Diageo to producent i dystrybutor wielu najbardziej rozpoznawalnych marek alkoholowych na świecie z kategorii alkoholi mocnych, win i piw.

W swoim portfolio firma posiada m.in. Johnnie Walker, Smirnoff, J&B, Baileys, Cuervo, Tanqueray, Captain Morgan, Crown Royal, wina Beaulieu Vineyard i Sterling Vineyards.

Wdrożone rozwiązanie

Comarch SFA Mobile Sales Force
Nowoczesna i niezawodna aplikacja dla przedstawicieli handlowych, która wspiera handlowca w codziennej pracy, przyśpiesza i automatyzuje procesy.

Sytuacja przed wdrożeniem systemu Comarch SFA

Diageo Polska korzystała od roku 2000 z systemu wsparcia sprzedaży wyprodukowanego przez firmę Siebel dla organizacji sprzedażowej Diageo na całym świecie. Korporacyjność rozwiązania sprawiła, że z czasem system zaczął żyć własnym życiem i nie był w stanie nadążyć za specyfiką lokalnego rynku oraz za zmieniającą się rzeczywistością biznesową. Stąd też problematyczne stawało się realizowanie w systemie korporacyjnego standardu zdefiniowanego w Diageo jako 8 steps call – osiem kroków wizyty handlowej. System nie pozwalał na szybką realizację każdego etapu wizyty handlowej i nie współpracował interaktywnie z użytkownikiem. Ponadto hermetyczność rozwiązania oraz brak integracji z systemami wewnętrznymi Diageo sprawiły, że system dostarczony przez firmę Siebel przestał zaspokajać podstawowe potrzeby organizacji sprzedażowej Diageo Polska.

 

Rozwiązanie

W celu szybkiej realizacji standardu 8 steps call Comarch SA zaproponował wdrożenie systemu Comarch SFA (aplikacji Mobile Sales Force, Online Manager i Online Administrator). Wdrożenie systemu zostało zrealizowane przy użyciu najnowszych dostępnych na rynku urządzeń firmy HTC – HTC HD2, które jako jedne z pierwszych były wyposażone w pojemnościowy ekran dotykowy, wspierający posługiwanie się gestami w obsłudze samego urządzenia, jak i aplikacji Comarch SFA Mobile Sales Force. W trakcie trwania projektu nastapił upgrade rozwiązania do wersji na smartfony i tablety z systemem Android. Serie kilkunastu spotkań analitycznych zrealizowanych przez Zespół Wdrożeniowy Diageo Polska oraz Zespół Wdrożeniowy Comarch SA zaowocowały wypracowaniem finalnej, wdrożonej funkcjonalności oraz zakresu raportowania dedykowanego dla użytkowników na każdym szczeblu struktury organizacyjnej. W czasie wdrożenia konsultanci Comarch SA pracowali również z samymi przedstawicielami handlowymi w terenie, obserwując jak aplikacja Comarch SFA Mobile Sales Force radzi sobie w rzeczywistych warunkach pracy użytkowników.

Aby pobrać pełną wersję case study wypełnij poniższy formularz

* Informacje wymagane

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy określające warunki wysyłania niezamówionych informacji handlowych i marketingu bezpośredniego pocztą elektroniczną, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją otrzymywania na wskazany adres e-mail zawartych w naszym newsletterze niezamówionych komunikatów marketingu bezpośredniego i korzystania do tego celu z środków porozumiewania się na odległość. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.