Comarch SFA Mobile Sales Force Apps w DIAGEO Polska

Diageo to producent i dystrybutor wielu najbardziej rozpoznawalnych marek alkoholowych na świecie z kategorii alkoholi mocnych, win i piw.

W swoim portfolio firma posiada m.in. Johnnie Walker, Smirnoff, J&B, Baileys, Cuervo, Tanqueray, Captain Morgan, Crown Royal, wina Beaulieu Vineyard i Sterling Vineyards.

Wdrożone rozwiązanie

Comarch SFA Mobile Sales Force

Nowoczesna i niezawodna aplikacja dla przedstawicieli handlowych, która wspiera handlowca w codziennej pracy, przyśpiesza i automatyzuje procesy.

Dowiedz się więcej

Comarch SFA Mobile Sales Force Apps w DIAGEO Polska

Sytuacja przed wdrożeniem systemu Comarch SFA

Diageo Polska korzystała od roku 2000 z systemu wsparcia sprzedaży wyprodukowanego przez firmę Siebel dla organizacji sprzedażowej Diageo na całym świecie. Korporacyjność rozwiązania sprawiła, że z czasem system zaczął żyć własnym życiem i nie był w stanie nadążyć za specyfiką lokalnego rynku oraz za zmieniającą się rzeczywistością biznesową. Stąd też problematyczne stawało się realizowanie w systemie korporacyjnego standardu zdefiniowanego w Diageo jako 8 steps call – osiem kroków wizyty handlowej. System nie pozwalał na szybką realizację każdego etapu wizyty handlowej i nie współpracował interaktywnie z użytkownikiem. Ponadto hermetyczność rozwiązania oraz brak integracji z systemami wewnętrznymi Diageo sprawiły, że system dostarczony przez firmę Siebel przestał zaspokajać podstawowe potrzeby organizacji sprzedażowej Diageo Polska.

 

Rozwiązanie

W celu szybkiej realizacji standardu 8 steps call Comarch SA zaproponował wdrożenie systemu Comarch SFA (aplikacji Mobile Sales Force, Online Manager i Online Administrator). Wdrożenie systemu zostało zrealizowane przy użyciu najnowszych dostępnych na rynku urządzeń firmy HTC – HTC HD2, które jako jedne z pierwszych były wyposażone w pojemnościowy ekran dotykowy, wspierający posługiwanie się gestami w obsłudze samego urządzenia, jak i aplikacji Comarch SFA Mobile Sales Force. W trakcie trwania projektu nastapił upgrade rozwiązania do wersji na smartfony i tablety z systemem Android. Serie kilkunastu spotkań analitycznych zrealizowanych przez Zespół Wdrożeniowy Diageo Polska oraz Zespół Wdrożeniowy Comarch SA zaowocowały wypracowaniem finalnej, wdrożonej funkcjonalności oraz zakresu raportowania dedykowanego dla użytkowników na każdym szczeblu struktury organizacyjnej. W czasie wdrożenia konsultanci Comarch SA pracowali również z samymi przedstawicielami handlowymi w terenie, obserwując jak aplikacja Comarch SFA Mobile Sales Force radzi sobie w rzeczywistych warunkach pracy użytkowników.

Pobierz pełną wersję case study

* Informacje wymagane