Wizualizacja danych w Microsoft Office 2010

  • Cele szkolenia

    Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z nowoczesnymi i efektywnymi metodami prezentacji danych w pakiecie biurowym Microsoft Office. Na szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę niezbędną do prawidłowego projektowania modelu danych, wyboru oraz dostosowaniu metody ich prezentacji; zapoznają się z możliwościami wykorzystania zaawansowanych wykresów, w tym: wykresów kaskadowych, harmonogramu Gantta, wykresu pociskowego i wielu innych. Dodatkowo zostaną przedstawione inne metody prezentacji danych, tj. formatowanie warunkowe, wykresy przebiegu w czasie, wykorzystanie map, infografik, raportów tabel przestawnych, tworzenie schematów, itp. Całość zostanie uzupełniona o najważniejsze zagadnienia teoretyczne dotyczące prezentacji danych oraz komunikacji wizualnej, dzięki czemu uczestnicy dowiedzą się jak, oprócz doboru odpowiedniej metody, sprawić aby dane były czytelne, a odbiorca koncentrował uwagę na istotnej ich części. Wszystko zostanie przedstawione w formie nowoczesnych ćwiczeń prezentujących techniczne rozwiązania i sztuczki, dzięki czemu możliwe będzie tworzenie dynamicznych wykresów, pozwalających na wyróżnienie, wybór prezentowanych danych lub zautomatyzowanie tych procesów. W ćwiczeniach zostaną wykorzystane programy Microsoft Excel, Microsoft Word oraz Microsoft PowerPoint, dzięki czemu uczestnicy dowiedzą się jak tworzyć łącza między źródłem danych, a ich prezentacją pozwalające na łatwą aktualizację. Zwieńczeniem szkolenia będzie omówienie koncepcji pulpitu menedżerskiego (ang. dashboard). 

  • Profil słuchacza

    Zapraszamy osoby, które chcą pogłębić wiedzę na temat wizualizacji danych w pakiecie Microsoft Office, tj. tworzenia zestawień, raportów, schematów, tabel danych, infografik, itp. 

  • Wymagania wstępne

    Od uczestników szkolenia oczekiwana jest znajomość programu Microsoft Excel przynajmniej na poziomie podstawowym (mile widziana znajomość podstaw tabel przestawnych) oraz znajomość interfejsu programów Microsoft Word i Microsoft PowerPoint.

  • Czas trwania

    2 dni po 8 godzin lekcyjnych 

  • Metoda realizacji szkolenia

    Szkolenie realizowane jest w formie naprzemiennie następującej po sobie części: teoretycznej w postaci mini wykładów oraz części praktycznej w postaci ćwiczeń komputerowych. Szkolenie łączy w sobie fachową wiedzę merytoryczną z praktycznymi przykładami jej wykorzystania w środowisku pracy. Ćwiczenia skonstruowane są w sposób, który wspiera utrwalenie nabytej wiedzy oraz przyszłe twórcze wykorzystanie jej w dalszym rozwoju umiejętności obsługi Microsoft Excel.

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    Formatowanie warunkowe w prezentacji danych

    Udoskonalanie raportów za pomocą formatowania warunkowego

    Wykorzystanie formuł do wyróżnienia komórek

    Porównywanie tablic danych

    Wykorzystanie pasków danych, zestawów ikon i skali kolorów

    Ulepszanie prezentacji danych za pomocą formatu danych

    Wykresy

    Dobór i efektywne tworzenie wykresów

    Dostosowanie i formatowanie wykresów

    Unikanie typowych błędów i radzenie sobie z problemami

    Zaawansowane wykresy użytkownika (kaskadowy, harmonogram Gantta, pociskowy i inne)

    Wykorzystanie motywów i szablonów

    Samopowiększające się źródło danych

    Wykorzystanie list rozwijanych i przycisków (formantów)

