Supply Chain Management

Optymalizacja wymiany danych z operatorami logistycznymi i firmami transportowymi

Rozwiązanie Comarch umożliwia bezpieczną i sprawną komunikację z dostawcami usług logistycznych. Zapewnia pełną integrację danych logistycznych z danymi transakcyjnymi wymienianymi z partnerami handlowymi.

Korzyści

  • komunikacja z wieloma operatorami logistycznymi w jednym miejscu
  • jedno narzędzie do wymiany dokumentów handlowych i logistycznych
  • szybki i bezpieczny przesył kluczowych danych
  • dostęp do bieżących statusów wszystkich zleceń w jednym miejscu
  • niższy koszt integracji przy zmianie operatora logistycznego

Supply Chain Management

Funkcjonalności

  1. ROUTOWANIE DANYCH
  2. Przesyłanie danych do operatorów logistycznych w celu przyspieszenia procesu dostawy towarów. Możliwość ukrycia wskazanych danych (np. cen w zamówieniach).
  3. ZLECANIE TRANSPORTU
  4. Szybkie zlecenia transportowe (IFTMIN) z listami przewozowymi obejmujące wymagany zakres danych. Dokumenty są zintegrowane z etykietą logistyczną dostosowaną do wymagań danego partnera.
  5. WYDANIE TOWARU Z MAGAZYNU
  6. Efektywne przekazywanie informacji do operatora logistycznego o przesunięciu/dostarczeniu towarów do danego klienta. Wykorzystanie odpowiednich dokumentów (np. INSDES, HANMOV) zapewnia optymalizację procesów.
  7. STATUSY
  8. Dostęp do wszystkich statusów realizowanych zleceń przez operatorów logistycznych w jednym miejscu. Pozwala na szybką reakcję w przypadku jakichkolwiek problemów.
  9. INTEGRACJA
  10. Platforma Comarch integruje się z systemami WMS operatorów logistycznych, redukując koszty po stronie firmy przy każdorazowej zmianie operatora.
  11. TRACKING
  12. Monitoring statusu procesowanych dokumentów oraz szybka informacja o pojawiających się błędach. Wspiera proces traceability.
ROUTOWANIE DANYCH
Przesyłanie danych do operatorów logistycznych w celu przyspieszenia procesu dostawy towarów. Możliwość ukrycia wskazanych danych (np. cen w zamówieniach).
ZLECANIE TRANSPORTU
Szybkie zlecenia transportowe (IFTMIN) z listami przewozowymi obejmujące wymagany zakres danych. Dokumenty są zintegrowane z etykietą logistyczną dostosowaną do wymagań danego partnera.
WYDANIE TOWARU Z MAGAZYNU
Efektywne przekazywanie informacji do operatora logistycznego o przesunięciu/dostarczeniu towarów do danego klienta. Wykorzystanie odpowiednich dokumentów (np. INSDES, HANMOV) zapewnia optymalizację procesów.
STATUSY
Dostęp do wszystkich statusów realizowanych zleceń przez operatorów logistycznych w jednym miejscu. Pozwala na szybką reakcję w przypadku jakichkolwiek problemów.
INTEGRACJA
Platforma Comarch integruje się z systemami WMS operatorów logistycznych, redukując koszty po stronie firmy przy każdorazowej zmianie operatora.
TRACKING
Monitoring statusu procesowanych dokumentów oraz szybka informacja o pojawiających się błędach. Wspiera proces traceability.

Wyzwania w globalnym łańcuchu dostaw

Firmy zarówno po stronie popytu, jak i podaży, decydują się na przekazanie różnych funkcji w łańcuchu dostaw firmom partnerskim (outsourcing), w tym dostawcom usług logistycznych (LSP). W dobie globalizacji i handlu elektronicznego, łańcuch dostaw rośnie i integracja elektroniczna, często bez ustalonych standardów komunikacyjnych, stanowi wyzwanie. Co więcej, zróżnicowanie procesów i technologii na całym świecie wymaga elastycznych i konfigurowalnych rozwiązań, które gwarantują bezpieczną komunikację oraz dają możliwość uruchomienia wymiany danych z partnerami na całym świecie.

System Comarch umożliwia integrację z różnymi dostawcami usług logistycznych i kontrolę wszystkich operacji w jednym miejscu, zmniejszając zasoby niezbędne do każdorazowej integracji przy zmianie operatora logistycznego. Zestaw dokumentów elektronicznych, zdefiniowany indywidualnie w oparciu o światowe standardy, wraz z walidacją danych i konwersją formatów zapewnia optymalizację procesów. Dodatkowo integracja danych z dokumentów handlowych (np. zamówienie lub faktura) wymienianych z partnerami biznesowymi z danymi z dokumentów logistycznych (np. zlecenie transportu) oraz z etykietą logistyczną usprawnia śledzenie towarów w całym łańcuchu dostaw (traceability). Rozwiązanie zostało zaprojektowane w celu optymalizacji operacji logistycznych dla podmiotów niezależnie od branży oraz zaawansowania technologicznego firmy.

Usługi zarządzane

PODŁĄCZANIE PARTNERÓW

Ulepszony proces komunikacji biznesowej przeprowadzony zgodnie z proponowanym harmonogramem (w tym informacje dotyczące kampanii, webinarów i newsletterów).

SERVICE DESK

Wysoce doświadczony, operujący w kilku językach, zespół Comarch Service Desk zapewnia niezawodne wsparcie przy zachowaniu najwyższej jakości standardów.

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

Menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem przydzielani są do konkretnych projektów, aby mogli oni nadzorować każdy etap procesu wdrożeniowego - od planowania i pierwszych przygotowań, po wykonanie i finalizację projektu - oraz upewnić się, iż końcowa konfiguracja spełnia potrzeby Twojej firmy.

Nasi Klienci

Skontaktuj się z ekspertem Comarch

Określ swoje potrzeby biznesowe, a my zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.