Profesjonalna obsługa klienta

    Czas trwania
    Godzina rozpoczęcia
    Stopień trudności

      Profesjonalna obsługa klienta

      Opis szkolenia

      Szkolenie przeznaczone jest dla osób obsługujących klientów (zarówno przez telefon, mailowo, czy bezpośrednio), które chcą rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne oraz zmierzać do jak największego profesjonalizmu w obsłudze.

      • Cele szkolenia Profesjonalna Obsługa Klienta

        Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

        • poznać wyznaczniki wysokiej jakości w obsłudze klienta
        • rozwinąć umiejętności stosowania konkretnych narzędzi komunikacyjnych w kontaktach z klientem
        • prowadzić bardziej profesjonalne i dobrze przygotowane rozmowy z klientami
        • zdiagnozować najczęstsze sytuacje trudne w obsłudze 
        • poznać skuteczne sposoby reakcji na różne zachowania klientów
      • Profil słuchaczy

        Szkolenie z obsługi klienta przeznaczone jest dla osób obsługujących klientów (zarówno przez telefon, mailowo, czy bezpośrednio), które chcą rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne oraz zmierzać do jak największego profesjonalizmu w obsłudze. 

      • Wymagania wstępne

        brak

      • Czas trwania

        2 dni (16 godzin dydaktycznych)

      • Metoda realizacji kursu Profesjonalna Obsługa Klienta

        Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

      • Wiedza teoretyczna i praktyczna

        1. PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA: Czym jest jakość obsługi? Jak ją mierzyć? Czym jest profesjonalizm w obsłudze? Czym różni się postawa reaktywna od proaktywnej? Jakie są korzyści wynikające ze stosowania zachowań proaktywnych?

        2. UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNE W KONTAKCIE Z KLIENTEM: Jak mówić do klienta, by nas słuchał i rozumiał? Jak budować precyzyjne komunikaty? O co pytać i jakiego rodzaju pytań używać? Jak słuchać klienta, by go zrozumieć? W jaki sposób okazać klientowi zrozumienie jego potrzeb? 

        3. ROZMOWA TELEFONICZNA Z KLIENTEM: Jak się do niej przygotować? Czy warto notować i do czego może się to przydać? Z jakich etapów powinna składać się rozmowa z klientem? O czym pamiętać na każdym z kroków?

        4. TRUDNE SYTUACJE W OBSŁUDZE: Kiedy zaczyna być „gorąco” na linii klient – obsługujący? Czy można uniknąć sytuacji trudnych? Jakie są ich rodzaje? Jak radzić sobie z krytyką ze strony klienta? Kiedy warto na nią reagować? Po czym rozpoznać tzw. „trudnego klienta”? Jak sobie radzić z najtrudniejszymi „przypadkami”? 

        5. KONFLIKT W RELACJI Z KLIENTEM: Gdzie rodzi się konflikt? Kiedy przestajemy panować nad sytuacją? Jak zapobiec negatywnym skutkom konfliktu w relacji z klientem? Co robić, kiedy konflikt już się pojawi? Jak rozmawiać z klientem w tych nacechowanych trudnymi emocjami sytuacjach?

      • Umiejętności

        Po ukończeniu kursu obsługi klienta uczestnik/czka będzie potrafił/a:

        • odróżnić wyznaczniki profesjonalnej i nieprofesjonalnej obsługi klienta
        • aktywnie słuchać klienta
        • precyzyjnie i zrozumiale formuować informacje przekazywane klientowi
        • przygotować się i przeprowadzić rozmowy z klientami
        • zapobiegać i reagować na sytuacje trudne w obsłudze
        • rozpoznawać symptomy rozwijającego się konfliktu i odpowiednio na nie reagować 

      Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

      Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
      Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

      Podobne szkolenia