    Wykres z wyborem serii danych i zakresu prezentowanych danych

    Emfaza – kierowanie uwagi odbiorcy

    Pulpit menedżerski

    Omówienie koncepcji pulpitu menedżerskiego

    Zasady tworzenia pulpitu menedżerskiego

    Realizacja z wykorzystaniem MS Excel

    Tabele przestawne i wykresy przestawne

    Tabela przestawna w prezentacji danych

    Wykresy przestawne

    Fragmentatory

    Pulpit menedżerski z wykorzystaniem tabel przestawnych

    Drążenie danych

    Inne narzędzia prezentacji danych

    Sparklines - wykresy przebiegu w czasie

    Wykresy na mapach

    Mapy jako element wizualizacji

    Infografiki

    Zabezpieczanie danych

    Ograniczenie dostępu do skoroszytu

    Blokowanie wybranych komórek w skoroszycie

    Ukrywanie formuł

    Ochrona struktury skoroszytu

    Raporty w PowerPoint

    Rodzaje prezentacji

    Dostosowanie tabel i wykresów do slajdów

    Zmienne dane na slajdach

    Dodawanie komentarzy i objaśnień

    Wymiana danych pomiędzy aplikacjami MS Office

    Sposoby na połączenie danych z PowerPoint i Word

    Ręczna aktualizacja danych

    Automatyczna aktualizacja danych

    Kontrola i zrywanie połączeń

  • Umiejętności

    Po ukończeniu kursu uczestnik/czka będzie potrafił/a:

    wybrać odpowiedni do prezentowanych danych wykres oraz dostosować go do własnych potrzeb,

    tworzyć zaawansowane wykresy użytkownika, w tym wykres kaskadowy, wykres Gantta, wykres pociskowy,

    tworzyć narzędzia pozwalające na sterowanie wykresami – listy i przyciski wyboru itp.,

    wykorzystać formatowanie warunkowe do wyróżnienia i podniesienia atrakcyjności raportów,

    wykorzystać inne narzędzia prezentacji, jak: wykresy przebiegu w czasie, infografiki itp.,

    tworzyć efektowne, animowane wykresy w programie PowerPoint,

    wykorzystać do prezentacji danych tabele przestawne oraz wykresy przestawne,

    korzystać z narzędzi sterujących wykresami przestawnymi – fragmentatorów,

    łączyć dane pomiędzy aplikacjami, aby była możliwa ich błyskawiczna aktualizacja.

  • Ścieżka rozwoju

    Udział w szkoleniu pozwala zapoznać się z zagadnieniami wizualizacji danych w stopniu umożliwiającym dalszą samodzielną pracę z programami pakietu Microsoft. W celu dalszego kształcenia umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel 2010 rekomendujemy udział w następujących szkoleniach (wg stopnia zaawansowania): • Analiza finansowa w Microsoft Excel • Visual Basic for Application w MS Excel – seria szkoleń z zakresu programowania. 

     

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Najbliższe szkolenia

nowość
Wizualizacja danych w Microsoft Office 2010 Biznes Microsoft Office Warszawa 2 dni
2018-09-03
nowość Osiągnięto minimum zgłoszeń
Wizualizacja danych w Microsoft Office 2010 Biznes Microsoft Office Kraków 2 dni
2018-09-24
nowość
Wizualizacja danych w Microsoft Office 2010 Biznes Microsoft Office Gdańsk 2 dni
2018-09-27
nowość
Wizualizacja danych w Microsoft Office 2010 Biznes Microsoft Office Katowice 2 dni
2018-10-01
nowość
Wizualizacja danych w Microsoft Office 2010 Biznes Microsoft Office Wrocław 2 dni
2018-10-11
Strona 1 z 3

Podobne szkolenia

Microsot Excel – zaawansowane wykorzystanie formuł tablicowych

Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać zaawansowane zasady wykorzystania formuł tablicowych. Szczególnie przydatne dla uczestników pracujących na dużych zbiorach danych.

Microsoft Excel 2010 – kurs podstawowy

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które rozpoczynają dopiero pracę z arkuszem kalkulacyjnym.

Microsoft Excel 2010 – kurs średnio zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym (nie ma wymogu uczestniczenia w szkoleniu z tego tematu), pragnących zapoznać się z najczęściej wykorzystywanymi i najbardziej przydatnymi funkcjami Excela.

Microsoft Excel 2010 – kurs zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie kursu podstawowego, pragnących zapoznać się z możliwościami analizy i prezentacji danych oraz zaawansowanego stosowania formuł i funkcji.

Analiza finansowa w Microsoft Excel - dla księgowości

Kurs przeznaczony jest dla osób chcących uzyskać wiedzę z zakresu analizy finansowej i statystycznej w Excelu i poznać narzędzia wspomagające analizę finansową. Szkolenie jest ukierunkowane na profil księgowy.

Analiza finansowa w Microsoft Excel - dla bankowości

Kurs przeznaczony jest dla osób chcących uzyskać wiedzę z zakresu analizy finansowej i statystycznej w Excelu i poznać narzędzia wspomagające analizę finansową. Szkolenie jest ukierunkowane na bankowość.

