Obrona przed manipulacjami

  • Cele szkolenia

    Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

    • odróżnić perswazję od manipulacji
    • trafnie rozpoznawać zachowania i sformułowania manipulacyjne
    • zrozumieć mechanizmy wywierania wpływu
    • wypracować skuteczne sposoby obrony przed manipulacją
  • Profil słuchaczy

    Szkolenie przeznaczone jest dla osób obcujących z współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i klientami w sytuacjach związanych z perswazją i wywieraniem wpływu. Jest pomocne dla osób szukających skutecznych sposobów obrony przed osobami, które próbują nimi manipulować. 

  • Wymagania wstępne

    brak

  • Czas trwania

    1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

  • Metoda realizacji szkolenia

    Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    1. PERSWAZJA A MANIPULACJA: 

    • Czym są i czym się od siebie różnią? Które zachowania są pożądane, a które niewskazane? W jaki sposób świadomie i nieświadomie oddziałują na nas bodźce z otoczenia? Jak mechanizmy percepcji umożliwiają nasze poddawanie się wpływom? 

    2. JĘZYK PERSWAZJI: 

    • Czy wypowiadane słowa mają znaczenie? Które działają silnie, a na które jesteśmy odporni? W jaki sposób wykorzystać słowa nie, spróbuj, ale, bo, teraz i inne? Jak działają presupozycje i implikacje? Co wchodzi w skład werbalnych i pozawerbalnych technik perswazji?

    3. PSYCHOLOGICZNE REGUŁY WPŁYWU: 

    • W jaki sposób mechanizmy psychologiczne wpływają na nasze zachowanie? Na czym polegają poszczególne reguły? Jak je diagnozować u innych? W jaki sposób ich używać do przekonywania?

    4. OBRONA PRZED MANIPULACJĄ: 

    • Czy warto i czy można obronić się przed manipulacją? Co wchodzi w skład dostępnych zasad samoobrony? 
  • Umiejętności

    Po ukończeniu kursu uczestnik/czka będzie potrafił/a:

    • trafnie zdefiniować i odróżnić perswazję/ wywieranie wpływu i manipulację
    • skutecznie diagnozować u innych przejawy manipulacji
    • rozpoznawać stosowanie i stosować okreslone techniki słowne do wywierania wpływu na innych 
    • stosować mechanizmy wywierania wpływu w czasie przekonywania innych
    • stosować różne sposoby obrony przed manipulacją

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Najbliższe szkolenia

Podobne szkolenia

Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących udoskonalić i zracjonalizować swój proces rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w miejscu pracy.

Profesjonalna obsługa klienta

Szkolenie przeznaczone jest dla osób obsługujących klientów (zarówno przez telefon, mailowo, czy bezpośrednio), które chcą rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne oraz zmierzać do jak największego profesjonalizmu w obsłudze.

Techniki skutecznej sprzedaży

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się sprzedażą, pracujących i komunikujących się z klientami wewnętrznymi i zewnętrznym.

Techniki negocjacji handlowych

Szkolenie przeznaczone jest dla osób przygotowujących i prowadzących negocjacje z klientami i kontrahentami, pragnących podnieść swoje kompetencje w tym zakresie.

Komunikacja interpersonalna

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie efektywnego porozumiewania się ze swoimi podwładnymi.

Zarządzanie zmianą

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących lepiej radzić sobie w sytuacji zmiany oraz pomagać innym w przejściu procesu zmiany.

Zarządzanie konfliktem w zespole

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie przeciwdziałania rozwojowi konfliktów w zespole oraz konstruktywnego rozwiązywania zaistniałych już sytuacji konfliktowych między pracownikami.

Zarządzanie czasem

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących efektywniej planować i organizować sobie czas w pracy.

Obrona przed manipulacjami

Szkolenie przeznaczone jest dla osób obcujących z współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i klientami w sytuacjach związanych z perswazją i wywieraniem wpływu. Jest pomocne dla osób szukających skutecznych sposobów obrony przed osobami, które próbują nimi manipulować.

Trening asertywności

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących skutecznie realizować swoje społeczne uprawnienia, budując równocześnie dobre relacje ze swoimi współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i kontrahentami i klientami.

Trening antystresowy

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących skutecznie zapobiegać wystąpieniu dystresu oraz radzić sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu.

Mowa ciała, komunikacja niewerbalna i autoprezentacja

Kurs mowy ciała przeznaczony jest dla osób pragnących poprawić swoje relacje interpersonalne poprzez poznanie najważniejszych aspektów komunikacji niewerbalnej, nauczenie się ich świadomego wykorzystywania i odczytywania.

Design Thinking - szkolenie (tworzenie innowacji odpowiadających na rzeczywiste potrzeby)

Szkolenie przeznaczone jest dla osób definiujących rozwiązania biznesowe i/lub rozwijających istniejące produkty, dla właścicieli produktu, menedżerów produktu.

