Punkt Diagnostyczny Comarch

Punkt Diagnostyczny Comarch to rozwiązanie, które umożliwia szybką kontrolę stanu zdrowia. Składa się z sensorówoprogramowania, umożliwiających pomiary podstawowych parametrów zdrowotnych użytkownika. Rozwiązanie jest również dostępne w formie mobilnej, która doskonale się sprawdzi np. w domach opieki. 

Intuicyjna i czytelna aplikacja przeprowadza użytkownika przez wszystkie etapy badań. W ramach Punktów Diagnostycznych możliwe jest wykonanie badań samodzielnie - w trybie podstawowym lub przy asyście pielęgniarki - w trybie rozszerzonym. Dane przesyłane są do platformy Comarch e-Care 2.0, gdzie poddawane są analizie. Wyniki (poza EKG) oraz ich wstępna interpretacja widoczne są w aplikacji tuż po zakończeniu badania.

Schemat działania Punktu Diagnostycznego

Kioski profilaktyczne NFZ i Punkty Diagnostyczne w Polsce

Kioski profilaktyczne NFZ są oparte na dostarczonych przez Comarch e-Zdrowie Punktach Diagnostycznych. Sprawdź gdzie znajdziesz najbliżej zlokalizowane kioski profilaktyczne lub Punkty Diagnostyczne i samodzielnie wykonaj podstawowe badania.

Wybierz region na mapie

Sala Obsługi Klientów we Wrocławiu

Budynek CITY2 ul. Traugutta 55,

50-416 Wrocław

 

www.nfz-wroclaw.pl

Sala Obsługi Klientów w Lublinie

ul. Nadstawna 2-4,
20-120 Lublin

 

www.nfz-lublin.pl

Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Bydgoszczy

ul. Łomżyńska 33,

85-863 Bydgoszcz

 

www.nfz-bydgoszcz.pl

W całej Polsce

(20)
W całej Polsce
Brak placówek w wybranym obszarze

Sala Obsługi Klientów we Wrocławiu

Budynek CITY2 ul. Traugutta 55,

50-416 Wrocław

 

www.nfz-wroclaw.pl

Sala Obsługi Klientów w Lublinie

ul. Nadstawna 2-4,
20-120 Lublin

 

www.nfz-lublin.pl

Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Bydgoszczy

ul. Łomżyńska 33,

85-863 Bydgoszcz

 

www.nfz-bydgoszcz.pl

Sala Obsługi Klientów w siedzibie głównej w Zielonej Górze

ul. Podgórna 9B,
65-057 Zielona Góra

 

www.nfz-zielonagora.pl

Sala Obsługi Klientów w Łodzi

ul. Targowa 35,
90 - 043 Łódź

 

www.nfz-lodz.pl

Sala Obsługi Klientów w Krakowie

ul. Wadowicka 8W,

30 - 415 Kraków

 

www.nfz-krakow.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Warszawie

ul. Tytusa Chałubińskiego 8,

00-613 Warszawa

 

www.nfz-warszawa.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Opolu

ul. Ozimska 72A,  

45-310 Opole

 

www.nfz-opole.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Rzeszowie

ul. Zamkowa 8,

35-032 Rzeszów

 

www.nfz-rzeszow.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Białymstoku

ul. Pałacowa 3,

15-042 Białystok

 

www.nfz-bialystok.pl

Sala Obsługi Klientów w Gdańsku

ul. Podwale Staromiejskie 69,

80 - 844 Gdańsk

 

www.nfz-gdansk.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Katowicach

ul. Kossutha 13,

40-844 Katowice

 

www.nfz-katowice.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Kielcach

ul. IX Wieków Kielc  2a,  

25-516 Kielce

 

www.nfz-kielce.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Olsztynie

ul. Głowackiego 14,

10-448 Olsztyn

 

www.nfz-olsztyn.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Poznaniu

ul. Piekary 14/15,

61-823 Poznań

 

www.nfz-poznan.pl

Sala Obslugi Klientów w siedzibie głównej w Szczecinie

ul. Arkońska 45,

71-470 Szczecin

 

