VMware vSphere: Troubleshooting Workshop [V6.5]

  • Charakterystyka

    Ten 5-dniowy kurs, koncentrujący się na ćwiczeniach laboratoryjnych, zapewnia uczestnikom zdobycie zaawansowanej wiedzy, umiejętności i zdolności uzyskania kompetencji w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów dotyczących wirtualnej infrastruktury VMware vSphere 6.x. Ponadto kurs ten podnosi umiejętności uczestników w zakresie wykorzystywania narzędzi wiersza polecenia oraz narzędzi VMware vSphere® Web Client, VMware vRealize® Log lnsight™ i in. do analizy i rozwiązywania problemów.

  • Profil słuchaczy

    Słuchaczami są administratorzy systemowi, integratorzy systemów.

  • Wymagania wstępne

    Wymagania wstępne obejmują spełnienie jednego z poniższych:

    • Posiadanie certyfikacji VMware Certified Professional 6 – Data Center Virtualization (VCP6-DCV)
    • Ukończenie kursu VMware vSphere: Fast Track [V6.x]
    • Ukończenie kursu VMware vSphere: Install, Configure, Manage [V6.x]
    • Posiadanie równoważnej wiedzy i doświadczenia w pracy z rozwiązaniami VMware ESXi™ oraz vCenter Server
    • Doświadczenie w pracy z narzędziami wiersza polecenia jest wysoce zalecane, jak również ukończenie kursu VMware vSphere: Optimize and Scale [V6.x].
  • Czas trwania

    5 dni po 8 godzin lekcyjnych

  • Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następujących po sobie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy.

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    Moduł 1. Wprowadzenie do kursu

    • Wprowadzenie i logistyka kursu
    • Zapoznanie z celami kursu
    • Opis zagadnień poruszanych podczas kursu
    • Poznanie systemu certyfikacji VMware
    • Zapoznanie się z korzyściami wynikającymi z użytkowania VMware Education Learning Zone
    • Omówienie dodatkowych zasobów i materiałów

    Moduł 2. Wprowadzenie do diagnozowania i rozwiązywania problemów

    • Identyfikowanie efektów problemów systemowych
    • Określenie zakresu diagnozowania i rozwiązywania problemów
    • Podejście strukturalne do diagnozowania i rozwiązywania problemów
    • Zrozumienie podstaw diagnozowania i rozwiązywania problemów
    • Postępowanie zgodnie z uporządkowaną procedurą diagnozowania i rozwiązywania problemów
    • Przeanalizowanie przykładowych przypadków diagnozowania i rozwiązywania problemów

    Moduł 3. Narzędzia do diagnozowania i rozwiązywania problemów

    • Używanie narzędzi wiersza poleceń do diagnozowania i rozwiązywania problemów
    • Wykorzystanie VMware vSphere® Management Assistant
    • Położenie oraz interpretacja zawartości ważnych plików dzienników systemowych
    • Wykorzystanie vRealize Log Insight do zbierania danych z dzienników systemowych, efektywnego ich przeszukiwania oraz analizy problemów

    Moduł 4. Zagadnienia sieciowe

    • Identyfikacja symptomów problemów związanych z siecią
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów ze standardowych i rozproszonymi switchami wirtualnymi
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z połączeniami sieciowymi maszyn wirtualnych
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z połączeniami sieci zarządzającej oraz przywracanie konfiguracji
    • Identyfikowanie i zapobieganie potencjalnym problem

    Moduł 5. Pamięci masowe

    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów dotyczących połączeń z pamięcią masową (iSCSI, NFS, VMware vSphere® VMFS, VMware vSAN™, oraz VMware vSphere® Virtual Volumes™)
    • Analiza dzienników systemowych powiązanych z pamięcią masową
    • Analiza scenariuszy nieprawidłowego działania sprzętu i złej konfiguracji oprogramowania
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów wielościeżkowych (multipathing), w tym permanent device loss (PDL) oraz all paths down (APD)
    • Analiza potencjalnych przyczyn błędów oraz przywrócenie dostępności pamięci masowej

    Moduł 6. Zarządzanie klastrami

    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów dotyczących vSphere HA
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie różnych typów problemów związanych z wykonywaniem migracji maszyn wirtualnych przy pomocy vSphere vMotion
    • Omówienie problemów dotyczących vSphere DRS oraz przywracanie właściwej funkcjonalności i zbalansowanego zużycia zasobów występujących po takich problemach
    • Analiza scenariuszy problemów dotyczących klastrów vSphere i zaproponowanie rozwiązań

    Moduł 7. Maszyny wirtualne

    • Diagnozowanie i rozwiązywanie typowych problemów z migawkami (snapshot)
    • Identyfikowanie możliwych przyczyn i rozwiązywanie problemów związanych z włączaniem maszyn wirtualnych
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów ze stanem połączenia maszyn wirtualnych
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów spotykanych podczas instalacji VMware ® Tools™
    • Analiza scenariuszy problemów i zaproponowanie rozwiązań

    Moduł 8. vCenter Server oraz ESXi

    • Zrozumienie architektury vCenter Server i VMware Platform Services Controller™ w środowisku vSphere 6.x
    • Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z uwierzytelnianiem
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z VMware Certificate Authority i certyfikatami
    • Analizowanie i rozwiązywanie problemów z usługami vCenter Server
    • Diagnozowanie i rozwiązywanie problemów z bazą danych vCenter Server
    • Identyfikowanie problemów z VMware vCenter Server® High Availability
    • Analiza scenariuszy problemów dotyczących hostów ESXi oraz serwera vCenter Server i zaproponowanie rozwiązań
  • Umiejętności

    Po zakończeniu kursu uczestnik powinien potrafić:

    • Używać oprogramowania VMware vSphere Web Client, narzędzi wiersza polecenia oraz plików dzienników systemowych do diagnozowania i rozwiązywania problemów dotyczących środowiska vSphere
    • Stosować podstawowe zasady i procedury diagnozowania i rozwiązywania problemów
    • Diagnozować i rozwiązywać problemy sieciowe
    • Analizować scenariusze awarii pamięci masowej oraz diagnozować i rozwiązywać problemy związane z pamięcią masową
    • Analizować scenariusze awarii klastrów vSphere oraz diagnozować i rozwiązywać problemy związane z klastrami VMware vSphere®
    • Diagnozować i rozwiązywać typowe problemy związane z VMware vSphere High Availability
    • Diagnozować i rozwiązywać problemy związane z migracją maszyn wirtualnych (VMware vSphere® vMotion®) oraz poprawieniem wykorzystania zasobów (VMware vSphere® Distributed Resource Scheduler™)
    • Diagnozować i rozwiązywać problemy związane z vCenter Server
    • Diagnozować i rozwiązywać problemy związane z hostami ESXi
    • Diagnozować i rozwiązywać problemy związane z niedziałającymi maszynami wirtualnymi, obejmujące problemy z instalacją, problemy z połączeniem sieciowym i inne

    • Ścieżka rozwoju

      Pozostałe kursy VMWare.

    Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

    Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
    Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

    Najbliższe szkolenia

    Szkolenie aktualnie niedostępne

    Zapytaj o termin

    Podobne szkolenia

    Skontaktuj się z naszym konsultantem

    Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

    Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

    31-864 Kraków

    ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33