Analiza danych dla analityków - Excel, Access, SQL, Statystyka i Wizualizacja

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Analiza danych dla analityków - Excel, Access, SQL, Statystyka i Wizualizacja


      Szkolenie dostępne w opcji zdalnej i stacjonarnej

      Opis szkolenia

      Kurs "Analiza danych dla analityków - Excel, Access, SQL, Statystyka i Wizualizacja" obejmuje średnio zaawansowane zagadnienia związane z analizą danych osadzoną w środowiskach: Microsoft Excel, Microsoft Access oraz Microsoft SQL Server

      Poznaj program szkolenia

      1. Co zyskasz dzięki szkoleniu ?
      2. Cele szkolenia

        Kurs obejmuje średnio zaawansowane zagadnienia związane z analizą danych osadzoną w środowiskach: Microsoft Excel, Microsoft Access oraz Microsoft SQL Server. Uczestnicy szkolenia będą rozumieli wybrane zasady analityczne pozwalające na dokonanie analiz (funkcje, metody, prezentacje). Będą wiedzieli jak skorzystać z narzędzi Excela aby przeprowadzić analizę danych, a także jak tworzyć raporty na podstawie danych z relacyjnej bazy danych w oparciu o środowiska Access oraz MS SQL Server. Ponadto uczestnicy będą wiedzieli jak przeprowadzić w sposób praktyczny i optymalny takie analizy z użyciem właściwych narzędzi wymienionych programów. Będą potrafili również graficznie zaprezentować dane.

        Umiejętności

        Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

        • posługiwać się przydatnymi w analizie danych funkcjami i mechanizmami programu MS Excel
        • korzystać z  form wizualizacji za pomocą programu MS Excel
        • projektować relacyjną bazę danych w programie MS Access i SQL Server
        • korzystać z zapytań SQL pozwalających na odpytywanie bazy danych MS SQL Server
      3. Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?
      4. Profil uczestników

        Szkolenie przeznaczone dla analityków korzystających z MS Excel oraz z relacyjnych baz danych (MS Access oraz MS SQL Server).

        Przygotowanie uczestników

        Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa znajomość obsługi Excela (na poziomie szkolenia Microsoft Excel – kurs podstawowy) oraz podstawowe umiejętności obsługi komputera.

      5. Czas trwania
      6. Przed nami:

        • 3 dni, 24 godziny szkoleniowe
      7. Szczegółowy program szkolenia
      8. Szczegółowy program szkolenia

        Wprowadzenie + efektywne metody wykorzystania Excela:

        • Omówienie celów i zakresu szkolenia
        • Efektywne korzystanie z Excela: Triki i skróty
        • Odwołania, nazwy i relacje w komórkach arkusza

        Optymalizacja formuł i funkcji w Excelu:

        • Wybrane funkcje wbudowane: data i czas, matematyczne, statystyczne, wyszukiwania, tekstowe
        • Zagnieżdżanie funkcji i tworzenie formuł
        • Zaawansowane rozwiązanie – funkcje tablicowe

        Analiza bazodanowa w Excelu:

        • Tworzenie tabel: dobre praktyki
        • Przeglądanie danych: sortowanie i filtrowanie
        • Konsolidacja danych w wielu arkuszach

        Tabele przestawne:

        • Tworzenie tabeli przestawnej
        • Modyfikacja tabeli przestawnej
        • Filtrowanie i sortowanie
        • Narzędzia tabel przestawnych

        Metody statystyczne:

        • Podstawowe pojęcia statystyczne
        • Rozkład normalny
        • Wybrane funkcje statystyczne

        Wizualizacja danych:

        • Wykresy: przygotowanie danych do prezentacji
        • Wykresy typowe i kastomizowane
        • Formy prezentacji danych różnych typów

        Relacyjne bazy danych - podstawy:

        • Podstawowe pojęcia
        • Tabela, zapytanie, interfejs
        • Klucz, klucz główny i obcy
        • Relacje między tabelami

        Tworzenie struktur baz danych w MS Access:

        • Tworzenie tabel
        • Tworzenie zapytań
        • Tworzenie formularzy
        • Tworzenie raportów

           Wprowadzenie do języka SQL:

        Opis języka

        • Typy danych
        • Podstawowe klauzule
        • Użycie podstawowych klauzul do tworzenia prostych kwerend w MS Access

        Analiza SQL Server:

        • Architektura MS SQL Server
        • Środowisko: MS SQL Server Management Studio – jego budowa i zastosowanie

        Tworzenie zapytań w języku SQL:

        • Proste zapytania – klauzula SELECT
        • Funkcje i operatory
        • Wybieranie wierszy – klauzula WHERE
        • Porządkowanie danych – klauzula ORDER BY
        • Klauzula TOP

        Złączenia wielu tabel- złączenia wewnętrzne i zewnętrzne

        • Grupowanie wierszy
        • Funkcje agregujące
        • Wybieranie grup wierszy – klauzula HAVING       

        Metoda realizacji szkolenia

        W trakcie szkolenia przewidziana jest część teoretyczna wyjaśniająca dane zagadnienie, wspólnie oraz samodzielnie rozwiązane przez uczestnika ćwiczenie oraz blok pytań i odpowiedzi.

