Efektywne kierowanie pracownikami

  • Cele szkolenia

    Warsztaty pozwolą ich uczestnikom:

    • poznać pełny zakres pełnionych przez menedżera ról i funkcji
    • zidentyfikować oczekiwania pracowników wobec szefa
    • zdiagnozować i zoptymalizować swój styl kierowania ludźmi
    • rozwinąć umiejętności delegowania zadań, odpowiedzialności i uprawnień
    • skutecznie kształtować poczucie odpowiedzialności osobistej u siebie i w zespole
    • skutecznie i świadomie wspierać proces rozwoju zespołu
    • określić role zespołowe oraz pełniej wykorzystywać potencjał każdej z ról
  • Profil słuchaczy

    Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie zarządzania zespołem.

  • Wymagania wstępne

    brak

  • Czas trwania

    2 dni (16 godzin dydaktycznych)

  • Metoda realizacji szkolenia

    Interaktywne warsztaty wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe: prezentacja trenera (wprowadzenie bądź podsumowanie merytoryczne wykonanych ćwiczeń), trening grupowy i indywidualny, odgrywanie ról, dyskusja moderowana, studium przypadku, gry i symulacje realnych sytuacji, praca w grupach.

  • Wiedza teoretyczna i praktyczna

    1. ROLE I FUNKCJE MENEDŻERA – Co różni przełożonego od pracownika nie pełniącego tej funkcji? Jak skutecznie „żonglować” wszystkimi elementami roli menedżera? 

    2. RELACJA SZEF – PRACOWNIK – Jakie są oczekiwania podwładnych wobec przełożonego? Jak założenia menedżera na temat pracowników kształtują jego sposób postępowania? 

    3. STYLE ZARZĄDZANIA – od autorytarnego po demokratyczny: co je łączy a co dzieli? Który sposób postępowania jest optymalny i prowadzi do najbardziej skutecznych działań? Jak zarządzać „sytuacyjnie”? Jak diagnozować poziom dojrzałości zawodowej swoich pracowników i jak dostosowywać swój styl?

    4. DELEGOWANIE ZADAŃ I UPRAWNIEŃ – Dlaczego nie zlecamy więcej i częściej? Co nas powstrzymuje? Jakie korzyści przynosi zlecanie zadań pracownikom? Co możemy oddelegować, a czego nie powinniśmy? Jak zadbać o to, by delegacja była kompletna i efektywna?

    5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ FORMALNA I OSOBISTA – Czy nakreślenie formalnych ram odpowiedzialności wystarczy, by działać efektywnie i optymalnie? Co kryje się pod pojęciem odpowiedzialności osobistej? Jak możemy rozwijać poczucie odpowiedzialności osobistej u siebie i u naszych pracowników? 

    6. BUDOWANIE ZESPOŁU – Kiedy i w jaki sposób grupa staje się zespołem? Czym jest zjawisko synergii i jak możemy je wykorzystać? Jakie są zadania menedżera na poszczególnych etapach rozwoju zespołu? 

    7. SYNCHRONIZACJA RÓL ZESPOŁOWYCH – Jak rozpoznać, czy zespół wykorzystuje w pełni swój potencjał? Jak optymalizować wkład każdego członka zespołu? 

  • Umiejętności

    Po ukończeniu kursu uczestnik/czka będzie potrafił/a:

    • dostrzegać i reagować na zasadne oczekiwania swoich pracowników
    • zastosować styl zarządzania adekwatny do danej sytuacji i konkretnego pracownika
    • zlecać odpowiednie zadania odpowiednim pracownikom w sposób zapewniający skuteczność i prawidłowość ich wykonania
    • przyjmować odpowiedzialność osobistą za konkretne zdarzenia w miejscu pracy i zachęcać do tego swój zespół
    • skutecznie rozpoznawać i wykorzystywać potencjał swoich pracowników
    • podejmować działania odpowiednie na danym etapie rozwoju zespołu.
  • Ścieżka rozwoju

    brak

Poinformuj mnie o innym terminie tego szkolenia

Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy dotyczące wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną oraz przepisy prawa telekomunikacyjnego, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.
Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją marketingu bezpośredniego i otrzymywania na wskazany adres e-mail informacji handlowych zawartych w naszym newsletterze. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.