www.nfz-szczecin.pl

Gminne Centrum Usług Socjalnych w Jedlinie-Zdrój

ul. Piastowska 11,

58-330 Jedlina-Zdrój

 

https://www.opsjedlina.pl/centrum-uslug-socjalnych.html

Centrum Usług Społecznych w Milanówku

Tadeusza Kościuszki 16,

05-822 Milanówek

 

https://milanowek.naszops.pl/

Centrum Medyczne iMed24

ul. prof. Michała Życzkowskiego 29,

31-864 Kraków

 

https://www.imed24.pl/

Comarch Innovation Space

prof. Michała Życzkowskiego 33 Budynek SSE 7,

31-864 Kraków

Punkty są czynne w godzinach 9.00-12.30 i 13.00-15.30. Aby skorzystać z usług doradcy ds. profilaktyki i promocji zdrowia oraz z pomiarów w kiosku profilaktycznym, wystarczy zapisać się przez strony internetowe wojewódzkich oddziałów NFZ lub przez infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia – dzwoniąc pod bezpłatny i całodobowy numer 800 190 590.

Rozwiązanie dla wielu branż

Punkt Diagnostyczny to produkt uniwersalny, który może zostać dostosowany do wielu branż i lokalizacji. 

Sektor ubezpieczeń

Sprawdzenie stanu zdrowia klienta na miejscu, bez pośrednictwa placówek medycznych, co przyspiesza proces podpisywania polisy.

Transport

Szybki dostęp do diagnostyki lub konsultacji lekarskiej w trasie, w miejscach oddalonych od placówek ochrony zdrowia,

Centra handlowe

Dostęp do podstawowych badań w przypadku problemów ze zdrowiem lub gorszego samopoczucia oraz zachęta do prowadzenia zdrowego trybu życia.

Korporacje

Oszczędność czasu i wygoda dla pracowników, którzy mogą sprawdzić swój stan zdrowia lub przeprowadzić konsultację medyczną w miejscu pracy.

Zintegruj Punkt Diagnostyczny z Optimed NXT

Integracja dwóch produktów Comarch e-Zdrowie to nie tylko komfort pacjenta podczas badania, ale również ułatwienie pracy personelu medycznego, który ma wgląd w wyniki badań z poziomu oprogramowania Optimed NXT.

Jedno miejsce, proste i szybkie pomiary podstawowych parametrów życiowych, dostęp do wyników przez pacjenta i pracowników medycznych.

Dowiedz się więcej 

Zalety rozwiązania

Często zadawane pytania

Czy Ankietę Medyczną (widoczną na ekranie tabletu przy rozpoczęciu wizyty) można zmienić lub rozbudować?

Tak, istnieje możliwość tworzenia za pośrednictwem platformy telemedycznej e-Care 2.0 ankiet dostosowanych do indywidualnych potrzeb klienta i późniejsze wyświetlanie ich w Punkcie Diagnostycznym.

Czym różni się mobilna wersja Punktu Diagnostycznego od stacjonarnej?

Powyższe wersje Punktu Diagnostycznego różni forma zabudowy produktu.

Mobilny Punkt Diagnostyczny to specjalna walizka na kółkach, w której umieszczono tablet z zainstalowaną aplikacją oraz poszczególne sensory (urządzenia medyczne). Forma ta umożliwia łatwe i sprawne przenoszenie Punktu Diagnostycznego, np. pielęgniarka może przenosić Punkt Diagnostyczny pomiędzy piętrami domu opieki, dzięki czemu podopieczni wymagający badań mogą pozostać w swoich pokojach.

Stacjonarny Punkt Diagnostyczny to dedykowana zabudowa kształtem przypominająca budkę telefoniczną, w której znajduje się blat, krzesło, duży tablet wraz z aplikacją Punktu Diagnostycznego oraz poszczególne sensory. Użytkownik wchodzi do środka budki, zamyka drzwi i przeprowadza badania samodzielnie bez ingerencji osób trzecich, co znacznie ponosi komfort badania i wzmacnia poczucie prywatności. Ta wersja Punktu Diagnostycznego może być wykorzystywana w różnych ogólnodostępnych miejscach publicznych, takich jak galerie handlowe, lotniska czy dworce.

