Z radością informujemy, że w grudniu 2020 Comarch uzyskał certyfikat TISAX.

Nazwa jest skrótem od „Trusted Information Security Assessment Exchange”, a sam certyfikat został stworzony w Niemczech na potrzeby branży motoryzacyjnej w celu zapewnienia ochrony prototypów i bezpiecznej komunikacji pomiędzy klientem a jego zewnętrznymi dostawcami. Od 2018 posiadanie certyfikatu jest obowiązkiem każdej firmy świadczącej usługi dla klientów na niemieckim rynku automotive.

Standardy i wymagania TISAX są jednak na tyle uniwersalne, że można zastosować je również w przypadku innych branż, co również potwierdza kompetencje Comarchu w zakresie przeprowadzania bezpiecznej wymiany informacji, ochrony i szyfrowania danych etc. Co więcej, zdobyta właśnie certyfikacja dotyczy nie tylko Comarch ICT, lecz wszystkich jednostek działających na terenie krakowskiego kampusu Comarchu.

Dzięki TISAX Comarch zwiększa swoje szanse na zdobycie nowych kontraktów na rynku niemieckim oraz zbudowanie mocniejszych relacji z istniejącymi klientami.

„Certyfikacja TISAX została zainicjowana w ramach jednego z kontraktów podpisanych w obszarze Comarch ICT, ale obejmuje ona swoim zasięgiem dużo większą część naszej firmy. Certyfikatem będą mogły się bowiem posługiwać wszystkie jednostki organizacyjne realizujące projekty i usługi dla rynku automotive, w ramach kampusu w Krakowie.

Ten specyficzny certyfikat wprowadza Comarch na listę dostawców spełniających wysokie wymagania bezpieczeństwa przetwarzania informacji, uprawnionych do współpracy z firmami działającymi w ramach całego łańcucha dostaw dla niemieckiej branży motoryzacyjnej. Przeszliśmy bardzo szczegółowy audyt przeprowadzony przez KPMG Polska, a ostateczną weryfikację raportu po audytowego wraz z przeglądem zgromadzonej dokumentacji dokonało KPMG Niemcy. Ten podmiot jako jeden z niewielu jest uprawniony do certyfikowania TISAX.

Zadanie było bardzo wymagające, ponieważ audytem zostały objęte ogólnofirmowe procesy w Comarch. To z kolei wymagało zaangażowania dużej liczby osób z biznesu, bezpieczeństwa wewnętrznego, centrum teleinformatyki oraz działów administracji. Nie udałoby się nam bez wsparcia Zarządu dla tej inicjatywy. Wszystkim osobom zaangażowanym w proces audytowy bardzo dziękuję.” – mówi Marcin Geroch, Dyrektor Działu Consultingu w Comarch ICT

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.