Design Thinking - warsztat (tworzenie innowacji odpowiadających na rzeczywiste potrzeby)

Celem warsztatu jest przeanalizowanie konkretnego produktu, nad którym uczestnicy pracują na co dzień oraz wygenerowanie innowacyjnych pomysłów na jego dalszy rozwój w kierunku zaspokajania rzeczywistych potrzeb użytkowników/klientów. Warsztat dedykowany jest interdyscyplinarnym zespołom stworzonym z osób, które pracują nad rozwojem konkretnego produktu. Przed warsztatem uczestnicy proszeni są o przeprowadzenie wywiadów z użytkownikami/klientami, których wyniki będę analizowane podczas zajęć. Podczas warsztatów uczestnicy będą pracować z wykorzystaniem metody Design Thinking i doświadczą jej zastosowania w praktyce. Uczestnicy dowiedzą się jak wyłuskać obiecujące pomysły i je zweryfikować dzięki prototypowaniu. Wynikiem warsztatu będzie rozwiązanie, które uczestnicy będą mogli rozwijać we własnym zakresie podczas dalszej pracy.

Efektywna praca – LEAN i inne metodyki usprawniające szarą codzienność

Jeśli chcesz mieć więcej czasu w pracy lub życiu, to szkolenie jest dla Ciebie. Jeżeli masz trudności z dostarczaniem produktów lub zadań na czas lub w określonym budżecie, to szkolenie jest zdecydowanie dla Ciebie.

Zrozumieć programist(k)ę – techniczna wiedza dla nietechnicznych osób

Jeśli ciekawi Cię na czym polega programowanie i za czym stoją slangowe programistyczne pojęcia, to to szkolenie jest dla Ciebie. Szkolenie będzie prowadzone od absolutnych podstaw. Języki programowania będą tłumaczone w analogii do języków naturalnych. Zdziwisz się jakie to proste i intuicyjne.

Autoprezentacja i wystąpienia publiczne

Szkolenie „Autoprezentacja, sztuka przekonywania, wywierania wpływu” przeznaczone jest dla firm, instytucji, organizacji, których działalność opiera się na kontakcie z klientem (petentem) lub celem jej jest docieranie do grup społecznych i biznesowych, w których zamierza poszukiwać poparcia i współpracy.

Dokumentacja wewnętrzna organizacji i prowadzenie zebrań

Profil słuchaczy: - osoby prowadzące firmowe zebrania, posiedzenia ciał kolegialnych (zespołów, komisji, zarządów, walnych zgromadzeń członków/akcjonariuszy) - osoby sprawujące pieczę nad dokumentacją wewnętrzną firmy (nie finansową) - osoby sporządzający dokumentację z zebrań i podejmowanych decyzji (sekretarze, protokolanci)

Język pisany w komunikacji

Szkolenie przydatne jest praktycznie wszystkim, ponieważ każdy z nas regularnie komunikuje się pisemnie w równych formach ze swoimi klientami, współpracownikami, kontrahentami a także w prywatnej korespondencji. Szczególnie szkolenie polecane jest osobom, w zakresie obowiązków których znajduje się: przygotowywanie ofert, opracowywanie tekstów reklamowych, promocyjnych, przygotowywanie opisów wydarzeń, zaproszeń na nie, osobom tworzącym artykuły branżowe.

Kompetencje trenera szkoleniowego

Szkolenie kierowane jest do osób pracujących na funkcji trenera szkoleniowego (wewnętrznego lub freelancera) lub przygotowującego się do tej roli. Także polecane pracownikom działów HR oraz osobom działającym lub planującym działać w obszarze rozwoju innych.

Mentoring – forma rozwoju pracowników

Szkolenie przygotowane zostało z myślą o osobach odnajdujących się w rozwoju innych: trenerów, coachów, konsultantów, którzy chcą poznać relatywnie nową w Polsce formę prowadzenia innych w procesie rozwoju i nabywania określonych kompetencji. Szczególnie polecane jest osobom czującym chęć dzielenia się swoją wiedzą, doświadczeniem z innymi i chcącym pracować w relacji „jeden na jeden”. Szkolenie polecane jest także osobom zarządzającym i właścicielom firm, którzy chcą zadbać o skuteczny transfer wiedzy w organizacji w oparciu o doświadczenie i kompetencje kluczowych pracowników firmy. Także istotne dla osób planujących sukcesję w organizacji/firmie.

Negocjacje - kurs podstawowy

Szkolenie skierowane jest do osób prowadzących negocjacje lub przygotowujących się to takich zadań.

Obsługa klienta i trudny klient

Ze względu na uniwersalizm tematu szkolenie polecane jest wszystkim pracownikom firmy/organizacji pozostającym we wzajemnej komunikacji wewnątrz-firmowej lub/i posiadających kontakt z klientem zewnętrznym, jak również właścicielom firm i osobom zarządzającym, pozostającym w relacjach codziennych ze swoimi pracownikami i klientami.

Siła zespołów – budowanie i współpraca

Szkolenie dedykowane jest osobom pracującym w zespołach nie koniecznie na dowolnym stanowisku i funkcji. Uczestnikiem szkolenia warto by były osoby pozostające w relacjach i zależnościach z innymi w ramach swojej pracy zawodowej, pracujące przy projektach, w grupach, także osoby podejmujące decyzje grupowe.

Zarządzanie zespołem i pracownikami

Szkolenie kierowane jest do osób zarządzających innymi lub przygotowujących się do tej roli (szefowie, liderzy zespołów, menedżerowie, dyrektorzy, kierownicy, osoby zarządzające grupami i projektami itp.). Szkolenie istotne będzie również dla osób, które niekoniecznie pełnią funkcje kierownicze, ale do zakresu ich kompetencji w pracy należy m.in.: motywowanie pozafinansowe, ocena pracowników, udzielanie informacji zwrotnej.

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33