Czy Punkt Diagnostyczny jest wyrobem medycznym?

Nie, aplikacja Punktu Diagnostycznego nie jest wyrobem medycznym. Zbiera ona natomiast wyniki pomiarów ze zintegrowanych z nią sensorów, czyli urządzeń pomiarowych, które są certyfikowanymi wyrobami medycznymi. Zebrane dane są następnie przesyłane z aplikacji Punktu Diagnostycznego do platformy telemedycznej Comarch e-Care 2.0, która również jest certyfikowanym wyrobem medycznym klasy IIa.

Czy do aplikacji PD można logować się za pomocą indywidualnego hasła zamiast kodu SMS?

Nie, w aplikacji Punktu Diagnostycznego nie ma możliwości utworzenia konta pacjenta, na którym byłyby przechowywane dane o pacjencie i jego wyniki badań oraz do którego pacjent mógłby się zalogować za pomocą indywidualnych danych do logowania. 

Takie konto tworzy się na platformie Comarch e-Care 2.0, do której dostęp posiada jedynie personel medyczny i administracyjny placówki świadczącej usługę opisu badań wykonanych w Punkcie Diagnostycznym. Logowanie pacjenta w punkcie za pomocą kodu SMS służy tylko weryfikacji pacjenta.

W przypadku, gdy Punkt Diagnostyczny jest zintegrowany z systemem HIS – Optimed NXT – do weryfikacji pacjenta przed badaniem służą numer PESEL oraz kod SMS. 

Czy w punkcie można podłączyć drukarkę, by od razu drukować raport z badania bez konieczności przesyłania go drogą mailową?

Nie, na ten moment nie ma możliwości podpięcia drukarki do aplikacji Punktu Diagnostycznego, tak aby raport drukował się automatycznie. Pacjent otrzymuje raport z przeprowadzonych badań na podany adres mailowy. Raport może także zostać przesłany bezpośrednio do bezpłatnej aplikacji mobilnej MojeZdrowie24, jeśli pacjent posiada w niej konto. Aplikacja pozwala m.in. przechowywać dokumentację związaną ze stanem zdrowia pacjenta oraz prowadzić dzienniczek zdrowia.

Możliwe jest wydrukowanie raportu z poziomu platformy Comarch e-Care 2.0. Lekarz, bądź inny przedstawiciel personelu medycznego, po wejściu w kartę pacjenta może wygenerować raport z badań przeprowadzonych w Punkcie Diagnostycznym i wydrukować go dla pacjenta.

Ile waży Mobilny Punkt Diagnostyczny?

Waga mobilnego Punktu Diagnostycznego zależy od konfiguracji sensorów, które znajdują się w walizce.

Waga mobilnego Punktu Diagnostycznego w wersji standardowej, tj. z tabletem oraz sensorami: waga, ciśnieniomierz, event EKG, termometr, pulsoksymetr = 7,5kg.

Waga mobilnego Punktu Diagnostycznego w wersji rozszerzonej, tzn. z tabletem oraz z uwzględnieniem wszystkich dostępnych sensorów, tj.: waga, ciśnieniomierz, event EKG, termometr, pulsoksymetr, glukometr, stetoskop, otoskop, dermatoskop = 8,5 kg (z powerbankiem) oraz 8 kg (bez powerbanka).

Czy są plany, by podłączyć nowe/kolejne sensory?

Nie, na ten moment, po weryfikacji i analizie konkurencji, w planach rozwoju produktu nie ma integracji z nowymi sensorami. Istnieje jednak taka możliwość na specjalne życzenie klienta.

Czy Comarch Punkt Diagnostyczny posiada gwarancję? Na jaki czas?

Firma Comarch udziela 12-miesięcznej gwarancji na zakupiony Punkt Diagnostyczny (w tym na załączone urządzenia pomiarowe, zabudowę oraz tablet). Istnieje możliwość przedłużenia gwarancji na kolejne lata za dodatkową opłatą.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch Healthcare

Zachęcamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia interesujących Państwa produktów i usług dla sektora medycznego.

Przejdź do formularza

Proszę czekać