Customer Analytics

Posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie wdrażania, oceny i aktualizacji modeli analitycznych Customer Insight.

 

Na każdym etapie projektu analitycznego współpracujemy z naszymi klientami i dzielimy się wiedzą w zakresie wyników, metod interpretacji i rozwiązań. Nasza kompetencje  w zakresie projektów analitycznych obejmuje zbieranie danych, czyszczenie danych, audyt, poprawę i utrzymanie jakości danych i ich analizę.

Specjalizujemy się w: rozpoznawaniu i rozumieniu potrzeb konsumenta, identyfikacji bodźców zakupowych, odkrywaniu mechanizmów odpowiedzialnych za kreowanie zaangażowania i lojalności klientów. Działamy w oparciu o różne metody i podejścia zaczerpnięte z wiedzy naukowej i doświadczenia pochodzącego z przeprowadzonych projektów. 

Usługi

  1. 01 Analiza klienta
    • budowa strategii segmentacji klientów
    • rozumienie decyzji i zachowania klienta
    • projektowanie modeli predykcyjnych, które opisują wzorce zakupowe
    • analiza koszykowa
    • modelowanie danych na potrzeby cross-selling
    • budowanie programów retencyjnych
    • projektowanie modeli odchodzenia klientów
    • budowanie modeli KPI klienta
  2. 02 Analiza danych programu lojalnościowego
    • analiza efektywności programu lojalnościowego
    • budowanie ukierunkowanych strategii promocyjnych dla określonych segmentów
    • wykrywanie nadużyć
    • analiza ścieżek redempcji
    • pomiar dopasowania  benefitów programu poprzez analizę wzorców zachowań uczestników
  3. 03 Zarządzanie kategoriami produktów
    • analiza lojalności klientów wobec marki
    • dostosowanie struktury kategorii produktu do segmentów klientów
    • ocena efektywności narzędzi merchandisingowych
    • analiza wpływu promocji na poziom sprzedaży
  4. 04 Wsparcie sprzedaży
    • oceny udziałów marki w portfelu klienta
    • identyfikacja potencjału sprzedaży i nisz rynkowych
    • odkrywanie przyczyn przechodzenia do innych sieci / sklepów
    • identyfikacja klientów odchodzących i budowa planów utrzymania klientów wartościowych
    • analiza cenowej elastyczności popytu
  5. 05 Analiza efektywności promocji
    • analizy skuteczności promocji prowadzonych w przeszłości
    • analiza efektywności sprzedaży w okresach: przed i po promocji
    • marketingowe karty wyników -  rozwój i utrzymanie
  6. 06 Marketing baz danych
    • projekty poprawy i utrzymania jakości danych
    • tworzenie i rozwój baz danych marketingowych
    • wzbogacenie danych i integracja
    • budowanie, analizowanie i raportowanie obrazu klienta 360 stopni
    • projektowanie kampanii marketingowych i pomiar ich skuteczności
    • automatyzacja marketingu
    • akcje kuponingowe
    • budowanie planów zakupowych dla zidentyfikowanych segmentów
    • programy zatrzymywania klientów
    • strategie aktywizacji utraconych klientów
  7. 07 Feedback klientów
    • budowa i moderowanie działań Rad Doradczych Klientów
    • definiowanie i wdrożenie wskaźnika Net Promoter Score
    • monitorowanie poziomu satysfakcji klientów
    • rozwój i utrzymanie paneli badawczych zorientowany na słuchanie głosu klienta
    • wykorzystanie technologii mobilnych i gamifikacji w działaniach relacyjnych 

Analiza klienta

  • budowa strategii segmentacji klientów
  • rozumienie decyzji i zachowania klienta
  • projektowanie modeli predykcyjnych, które opisują wzorce zakupowe
  • analiza koszykowa
  • modelowanie danych na potrzeby cross-selling
  • budowanie programów retencyjnych
  • projektowanie modeli odchodzenia klientów
  • budowanie modeli KPI klienta

