Master Data Management

Zoptymalizowana wymiana danych produktowych we wszystkich kanałach sprzedaży 

Uzupełniaj i zarządzaj wysokiej jakości danymi produktowymi, aby wzmocnić swoje relacje biznesowe 

Czym jest Comarch Master Data Management?

Efektywne zarządzanie danymi produktowymi prowadzi do zdobycia realnej przewagi konkurencyjnej 

Im więcej wiemy o tym, jak ważne dla rozwoju biznesu jest efektywne dzielenie się danymi, tym bardziej zdajemy sobie sprawę, że nie chodzi tylko o to, jak szybko informacje są dystrybuowane wśród nabywców i dostawców. Chodzi również o jakość i przejrzystość wymienianych informacji.

Aby pomóc Ci zsynchronizować wszystkie dane produktowe z Twoimi partnerami handlowymi, stworzyliśmy Comarch Master Data Management - opartą na chmurze, certyfikowaną przez GDSN platformę, która z łatwością pozwala uzupełniać, weryfikować i zarządzać informacjami istotnymi z punktu widzenia biznesu. Zapewniając każdemu upoważnionemu podmiotowi natychmiastowy dostęp do wspólnej bazy danych, nasze rozwiązanie gwarantuje aktualizacje informacji w czasie rzeczywistym - dając Tobie i Twoim partnerom szansę na śledzenie wszystkich zmian w rejestrze w miarę ich występowania.

Nasz produkt nie tylko eliminuje chaotyczną komunikację mailową czy papierową - często skutkującą podwójnym wprowadzaniem danych lub błędami ludzkimi. Aby poprawić przepływ danych wewnątrz firmy, Comarch MDM może zostać zintegrowany z wewnętrznymi systemami do zarządzania danymi podstawowymi. W rezultacie, nasze rozwiązanie pozwoli Ci zoptymalizować operacje biznesowe oraz osiągnąć lepsze wyniki w mgnieniu oka.

Jakie są kluczowe korzyści z wdrożenia Comarch MDM?

White Paper

  • Jak Efektywnie Wymieniać Dane Produktowe?

    Odkryj główne funkcjonalności Comarch Master Data Management

    ZARZĄDZANIE DANYMI PRODUKTOWYMI
    Nasza oparta na chmurze platforma umożliwia producentom i dystrybutorom rejestrowanie swoich produktów przy jednoczesnym przypisywaniu i aktualizowaniu setek atrybutów podzielonych na kilka kategorii. Rejestracja produktów odbywa się poprzez bezpośrednią integrację z wewnętrznymi systemami informatycznymi (pliki w formacie EDI), przesyłanie plików za pośrednictwem aplikacji czy ręczne tworzenie karty produktowej w celu spełnienia oczekiwań i możliwości każdej firmy . Wybór parametrów produktowych jest zawsze dostosowany do wymagań sprzedawcy, z którym dostawca wymienia dane produktowe.

    Za pomocą Comarch MDM dostawcy mogą przypisywać atrybuty na te, które są ogólne i dostępne dla wszystkich sprzedawców detalicznych (np. składniki), oraz te, które są dedykowane (np. ceny) - przeznaczone tylko dla wybranych partnerów biznesowych.
    UZUPEŁNIANIE DANYCH
    Dzięki platformie Comarch MDM, dostawcy mogą skutecznie uzupełniać i udoskonalać zbiór informacji produktowych zanim karta produktu zostanie dostarczona sprzedawcy.

    Aplikacja Comarch MDM może zostać połączona z zewnętrznym dostawcą danych produktowych. W takim przypadku, zamiast manualnego uzupełniania danych, nasz system automatycznie pobiera wszystkie brakujące informacje, którymi uzupełnia nową kartę produktową. 
    WERYFIKACJA DANYCH
    Uzupełnianie danych w systemie, tak jak i proces ich akceptacji, odbywa się zgodnie z uprzednio zdefiniowanymi zasadami. Dodatkowo, wszystkie informacje produktowe są weryfikowane automatycznie - bazując na uprzednio określonym modelu danych oraz zasadom walidacji. 

    Dzięki systemowi Comarch MDM, dostawcy mogą również dać swym poszczególnym działom możliwość weryfikacji i autoryzacji poszczególnych parametrów (np. zakupy, logistyka, księgowość).
    WYSZUKIWANIE / OFEROWANIE PRODUKTU

    Zastosowanie systemu Comarch MDM daje dostawcy możliwość odpowiedzi na zaproszenie do składania ofert zebrane od sprzedawców detalicznych, dzięki czemu użytkownik może uwzględnić więcej produktów dostarczonych przez dostawcę w ofercie sprzedawcy.

    Dowiedz się więcej

    UDOSTĘPNIANIE DANYCH SPRZEDAWCOM
    Aplikacja Comarch MDM pozwala dostawcy łatwo dzielić się swoimi danymi produktowymi - zweryfikowanymi i sporządzonymi w odpowiednim formacie - ze wszystkimi sprzedawcami. Dane można wymieniać za pomocą sieci GDSN (Global Data Synchronization Network) z innymi zbiorami danych lub bezpośrednio - jeżeli obie strony zgodzą się na warunki wymiany. 

