Trade Promotion Management

Zarządzanie kampaniami promocyjnymi firmy

Zaawansowana technologicznie aplikacja
do zarządzania promocjami handlowymi

Zaplanuj, raportuj i weryfikuj skuteczność Twoich
działań handlowych i marketingowych

Czym jest Comarch Trade Promotion Management?

Comarch Trade Promotion Management to nowo opracowany zestaw narzędzi stworzony, aby wesprzeć firmy w planowaniu działań marketingowych oraz przeznaczanych na nie budżetów.

Pozwala on definiować oraz monitorować długo- i krótkoterminowe kampanie promocyjne, jak i analizować dane historyczne w celu znalezienia nowych sposobów na poprawę efektywności sprzedaży.

Wyposażony w elastyczny i łatwo konfigurowalny proces akceptacji, Comarch Trade Promotion Management pozwoli Ci sprawdzić, czy działania promocyjne Twojej firmy są przeprowadzane zgodnie ze zdefiniowanymi celami biznesowymi i określonym budżetem. 

Jakie są korzyści?

Prezentowany moduł jest częścią rodziny rozwiązań Comarch do ulepszania procesów sprzedażowych i marketingowych, w której skład wchodzi m.in. Comarch Mobile Sales Force - innowacyjna aplikacja dostępna na systemy iOS i Android, dzięki której informacje o zdefiniowanych i zatwierdzonych kampaniach promocyjnych mogą być natychmiast wysyłane do realizacji w działach sprzedaży. Moduł integruje się również z systemami ERP w celu wymiany danych podstawowych o produktach i klientach, a także warunkach handlowych zaplanowanych promocji.

Łatwe planowanie promocji handlowych i budżetu

Skuteczne planowanie promocji handlowych na podstawie danych historycznych i trendów rynkowych; Dostęp do wszystkich promocji w jednym narzędziu; Uproszczony i szybszy proces akceptacji i rozliczania promocji; Zintegrowane raportowanie

Zwiększona efektywność dzięki analizie procesów marketingowych

Kalkulacja ROI dla każdej planowanej promocji – proces pre-ewaluacji i post-ewaluacji; dostęp do warunków handlowych klienta w procesie zakładania promocji; dostęp do rzeczywistych danych sprzedażowych

Optymalizacja procesów biznesowych w wybranych punktach sprzedaży

Automatyczne tworzenie warunków promocyjnych w systemie ERP (integracja); Proces zarządzania zmianą już zaplanowanych promocji

Kluczowe funkcjonalności Comarch Trade Promotion Management

DEFINIOWANIE AKTYWNOŚCI PROMOCYJNYCH
Moduł pozwala lepiej zaplanować działania promocyjne firmy za pomocą zaawansowanych narzędzi do szacowania, w których skład wchodzi analiza danych historycznych. Dodatkowo umożliwia on korzystanie ze scenariuszy „What-if” (cena promocyjna, planowany uplift, ROI), dzięki czemu można łatwo porównać przyszłe promocje z już ukończonymi.

Platforma pozwala tworzyć własne wytyczne i definiować proces akceptacji. Ponadto gwarantuje ciągłe monitorowanie ROI (zwrot z inwestycji) i innych kluczowych wskaźników promocji (Key Performance Indicators).
BUDŻETY PROMOCYJNE
Funkcja ta umożliwia tworzenie budżetów promocyjnych firmy i zarządzanie nimi na podstawie sprzedaży, zakupów i kosztów działań marketingowych.

Po ustaleniu budżetu można łatwo go przypisać do konkretnej promocji, asortymentu lub klienta. W razie potrzeby możesz także utworzyć unikalny proces akceptacji dla każdego z budżetów firmy.
SCENARIUSZE „WHAT-IF”
Scenariusze „What-If” pozwolą Ci lepiej zaplanować działania promocyjne Twojej firmy. Podczas tworzenia kampanii promocyjnych funkcja scenariuszy wizualizuje najbardziej prawdopodobne zyski i straty.