Microsoft Excel – kurs dla ekspertów z wykorzystaniem programowania w VBA

Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać nowe, zaawansowane możliwości przetwarzania danych w programie Microsoft Excel z pomocą istniejących narzędzi oraz z pomocą języka VBA.

Microsoft Excel 2010/2013 – analiza danych z wykorzystaniem dodatków Power Pivot, Power View, Power Query

Microsoft Excel 2010/2013 - analiza danych z wykorzystaniem dodatków Power Pivot, Power View, Power Query

Microsoft Excel 2013 – kurs podstawowy

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które rozpoczynają dopiero pracę z arkuszem kalkulacyjnym.

Microsoft Excel 2013– kurs średnio zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym (nie ma wymogu uczestniczenia w szkoleniu z tego tematu), pragnących zapoznać się z najczęściej wykorzystywanymi i najbardziej przydatnymi funkcjami Excela.

Microsoft Excel 2013– kurs zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym, pragnących zapoznać się z zaawansowanymi możliwościami arkusza kalkulacyjnego, głównie analizą i prezentacją danych, oraz możliwością zastosowania formuł i funkcji na poziomie zaawansowanym.

Wizualizacja danych w Microsoft Office 2010

Zapraszamy osoby, które chcą pogłębić wiedzę na temat wizualizacji danych w pakiecie MS Office, tj. tworzenia zestawień, raportów, schematów, tabel danych, infografik, itp.

Wizualizacja danych w Microsoft Office 2013

Zapraszamy osoby, które chcą pogłębić wiedzę na temat wizualizacji danych w pakiecie MS Office, tj. tworzenia zestawień, raportów, schematów, tabel danych, infografik, itp.

Analiza danych biznesowych z wykorzystaniem MS Excel

Szkolenie przeznaczone dla analityków korzystających z MS Excel jako jednym z głównych narzędzi pracy.

Microsoft Excel w praktyce finansowej – warsztaty

Kurs obejmuje zaawansowane zagadnienia związane z analizą finansową osadzoną w środowisku Microsoft Excel.

Microsoft Excel – analizy statystyczne

Analiza danych dla analityków – Excel, Access, SQL, statystyka, wizualizacja

Analiza danych dla analityków – Excel, Access, SQL, statystyka, wizualizacja

Microsoft Excel 2016 – kurs podstawowy

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które rozpoczynają dopiero pracę z arkuszem kalkulacyjnym.

Microsoft Excel 2016 – kurs średnio zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym (nie ma wymogu uczestniczenia w szkoleniu z tego tematu), pragnących zapoznać się z najczęściej wykorzystywanymi i najbardziej przydatnymi funkcjami Excela.

Szkolenie Excel 2016 – Kurs Zaawansowany

Szkolenie przeznaczone jest dla osób znających arkusz kalkulacyjny na poziomie podstawowym, pragnących zapoznać się z zaawansowanymi możliwościami arkusza kalkulacyjnego, głównie analizą i prezentacją danych, oraz możliwością zastosowania formuł i funkcji na poziomie zaawansowanym.

DAX – tworzenie zaawansowanych formuł dla PowerPivot w MS Excel, Power BI i SQL Server Analysis Services

Kurs przeznaczony jest dla osób wykonujących analizy danych oraz tworzących raporty/zestawienia zbiorcze przy użyciu danych pochodzących z innych systemów lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu, którzy już korzystają z dodatku PowerPivot dla MS Excel lub Power BI.

Power BI – analiza oraz wizualizacja danych

Kurs przeznaczony jest dla osób wykonujących analizy danych oraz tworzenia raportów/zestawień zbiorczych przy użyciu danych pochodzących z innych systemów lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu, chcących zwizualizować swoje dane.

Power Query - czyszczenie i transformacja danych pod analizy danych z wykorzystaniem PowerPivot dla MS Excel i Power BI

Kurs przeznaczony jest dla osób wykonujących analizy danych oraz tworzenie raportów/zestawień zbiorczych przy użyciu danych pochodzących z innych systemów lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu, którzy borykają się z różnorodnością danych oraz dużym zanieczyszczeniem danych.

W cenie szkolenia

Kursy otwarte w ośrodkach szkoleniowych Comarch:

  • przeprowadzenie kursu na oferowanym programie szkolenia
  • odpowiednio skonfigurowane do potrzeb szkolenia stanowisko pracy
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat potwierdzający udział w kursie
  • pełna obsługa cateringowa

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 23