Analiza danych programu lojalnościowego

  • analiza efektywności programu lojalnościowego
  • budowanie ukierunkowanych strategii promocyjnych dla określonych segmentów
  • wykrywanie nadużyć
  • analiza ścieżek redempcji
  • pomiar dopasowania  benefitów programu poprzez analizę wzorców zachowań uczestników

Zarządzanie kategoriami produktów

  • analiza lojalności klientów wobec marki
  • dostosowanie struktury kategorii produktu do segmentów klientów
  • ocena efektywności narzędzi merchandisingowych
  • analiza wpływu promocji na poziom sprzedaży

Wsparcie sprzedaży

  • oceny udziałów marki w portfelu klienta
  • identyfikacja potencjału sprzedaży i nisz rynkowych
  • odkrywanie przyczyn przechodzenia do innych sieci / sklepów
  • identyfikacja klientów odchodzących i budowa planów utrzymania klientów wartościowych
  • analiza cenowej elastyczności popytu

Analiza efektywności promocji

  • analizy skuteczności promocji prowadzonych w przeszłości
  • analiza efektywności sprzedaży w okresach: przed i po promocji
  • marketingowe karty wyników -  rozwój i utrzymanie

Marketing baz danych

  • projekty poprawy i utrzymania jakości danych
  • tworzenie i rozwój baz danych marketingowych
  • wzbogacenie danych i integracja
  • budowanie, analizowanie i raportowanie obrazu klienta 360 stopni
  • projektowanie kampanii marketingowych i pomiar ich skuteczności
  • automatyzacja marketingu
  • akcje kuponingowe
  • budowanie planów zakupowych dla zidentyfikowanych segmentów
  • programy zatrzymywania klientów
  • strategie aktywizacji utraconych klientów

Feedback klientów

  • budowa i moderowanie działań Rad Doradczych Klientów
  • definiowanie i wdrożenie wskaźnika Net Promoter Score
  • monitorowanie poziomu satysfakcji klientów
  • rozwój i utrzymanie paneli badawczych zorientowany na słuchanie głosu klienta
  • wykorzystanie technologii mobilnych i gamifikacji w działaniach relacyjnych 

Korzyści

Korzyści

Budowanie korzystnych relacji z klientami

  • zdobycie wiedzy o tym, jak zaangażować i utrzymać lojalnych klientów
  • systemowe podejście do budowania wartości i lojalności klientów
  • otrzymanie dokładnej wiedzy w zakresie decyzji klienta
  • optymalizacja wydajności programów lojalnościowych
  • dostosowanie oferty do potrzeb klienta marki
  • skupienie wysiłków marketingowych na określonych grupach klientów (najbardziej aktywne, najbardziej wartościowe, itp.)

Udoskonalanie strategii marketingowych

  • budowanie wartości klienta poprzez kształtowanie struktury zakupów
  • zmniejszenie ryzyka biznesowego dzięki ulepszonej dokładności prognoz
  • zwiększenie zwrotu z inwestycji, odsetka odpowiedzi, wyników wskaźnika konwersji
  • dostosowanie średniej marży produktu w danej kategorii
  • zrozumienie pozycji marki w koszykach klientów

Rozwój skutecznych modeli analitycznych i narzędzi

  • podejmowanie decyzji biznesowych w oparciu o solidne modele analityczne
  • wzbogacenie danych o nowe wskaźniki i źródła
  • definiowanie nowych strategii rozwoju wiedzy o programach lojalnościowych
  • minimalizacja czasu pomiędzy tworzeniem pomysłów marketingowych, a wcielaniem ich w życie
  • identyfikacja i optymalizacja możliwości sprzedaży
  • wiedza na temat rozwijania analizy i raportowania CRM

Nasi Klienci

    Wszystkie Case Studies

    Powiązane treści

    White Paper: Programy lojalnościowe B2B

    Wideo: Comarch Loyalty Management w Hudson’s Bay

    Comarch Loyalty Management w raporcie Gartnera

    Comarch zdobył nagrodę Loyalty Awards 2018

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch

    Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.