Użytkownik może stworzyć kilka scenariuszy, które uwzględniają najważniejsze KPI, a następnie porównać je ze sobą, aby ocenić, który z nich jest najbardziej rentowny dla firmy.
WSKAŹNIKI KPI
Korzystając z platformy Comarch Trade Promotion Management, nie tylko będziesz miał dostęp do predefiniowanych wskaźników KPI, ale będziesz także mógł dodawać własne wskaźniki - te, które spełniają wymagania biznesowe Twojej firmy. Jednak niezwykle ważnym jest, aby zostały one poprawnie zdefiniowane, ponieważ staną się one podstawą dla różnych procesów analizy promocji.
FORECASTING
Platforma Comarch Trade Promotion Management umożliwia tworzenie i wdrażanie celów sprzedażowych, jak i monitorowanie trendów ułatwiających proces planowania. Aplikacja automatycznie sugeruje rodzaj promocji, które należy utworzyć, a następnie bardzo intuicyjnie prowadzi użytkownika przez proces jej tworzenia.
WYTYCZNE PROMOCJI
Tzw. „Promo Guideline” jest kluczowym krokiem w procesie zatwierdzania działań promocyjnych. W tej początkowej fazie osoba tworząca promocje musi wziąć pod uwagę pewne ograniczenia uprzednio nałożone przez przełożonego, takie jak częstotliwość tworzenia promocji dla danego produktu lub maksymalny poziom dozwolonego rabatu.
WORKFLOWS
Moduł pozwala utworzyć praktycznie dowolną ścieżkę akceptacji promocji. Istnieje możliwość zdefiniowania procesu akceptacji na podstawie ról przypisanych do użytkowników. System powiadamia poszczególnych użytkowników o konieczności akceptacji danej akcji promocyjnej za pośrednictwem e-mail i wbudowanego w aplikację mechanizmy powiadomień.
ROZLICZANIE DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH
Rejestrując wszystkie działania promocyjne, importując dane rzeczywiste wykonania promocji, możesz łatwo rozliczyć każdą akcję promocyjną. Rozliczenie kończy się wykonaniem analizy post-ewaluacyjnej, która umożliwia porównanie planu z rzeczywistym jego wykonaniem.
RAPORTOWANIE I ANALIZA
Możesz tworzyć szablony raportów i udostępniać je innym użytkownikom. Najłatwiejszym sposobem utworzenia nowego raportu jest użycie kostek OLAP. Możesz także generować tzw. raporty statyczne (standardowa funkcjonalność tworzenia raportów). Automatyczne generowanie raportów, ustawione na określony czas, może również obejmować wysyłanie powiadomień e-mail o każdym nowym raporcie. Ponadto możliwe jest wyświetlanie raportów na pulpitach nawigacyjnych.
KALENDARZ PROMOCJI I INTEGRACJA Z FOCUS
Widok kalendarza znacznie ułatwia zarządzanie promocjami dzięki nowej funkcji „drag & drop”, która umożliwia błyskawiczną zmianę dat promocji. Na tym poziomie możesz wyświetlić podgląd najważniejszych informacji o promocjach. Dzięki funkcji Master Plan będziesz zaś mieć jednak możliwość porównania obecnego stanu kampanii promocyjnych z wcześniej zaplanowanymi działaniami.
Co więcej, nasza aplikacja jest zintegrowana z FOCUS - zewnętrznym portalem gromadzącym informacje o wszystkich kampaniach promocyjnych na rynku; w oparciu o gazetki promocyjne sieci sklepów. Oznacza to, że funkcja importuje do kalendarza informacje o kampaniach promocyjnych sieci sklepów.

Zwiększ skuteczność Twoich promocji handlowych - obejrzyj video

Zakres usług

COMARCH HELPDESK

Comarch Helpdesk to pierwsza linia wsparcia dla użytkowników systemu Comarch SFA. Konsultanci Comarch zapewniają wsparcie telefoniczne dostępne w 6 językach (EN, DE, PL, UA, RU, FR) - 5 dni w tygodniu, 8 godzin dziennie.

COMARCH POMOC TECHNICZNA

W ramach drugiej linii wsparcia technicznego Comarch zapewnia wsparcie emailowe (ticketing system) w zakresie instalacji i konfiguracji systemu oraz naprawiania błędów.

SZKOLENIA

Comarch zapewnia użytkownikom systemu szkolenia prowadzone przez profesjonalny zespół konsultantów z naszego Centrum Szkoleniowego.

HOSTING

Usługa udostępniania kompletnego środowiska IT dla oferowanych systemów, zlokalizowanego w jednym z Data Center firmy. Klient otrzymuje gwarancję działania aplikacji biznesowych dzięki bezpiecznej infrastrukturze i usługom management services.

NORMALIZACJA, HARMONIZACJA I WERYFIKACJA JAKOŚCI DANYCH

W ramach wdrożenia modułu Online Distribution, Comarch oferuje również jednorazową lub cykliczną usługę normalizacji i harmonizacji danych pozyskiwanych od dystrybutorów/hurtowni w ramach danego projektu, a także dodatkową weryfikację jakości danych poprzez porównywanie danych elektronicznych z ich wersjami papierowymi.

PRZYPISYWANIE GEOKORDYNATÓW

W ramach udostępniania aplikacji świadczymy usługę przypisania geokoordynatów do każdego punktu sprzedaży

Nasi Klienci

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.