        POBIERZ PROGRAM W PDF

      9. Ścieżka rozwoju
      10. W ramach szkolenia zapewniamy
      11. W ramach szkolenia zapewniamy

        • komplet materiałów szkoleniowych
        • certyfikat potwierdzający udział w kursie
        • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)
      Co zyskasz dzięki szkoleniu ?

      Cele szkolenia

      Kurs obejmuje średnio zaawansowane zagadnienia związane z analizą danych osadzoną w środowiskach: Microsoft Excel, Microsoft Access oraz Microsoft SQL Server. Uczestnicy szkolenia będą rozumieli wybrane zasady analityczne pozwalające na dokonanie analiz (funkcje, metody, prezentacje). Będą wiedzieli jak skorzystać z narzędzi Excela aby przeprowadzić analizę danych, a także jak tworzyć raporty na podstawie danych z relacyjnej bazy danych w oparciu o środowiska Access oraz MS SQL Server. Ponadto uczestnicy będą wiedzieli jak przeprowadzić w sposób praktyczny i optymalny takie analizy z użyciem właściwych narzędzi wymienionych programów. Będą potrafili również graficznie zaprezentować dane.

      Umiejętności

      Dzięki szkoleniu  uczestnik będzie:

      • posługiwać się przydatnymi w analizie danych funkcjami i mechanizmami programu MS Excel
      • korzystać z  form wizualizacji za pomocą programu MS Excel
      • projektować relacyjną bazę danych w programie MS Access i SQL Server
      • korzystać z zapytań SQL pozwalających na odpytywanie bazy danych MS SQL Server
      Czy to szkolenie jest dla Ciebie ?

      Profil uczestników

      Szkolenie przeznaczone dla analityków korzystających z MS Excel oraz z relacyjnych baz danych (MS Access oraz MS SQL Server).

      Przygotowanie uczestników

      Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa znajomość obsługi Excela (na poziomie szkolenia Microsoft Excel – kurs podstawowy) oraz podstawowe umiejętności obsługi komputera.

      Czas trwania

      Przed nami:

      • 3 dni, 24 godziny szkoleniowe
      Szczegółowy program szkolenia

      Szczegółowy program szkolenia

      Wprowadzenie + efektywne metody wykorzystania Excela:

      • Omówienie celów i zakresu szkolenia
      • Efektywne korzystanie z Excela: Triki i skróty
      • Odwołania, nazwy i relacje w komórkach arkusza

      Optymalizacja formuł i funkcji w Excelu:

      • Wybrane funkcje wbudowane: data i czas, matematyczne, statystyczne, wyszukiwania, tekstowe
      • Zagnieżdżanie funkcji i tworzenie formuł
      • Zaawansowane rozwiązanie – funkcje tablicowe

      Analiza bazodanowa w Excelu:

      • Tworzenie tabel: dobre praktyki
      • Przeglądanie danych: sortowanie i filtrowanie
      • Konsolidacja danych w wielu arkuszach

      Tabele przestawne:

      • Tworzenie tabeli przestawnej
      • Modyfikacja tabeli przestawnej
      • Filtrowanie i sortowanie
      • Narzędzia tabel przestawnych

      Metody statystyczne:

      • Podstawowe pojęcia statystyczne
      • Rozkład normalny
      • Wybrane funkcje statystyczne

      Wizualizacja danych:

      • Wykresy: przygotowanie danych do prezentacji
      • Wykresy typowe i kastomizowane
      • Formy prezentacji danych różnych typów

      Relacyjne bazy danych - podstawy:

      • Podstawowe pojęcia
      • Tabela, zapytanie, interfejs
      • Klucz, klucz główny i obcy
      • Relacje między tabelami

      Tworzenie struktur baz danych w MS Access:

      • Tworzenie tabel
      • Tworzenie zapytań
      • Tworzenie formularzy
      • Tworzenie raportów

         Wprowadzenie do języka SQL:

      Opis języka

      • Typy danych
      • Podstawowe klauzule
      • Użycie podstawowych klauzul do tworzenia prostych kwerend w MS Access

      Analiza SQL Server:

      • Architektura MS SQL Server
      • Środowisko: MS SQL Server Management Studio – jego budowa i zastosowanie

      Tworzenie zapytań w języku SQL:

      • Proste zapytania – klauzula SELECT
      • Funkcje i operatory
      • Wybieranie wierszy – klauzula WHERE
      • Porządkowanie danych – klauzula ORDER BY
      • Klauzula TOP

      Złączenia wielu tabel- złączenia wewnętrzne i zewnętrzne

      • Grupowanie wierszy
      • Funkcje agregujące
      • Wybieranie grup wierszy – klauzula HAVING       

      Metoda realizacji szkolenia

      W trakcie szkolenia przewidziana jest część teoretyczna wyjaśniająca dane zagadnienie, wspólnie oraz samodzielnie rozwiązane przez uczestnika ćwiczenie oraz blok pytań i odpowiedzi.

      POBIERZ PROGRAM W PDF

      W ramach szkolenia zapewniamy

      W ramach szkolenia zapewniamy

      • komplet materiałów szkoleniowych
      • certyfikat potwierdzający udział w kursie
      • pełna obsługa cateringowa (dla szkoleń stacjonarnych)

      Podobne szkolenia

      Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

      31-864 Kraków

      ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33