MicroCamp - Instalacja i wdrożenie systemu pracy zdalnej

Wsparcie sektorów w procesie zwalczania skutków pandemii COVID 19

  • Charakterystyka

    Celem kursu jest przygotowanie uczestników do administrowania rozległą platformą obiegu informacji w przedsiębiorstwach różnej wielkości. Uczestnicy, w przystępnej formie, podczas praktycznych symulacji, poznają najlepsze praktyki związane z wyborem oprogramowania, poznajązasady bezpiecznego zarządzania treścią, audytowania systemu oraz poznają dostępne formy jego rozwoju.
  • Profil słuchaczy

    Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności zarządzania infrastrukturą chmury publicznej w zakresie niezbędny do wydajnej i bezpiecznej eksploatacji.
  • Wymagania wstępne

    Podstawowe umiejętności pracy w środowisku Windows oraz znajomość obsługi przeglądarki internetowej. Dodatkowym atutem będzie dobra znajomość pakietu Microsoft Office oraz podstaw działania Active Directory.
  • Czas trwania

    10 dni po 8 godzin lekcyjnych
  • Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych, realizowanych w formie zdalnej i e-learningowej.
  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    Chmura publiczna i chmura prywatna w przedsiębiorstwie
    • Podstawowe informacje dotyczące istniejących rozwiązań
    • Prezentacja najpopularniejszych na rynku rozwiązań: systemu Google, Microsoft, Comarch
    • Zagadnienia licencyjne i symulacja kosztów wdrożenia
    Dobre praktyki pracy zdalnej
    • Organizacja czasu pracy w realiach pracy zdalnej
    • Narzędzia techniczne pracy zdalnej
    • Dostęp do informacji przedsiębiorstwa
    • Dobrostan cyfrowy pracowników
    • Praktyka managerska i weryfikacja zadań
    • Bezpieczeństwo zasobów
     Prawne aspekty przetwarzania informacji w systemach cyfrowych
    • Podstawowe akty prawne związane z przetwarzaniem informacji cyfrowych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej oraz w Unii Europejskiej
    • Obligatoryjne ramy techniczne i organizacyjne związane z prztwarzaniem informacji cyfrowych
    • Ochrona danych osobowych
    • Rozwiązania chmury publicznej a kwestie prawne
    • Norma ISO 27000
    Popularne platformy pracy zdalnej
    • Podstawowe kryteria wyboru platformy do pracy zdalnej 
    • Symulacja kosztów i analiza korzyści
    • Chmura publiczna i chmura prywatna
    • Porównanie platform Microsoft / Google / Cisco / Slack oraz Facebook Workspace
    Planowanie architektury informacji i form komunikacji przyszłego wdrożenia
    • Formy gromadzenia wymagań biznesowych
    • Architektura informacji przyszłego wdrożenia chmury
    • Pożądane mechanizmy i formy komunikacji w przedsiębiorstwie
    • Automatyzacja procesów
    Przygotowanie procesu wdrożenia systemu Domeny w Microsoft 365
    • Tworzenie strategii strategii
    • Zespól wdrożeniowy
    • Dokumentacja
    • Komunikacja z przyszłymi użytkownikami
    • Analiza potrzeb i audyt posiadanych zasobów
    • Planowanie migracji informacji do nowego systemu oraz szkoleń pracowników
     Instalacja systemu obiegu informacji – Microsoft SharePoint 2019
    • Wymagania techniczne platformy
    • Instalacja i konfiguracja wstępna oprogramowania
    • Konfiguracja architektury logicznej usługi
    • Konfiguracja usług kluczowych platformy: profile użytkownika i wyszukiwanie
    • Bezpieczeństwo wystąpienia platformy
    • Dostęp do zasobów platformy ze zdalnych stacji roboczych
    • Konfiguracja hybrydowa
     Konfiguracja witryn z zasobami na platformie SharePoint 2019
    • Konfiguracja podstawowa platformy
    • Dwa środowiska pracy: klasyczne i modern UI
    • Tworzenie witryn i wskazywanie ich administratorów
    • Administrowanie słownikiem terminów
    • Witryny zespołów aplikacji Microsoft Teams (wystąpienie chmury publicznej) w konfiguracji hybrydowej
     Witryny platformy SharePoint 2019
    • Podstawy zarządzania witrynami klasycznymi
    • Tworzenie list, bibliotek na dokumenty oraz innych aplikacji
    • Definiowanie struktury wewnętrznej repozytoriów: metadane, kolumny klasyfikujące oraz widoki
    • Zarządzanie procesem wprowadzania informacji oraz cyklem publikacyjnym
    • Zarządzanie historią wersji dokumentów
    • Zabezpieczanie treści za pomocą mechanizmów IRM
    • Tworzenie typów zawartości
    • Definiowanie reguł przechowywania dokumentów
    • Tworzenie szablonów dokumentów
    • Zarządzanie dostępem do zawartości
    Wyszukiwanie informacji w SharePoint 2019 / OneDrive oraz M365 (konfiguracja hybrydoiwa)
    • Omówienie systemu wyszukiwania informacji i zakresu odpowiedzialności firmy Microsoft
    • Konfiguracja systemu wyszukiwania tematu M365
    • Optymalizacja systemu wyszukiwania
     Automatyzacja obiegu informacji za pomocą przepływów pracy
    • Omówienie i zakres działania usługi
    • Warunki techniczne działania usługi oraz niezbędne uprawnienia
    • Podstawowa terminologii automatyzacji: łączniki, wyzwalacze i akcje oraz kontekst działania automatów
    • Wbudowane przepływy pracy
    • Tworzenie własnych przepływów
     Instalacja i konfiguracja komunikatora Skype dla Firm 2019
    • Planowanie instalacji komunikatora
    • Wymagania techniczne wdrożenia
    • Instalacja oprogramowani i konfiguracja poinstalacyjna
    • Przygotowanie platformy do pracy
    • Tworzenie użytkowników i modelowanie uprawnień
    • Testowanie działania platformy
    Integracja platformy z istniejącą infrastrukturą i sprzętem oraz zarządzanie jej funkcjonowaniem
    • Usługa Office Online w SharePoint I Skype
    • Wykorzystanie Skype dla Firm w organizacji
    • Konfiguracja Skype do pracy zdalnej poza siedzibą organizacji
    • Zarządzanie bezpieczeństwem  wystąpienia
    • Administrowanie usługą i monitorowanie wydajności
     Zdalne zarządzanie i monitorowanie działania usług oraz wsparcie użytkowników
    • Techniki wsparcia użytkowników
    • Organizowanie zdalnego centrum wsparcia
    • Dostępne możliwości techniczne wsparcia użytkowników w infrastrukturze Active Directory
    • Zdalne monitorowanie serwerów
    Konsola PowerShell w zarządzaniu usługami
    • Wprowadzenia do pracy z konsolą PowerShell
    • Podstawy składni zapytań
    • Przetwarzanie potokowe
    • Inicjowanie sesji administracyjnych z usługą SharePoint, Skype  i innymi komponentami
    • Funkcje administracyjne niedostępne w interfejsie graficznym
  • Ścieżka rozwoju

    Szkolenie nie posiada dalszej części.

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Najbliższe szkolenia

Podobne szkolenia

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33