Chmura publiczna i chmura prywatna w przedsiębiorstwie
- Podstawowe informacje dotyczące istniejących rozwiązań
- Prezentacja najpopularniejszych na rynku rozwiązań: systemu Google, Microsoft, Comarch
- Zagadnienia licencyjne i symulacja kosztów wdrożenia
Dobre praktyki pracy zdalnej
- Organizacja czasu pracy w realiach pracy zdalnej
- Narzędzia techniczne pracy zdalnej
- Dostęp do informacji przedsiębiorstwa
- Dobrostan cyfrowy pracowników
- Praktyka managerska i weryfikacja zadań
- Bezpieczeństwo zasobów
Prawne aspekty przetwarzania informacji w systemach cyfrowych
- Podstawowe akty prawne związane z przetwarzaniem informacji cyfrowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz w Unii Europejskiej
- Obligatoryjne ramy techniczne i organizacyjne związane z prztwarzaniem informacji cyfrowych
- Ochrona danych osobowych
- Rozwiązania chmury publicznej a kwestie prawne
- Norma ISO 27000
Popularne platformy pracy zdalnej
- Podstawowe kryteria wyboru platformy do pracy zdalnej
- Symulacja kosztów i analiza korzyści
- Chmura publiczna i chmura prywatna
- Porównanie platform Microsoft / Google / Cisco / Slack oraz Facebook Workspace
Planowanie architektury informacji i form komunikacji przyszłego wdrożenia
- Formy gromadzenia wymagań biznesowych
- Architektura informacji przyszłego wdrożenia chmury
- Pożądane mechanizmy i formy komunikacji w przedsiębiorstwie
- Automatyzacja procesów
Przygotowanie procesu wdrożenia systemu Domeny w Microsoft 365
- Tworzenie strategii strategii
- Zespól wdrożeniowy
- Dokumentacja
- Komunikacja z przyszłymi użytkownikami
- Analiza potrzeb i audyt posiadanych zasobów
- Planowanie migracji informacji do nowego systemu oraz szkoleń pracowników
Instalacja systemu obiegu informacji – Microsoft SharePoint 2019
- Wymagania techniczne platformy
- Instalacja i konfiguracja wstępna oprogramowania
- Konfiguracja architektury logicznej usługi
- Konfiguracja usług kluczowych platformy: profile użytkownika i wyszukiwanie
- Bezpieczeństwo wystąpienia platformy
- Dostęp do zasobów platformy ze zdalnych stacji roboczych
- Konfiguracja hybrydowa
Konfiguracja witryn z zasobami na platformie SharePoint 2019
- Konfiguracja podstawowa platformy
- Dwa środowiska pracy: klasyczne i modern UI
- Tworzenie witryn i wskazywanie ich administratorów
- Administrowanie słownikiem terminów
- Witryny zespołów aplikacji Microsoft Teams (wystąpienie chmury publicznej) w konfiguracji hybrydowej
Witryny platformy SharePoint 2019
- Podstawy zarządzania witrynami klasycznymi
- Tworzenie list, bibliotek na dokumenty oraz innych aplikacji
- Definiowanie struktury wewnętrznej repozytoriów: metadane, kolumny klasyfikujące oraz widoki
- Zarządzanie procesem wprowadzania informacji oraz cyklem publikacyjnym
- Zarządzanie historią wersji dokumentów
- Zabezpieczanie treści za pomocą mechanizmów IRM
- Tworzenie typów zawartości
- Definiowanie reguł przechowywania dokumentów
- Tworzenie szablonów dokumentów
- Zarządzanie dostępem do zawartości
Wyszukiwanie informacji w SharePoint 2019 / OneDrive oraz M365 (konfiguracja hybrydoiwa)
- Omówienie systemu wyszukiwania informacji i zakresu odpowiedzialności firmy Microsoft
- Konfiguracja systemu wyszukiwania tematu M365
- Optymalizacja systemu wyszukiwania
Automatyzacja obiegu informacji za pomocą przepływów pracy
- Omówienie i zakres działania usługi
- Warunki techniczne działania usługi oraz niezbędne uprawnienia
- Podstawowa terminologii automatyzacji: łączniki, wyzwalacze i akcje oraz kontekst działania automatów
- Wbudowane przepływy pracy
- Tworzenie własnych przepływów
Instalacja i konfiguracja komunikatora Skype dla Firm 2019
- Planowanie instalacji komunikatora
- Wymagania techniczne wdrożenia
- Instalacja oprogramowani i konfiguracja poinstalacyjna
- Przygotowanie platformy do pracy
- Tworzenie użytkowników i modelowanie uprawnień
- Testowanie działania platformy
Integracja platformy z istniejącą infrastrukturą i sprzętem oraz zarządzanie jej funkcjonowaniem
- Usługa Office Online w SharePoint I Skype
- Wykorzystanie Skype dla Firm w organizacji
- Konfiguracja Skype do pracy zdalnej poza siedzibą organizacji
- Zarządzanie bezpieczeństwem wystąpienia
- Administrowanie usługą i monitorowanie wydajności
Zdalne zarządzanie i monitorowanie działania usług oraz wsparcie użytkowników
- Techniki wsparcia użytkowników
- Organizowanie zdalnego centrum wsparcia
- Dostępne możliwości techniczne wsparcia użytkowników w infrastrukturze Active Directory
- Zdalne monitorowanie serwerów
Konsola PowerShell w zarządzaniu usługami
- Wprowadzenia do pracy z konsolą PowerShell
- Podstawy składni zapytań
- Przetwarzanie potokowe
- Inicjowanie sesji administracyjnych z usługą SharePoint, Skype i innymi komponentami
- Funkcje administracyjne niedostępne w interfejsie graficznym