topowych zagranicznych marek, a w ofercie Baby&Travel można znaleźć bezpieczne, certyfikowane produkty m.in. takich firm jak: b.box, bblüv, Rex London, Bling2o, Potette Plus, Everyday Baby, Fill'n’Squeeze, Grimm's, Jellystone Designs, KioKids, Wobbel.

W związku z rozwojem i potrzebą uporządkowania procesów firma szybko zdecydowała się na wdrożenie systemu Comarch ERP XL

- W pewnym etapie rozwoju naszej firmy wdrożenie zintegrowanego systemu ERP stało się po prostu niezbędne. Korzystaliśmy z prostych programów, które miały swoje ograniczenia oraz nie były ze sobą zintegrowane. Obsługa coraz większej ilość zamówień, uruchamianie kolejnych kanałów sprzedaży, współpraca z sieciami wymagały coraz większych nakładów pracy ze strony naszych pracowników. Jednocześnie planowaliśmy dalszy rozwój firmy, automatyzacja procesów z wykorzystaniem nowoczesnego systemu informatycznego była koniecznością. Postanowiliśmy, że zainwestujemy i dzięki temu nasi klienci będą jeszcze lepiej obsługiwani, a nasi pracownicy będą wyposażeni w efektywne narzędzie pracy i nie będą wykonywać ręcznie żmudnych, powtarzalnych działań - podkreśla Małgorzata Matyjaszczyk, Prezes Zarządu Baby&Travel.

Pierwsze spotkanie z autoryzowanym partnerem Comarch, firmą Infortes, w celu wdrożenia systemu miało miejsce w sierpniu 2020 r. Po kilku spotkaniach i negocjacjach warunków rozpoczęto prace nad wdrażaniem produktu. System Comarch ERP XL w firmie Baby&Travel został w pełni uruchomiony 1 kwietnia 2021 r. Można więc śmiało powiedzieć, że Comarch ERP XL jest dla Baby&Travel niczym wyczekiwane dziecko – od „poczęcia” do „narodzin” minęło 9 miesięcy! 

Wśród najważniejszych funkcjonalności, jakie zostały wdrożone do sklepu, firma wymienia przede wszystkim: integrację mechanizmów XML z partnerami biznesowymi oraz dropshipping (towar wysyłany jest bezpośrednio z hurtowni do klienta z pominięciem sklepu), dopasowaną do potrzeb klientów platformę Comarch B2B, automatyzację procesów magazynowych w oparciu o aplikację Comarch WMS, a także zastąpienie biura rachunkowego wewnętrznym modułem Księgowość. Dodatkowo wprowadzono także moduł Comarch HRM, który usprawnił pracę działu kadr. Ogromną wygodą było również wprowadzenie modułu elektronicznego obiegu dokumentów, z wykorzystaniem Comarch DMS oraz Comarch OCR

Jakie są główne korzyści z wdrożenia Comarch ERP XL, które podkreśla firma Baby&Travel?

  • Podniesienie poziomu obsługi klientów i składanych przez nich zamówień (w  kanałach  B2B, B2C, EDI) poprzez ujednoliconą, kompletną i powszechnie dostępną bazę kontrahentów oraz dokumentów handlowych i magazynowych.
  • Redukcja kosztów ewidencji i przetwarzania informacji w dziale księgowym (zastąpienie zewnętrznego biura rachunkowego), automatyzacja procesu rozliczania kosztów.
  • Zwiększona wydajność kanału e-commerce, dzięki wykorzystaniu platformy Comarch B2B.
  • Przyspieszenie realizacji procesów oraz kompletacji zamówień – zwiększenie operacji i znaczne ograniczenie liczby błędów.
  • Zdecydowane podniesienie zakresu oraz jakości informacji o aktualnym stanie firmy (m.in. stany magazynowe, stan rozrachunków i środków pieniężnych) poprzez automatyzację procesów przetwarzania danych w firmie.

- Szczerze mówiąc, nie spodziewałam się, że tak szybko będziemy pracować na nowym systemie, a samo wdrożenie przebiegnie w tak sprawny sposób. System Comarch wdrożyliśmy w bardzo szerokim zakresie, a całość prac zajęła mniej niż pół roku. Dzięki temu, zwrot z tej inwestycji będzie jeszcze krótszy. Korzyści z wdrożenia można podzielić na „duże”, o charakterze strategicznym i mniejsze, które jednak w sumie dają duży „plus”. Dzięki wdrożeniu staliśmy się lepiej zorganizowaną firmą i możemy sprawniej obsługiwać naszych klientów. Planując rozwój nie musimy obawiać się, że system informatyczny będzie dla nas ograniczeniem. Ważne dla nas jest także to, że mamy zapewniony szybki i kompetentny serwis. – podkreśla Małgorzata Matyjaszczyk, Prezes Zarządu Baby&Travel.

Dowiedz się więcej o Comarch ERP XL

Skomentuj

Brak komentarzy

Otrzymuj najciekawsze case study, aktualności, nowości produktowe od Comarch ERP prosto na swoją skrzynkę

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci opiekę informatyczną i dedykowane rozwiązanie.

Przejdź do formularza