Comarch wdraża Next Generation Network Planning w filiach firmy Telefónica w Ameryce Łacińskiej

Kraków, 30 stycznia 2017 r. Comarch wesprze firmę telekomunikacyjną Telefónica w transformacji sieci transportowej w pięciu krajach Ameryki Łacińskiej w Argentynie, Brazylii, Chile, Kolumbii i Peru. Najważniejszym założeniem projektu jest optymalizacja inwestycji sieciowych oraz wprowadzenie znaczących oszczędności dla firmy w regionie. Wdrożenie rozpoczęło się na początku 2015 roku, jego zakończenie jest przewidziane na ostatni kwartał 2017 roku.

W 2015 r. Telefónica S.A. ogłosiła Comarch oficjalnym dostawcą rozwiązania Network Planning and Configuration Management w Ameryce Łacińskiej. Od tego czasu Comarch pracuje nad przekształceniem istniejących systemów OSS (Operations Support Systems) w regionie w ramach programu transformacji firmy, mając za cel wsparcie firmy Telefónica w redukcji kosztów budowy i eksploatacji sieci transportowej oraz skrócenie czasu wprowadzania na rynek nowych zasobów.

Dzięki pracy na rozwiązaniach wspólnych dla całego obszaru i synchronizacji planowanej daty zakończenia projektu we wszystkich objętych nim krajach, wdrożenie gwarantuje uproszczenie mapy procesów OSS oraz procesów planowania sieci. Comarch pełni również funkcję doradcy i wspiera firmę Telefónica w efektywnej transformacji całej struktury organizacyjnej.

 „Obecnie wdrażane u nas systemy OSS oraz systemy wspierające operacje sieciowe są częścią strategii Telefónica – dzięki nim możemy tworzyć usługi i docierać z nimi do naszych klientów. Wdrożenie Comarch Next Generation Network Planning to milowy krok w stronę poprawy efektywności planowania sieci i optymalizacji procesów w naszych filiach w Ameryce Łacińskiej. Wybraliśmy Comarch, ponieważ firma już wcześniej sprawdziła się jako zaufany partner Grupy Telefónica w Europie i wykazała się ogromną elastycznością oraz otwartością na nasze potrzeby. Realizowane wdrożenie wiąże się również z wprowadzeniem platformy integracyjnej dedykowanej najlepszemu w swojej klasie, zintegrowanemu i wykorzystywanemu w całej grupie rozwiązaniu OSS, mówi José González Díaz, Dyrektor ds. Transformacji i OSS, Global CTO w firmie Telefónica S.A.

Wdrożone rozwiązanie składa się z czterech kluczowych modułów: Comarch Next Generation Network Planning, Comarch Network Inventory, Comarch Auto-discovery & Reconciliation oraz Comarch Configuration Management. Telefónica pracowała już z Comarch w przeszłości – od 2003 roku Comarch z powodzeniem wspiera niemiecki oddział Telefónica w ramach projektu Transport Network Management oraz Tactical Planning.

 

O firmie Telefónica

Telefónica to jedna z największych firm telekomunikacyjnych na świecie pod względem wartości rynkowej i liczby klientów. Firma oferuje klientom kompleksowe portfolio produktowe i wysoką jakość połączeń realizowanych w ramach światowej klasy sieci stacjonarnych, komórkowych i szerokopasmowych. Firma cały czas rozwija się i szczyci zapewnianiem doświadczenia konsumenckiego opartego zarówno na wartościach korporacyjnych jak i na ochronie interesu klientów.

Spółka mocno zaznacza swoją obecność w 21 krajach i zarejestrowała już ponad 349 milionów „dostępów” na całym świecie. Telefónica ma znaczące udziały na rynku hiszpańskim, a także w innych krajach Europy i w Ameryce Łacińskiej – ten ostatni obszar jest szczególnie ważny w strategii rozwoju firmy.

Telefónica to spółka publiczna z ponad 1,5 miliona bezpośrednich udziałowców. Kapitał akcyjny spółki składa się aktualnie z 5 037 804 990 akcji zwykłych dostępnych na giełdzie hiszpańskiej, londyńskiej, nowojorskiej, a także na giełdach w Limie i Buenos Aires.

Więcej na stronie: www.telefonica.com

 

Powiązane materiały:

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.