    ZARZĄDZANIE DANYMI PRODUKTOWYMI
    Nasza oparta na chmurze platforma pozwala detalistom na łatwe zarządzanie wszystkimi danymi produktu. Zapewnia jedno centralne repozytorium danych, które w przejrzysty i łatwy sposób gromadzi i przetwarza informacje o wszystkich produktach dostępnych na półkach. Wybór parametrów jest dostosowany do wymagań konkretnego sprzedawcy.
    UZUPEŁNIANIE DANYCH
    Comarch MDM zapewnia kupującym możliwość wzbogacenia i udoskonalenia danych produktu - cenną funkcjonalność dla każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Informacje dostarczone przez sprzedawcę mogą nie obejmować informacji wymaganych przez wewnętrzne systemy kupujących (np. wewnętrzne kody produktów). Dzięki temu nasz produkt pozwala uzupełnić karty produktów o wszystkie brakujące elementy.
    ZATWIERDZENIE / PRZEPŁYW INFORMACJI
    Proces zatwierdzania danych jest różny dla każdej organizacji. Wychodząc naprzeciw ich różnym potrzebom oferujemy elastyczny silnik workflow, który umożliwia detalistom indywidualne zdefiniowanie procesu zatwierdzania danych dostawcy i produktu. Proces akceptacji może być wykonywany jednocześnie w kilku działach lub we właściwej kolejności, a także określony przez konkretny zestaw atrybutów.
    WYSZUKIWANIE / OFEROWANIE PRODUKTU

    Comarch MDM umożliwia detalistom wysyłanie zapytań i zbieranie ofert od partnerów biznesowych, a także znajdowanie produktów w katalogu obejmującym wszystkich partnerów handlowych w krótkim czasie.

    Funkcja zaproszenia do składania ofert umożliwia badanie oferty rynkowej zgodnie z potrzebami sieci. Na podstawie odpowiedzi przesłanych przez dostawców, sieć zawęża liczbę ofert by na ich podstawie przygotowywać szczegółowe zapytania produktowe. W odpowiedzi na nie sprzedawca otrzymuje od wybranych dostawców pełne karty wybranych produktów.

    Mechanizm subskrypcji w modelu GDSN zapewnia automatyczne przesyłanie informacji o nowych produktach dostępnych w sieci (lub nowe wersje danego produktu, kategorii lub dostawcy).

    Dowiedz się więcej

    UŁATWIONA KOMUNIKACJA ZE WSZYSTKIMI PARTNERAMI
    Aby pomóc detalistom zweryfikować dowolny parametr lub jego zgodność z wymaganiami firmy, Comarch MDM umożliwia szybką i łatwą komunikację ze wszystkimi dostawcami i producentami firmy.
    INTEGRACJA

    Integracja z systemami wewnętrznymi - poszczególne atrybuty są przypisywane do odpowiednich systemów, w tym WMS, CRM, POS, ERP, DAM.

    Dowiedz się więcej

    Efektywne zarządzanie danymi produktowymi

    Synchronizacja przez sieć GDSN

    Będąc certyfikowaną przez GDSN (Global Data Synchronization Network) platformą wymiany informacji produktowych, Comarch Master Data Management umożliwia użytkownikom synchronizację danych - zgodnie ze standardami GS1 - ze wszystkimi partnerami biznesowymi.

    Wspierając rzetelne i bezpieczne współdzielenie danych w czasie rzeczywistym, Comarch MDM gwarantuje, że gdy jeden z Twoich dostawców lub detalistów zaktualizuje swój rejestr, Twoja baza danych zostanie jednocześnie poinformowana o wprowadzonych zmianach. W rezultacie każda upoważniona strona ma dostęp do tych samych, aktualnych, wysokiej jakości informacji.formacji.

    Synchronizacja przez sieć GDSN

    Współdziałanie z systemem EDI

    Dzięki integracji platformy Comarch EDI z Comarch Master Data Management Twoja firma może być w pełni przekonana, że jakość zebranych danych i optymalizacja procesów łańcucha dostaw ulegną znacznej poprawie.

    Pojedynczy kanał komunikacji, integracja z poszczególnymi aplikacjami oraz weryfikacja poprawności dokumentów to tylko niektóre z wielu zalet wynikających z równoczesnego zastosowania elektronicznej wymiany danych i systemów zarządzania danymi produktu dostarczanych przez jednego dostawcę.

    Dowiedz się więcej

    Współdziałanie z systemem EDI

    Usługi zarządzane

    PODŁĄCZANIE PARTNERÓW

    Ulepszony proces komunikacji biznesowej przeprowadzony zgodnie z proponowanym harmonogramem (w tym informacje dotyczące kampanii, webinarów i newsletterów).

    SERVICE DESK

    Wysoce doświadczony, operujący w kilku językach, zespół Comarch Service Desk zapewnia niezawodne wsparcie przy zachowaniu najwyższej jakości standardów.

    ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

    Menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem przydzielani są do konkretnych projektów, aby mogli oni nadzorować każdy etap procesu wdrożeniowego - od planowania i pierwszych przygotowań, po wykonanie i finalizację projektu - oraz upewnić się, iż końcowa konfiguracja spełnia potrzeby Twojej firmy.

    Frequently Asked Questions about MDM

    Interesują Cię inne produkty do zarządzania danymi?

    Nasi Klienci

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch

    Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.