Grupa Schwarz wybrała Comarch na swojego strategicznego globalnego dostawcę e-faktur
Grupa Schwarz (Lidl, Kaufland, PreZero & Co.) jest jedną z wiodących firm zajmujących się sprzedażą detaliczną żywności w Niemczech i Europie. Firma posiada obecnie około 11.900 sklepów oraz ponad 200 centrów dystrybucyjnych i logistycznych w 31 krajach. To czyni go trzecim największym sprzedawcą offline na świecie.
Pierwszy projekt, który przeprowadziliśmy z Grupą Schwarz dotyczył WebEDI. Umożliwiliśmy Schwarzowi wymianę dokumentów elektronicznych z partnerami, którzy z różnych powodów nie mogli skorzystać z bezpośredniej integracji EDI. Dodatkowym atutem było to, że rozwiązanie zostało w pełni dostosowane do potrzeb klienta.
Kolejnym krokiem było zarządzanie wysyłaniem różnych dokumentów PDF za pośrednictwem poczty e-mail, zarówno w przypadku awizacji wysyłkowych, jak i faktur od partnerów biznesowych.
Wdrożenie e-fakturowania
Wreszcie nasza ostatnia współpraca związana była z usługą e-fakturowania, która ma pomóc Schwarz w spełnieniu wymogów prawnych w zakresie wymiany e-faktur, e-raportowania, wiadomości e-transportowych, a także przyszłych istotnych obszarów. Comarch jest strategicznym partnerem Lidla, dbającym o to aby wdrożenia we wszystkich krajach docelowych były zgodne z wymogami prawnymi – nawet w fazie dobrowolnej przed podjęciem zobowiązania.
Schwarz polega na usługach Comarch, takich jak połączenia z partnerami biznesowymi i urzędami, sprawdzanie dokumentów, konwersja formatów, ekstrakcja danych, powiadomienia o statusie i transfer danych.
Schwarz to bardzo wymagający klient o wysokich oczekiwaniach. W każdym projekcie musimy na bieżąco udowadniać nasze kompetencje. Oznacza to, że jesteśmy przyzwyczajeni do testów przypominających egzaminy z krótkim czasem przygotowania. Ilekroć rząd zdecyduje się wprowadzić obowiązek elektronicznej transmisji dokumentów w celu sprawdzenia poprawności deklaracji podatkowych, te same umiejętności są wymagane od dostawcy, aby mógł przeprowadzić wdrożenie w odpowiednim czasie i dobrej jakości. - komentuje Paula Müller.
Jakie korzyści przyniosły Schwarzowi usługi Comarch?
- Zgodność z przepisami prawa w zakresie wymiany faktur, informacji podatkowych i innych dokumentów
- Digitalizacja wymiany dokumentów z dostawcami i klientami wszystkich rozmiarów i typów
- Przyspieszenie wewnętrznych procesów, a tym samym uzyskanie rabatów za wcześniejsze płatności
- Maksymalizacja automatyzacji i minimalizacja kosztów administracyjnych
- Redukcja błędów dzięki automatycznej kontroli dokumentów