Najbliższe szkolenia

Efektywne kierowanie pracownikami Biznes Zarządzanie Warszawa 2 dni
2018-12-10
Efektywne kierowanie pracownikami Biznes Zarządzanie Kraków 2 dni
2018-12-13
Efektywne kierowanie pracownikami Biznes Zarządzanie Warszawa 2 dni
2019-01-17

Podobne szkolenia

Motywowanie pracowników

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie motywowania ludzi do lepszej pracy.

Profesjonalna obsługa klienta

Szkolenie przeznaczone jest dla osób obsługujących klientów (zarówno przez telefon, mailowo, czy bezpośrednio), które chcą rozwinąć swoje umiejętności komunikacyjne oraz zmierzać do jak największego profesjonalizmu w obsłudze.

Techniki skutecznej sprzedaży

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się sprzedażą, pracujących i komunikujących się z klientami wewnętrznymi i zewnętrznym.

Techniki negocjacji handlowych

Szkolenie przeznaczone jest dla osób przygotowujących i prowadzących negocjacje z klientami i kontrahentami, pragnących podnieść swoje kompetencje w tym zakresie.

Komunikacja interpersonalna

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie efektywnego porozumiewania się ze swoimi podwładnymi.

Efektywne kierowanie pracownikami

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie zarządzania zespołem.

Uczenie i rozwijanie pracowników

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie uczenia i wspierania rozwoju swoich podwładnych.

Zarządzanie konfliktem w zespole

Szkolenie przeznaczone jest dla osób kierujących zespołem pracowników, pragnących podnieść swoje kompetencje w zakresie przeciwdziałania rozwojowi konfliktów w zespole oraz konstruktywnego rozwiązywania zaistniałych już sytuacji konfliktowych między pracownikami.

Zarządzanie czasem

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących efektywniej planować i organizować sobie czas w pracy.

Obrona przed manipulacjami

Szkolenie przeznaczone jest dla osób obcujących z współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i klientami w sytuacjach związanych z perswazją i wywieraniem wpływu. Jest pomocne dla osób szukających skutecznych sposobów obrony przed osobami, które próbują nimi manipulować.

Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących udoskonalić i zracjonalizować swój proces rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w miejscu pracy.

Trening asertywności

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących skutecznie realizować swoje społeczne uprawnienia, budując równocześnie dobre relacje ze swoimi współpracownikami, przełożonymi, podwładnymi i kontrahentami i klientami.

Trening antystresowy

Szkolenie przeznaczone jest dla osób pragnących skutecznie zapobiegać wystąpieniu dystresu oraz radzić sobie z negatywnymi konsekwencjami stresu.

Mowa ciała, komunikacja niewerbalna i autoprezentacja

Kurs mowy ciała przeznaczony jest dla osób pragnących poprawić swoje relacje interpersonalne poprzez poznanie najważniejszych aspektów komunikacji niewerbalnej, nauczenie się ich świadomego wykorzystywania i odczytywania.

Design Thinking - szkolenie (tworzenie innowacji odpowiadających na rzeczywiste potrzeby)

Szkolenie przeznaczone jest dla osób definiujących rozwiązania biznesowe i/lub rozwijających istniejące produkty, dla właścicieli produktu, menedżerów produktu.

Design Thinking - warsztat (tworzenie innowacji odpowiadających na rzeczywiste potrzeby)

Celem warsztatu jest przeanalizowanie konkretnego produktu, nad którym uczestnicy pracują na co dzień oraz wygenerowanie innowacyjnych pomysłów na jego dalszy rozwój w kierunku zaspokajania rzeczywistych potrzeb użytkowników/klientów. Warsztat dedykowany jest interdyscyplinarnym zespołom stworzonym z osób, które pracują nad rozwojem konkretnego produktu. Przed warsztatem uczestnicy proszeni są o przeprowadzenie wywiadów z użytkownikami/klientami, których wyniki będę analizowane podczas zajęć. Podczas warsztatów uczestnicy będą pracować z wykorzystaniem metody Design Thinking i doświadczą jej zastosowania w praktyce. Uczestnicy dowiedzą się jak wyłuskać obiecujące pomysły i je zweryfikować dzięki prototypowaniu. Wynikiem warsztatu będzie rozwiązanie, które uczestnicy będą mogli rozwijać we własnym zakresie podczas dalszej pracy.

Skontaktuj się z naszym konsultantem

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Ofertę naszych szkoleń dopasujemy do Państwa potrzeb, oczekiwań i możliwości. 

Zadzwoń lub napisz do nas jeśli napotkasz problem

31-864 Kraków

ul. Prof. Michała Życzkowskiego 33