Wdrożenie systemu Comarch Interpartner Billing

Klient: Netia

Branża:
Telekomunikacja

Wdrożone rozwiązania:
Comarch InterPartner Billing
 

Grupa Netia to jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku. Zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polsce. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in.: Netia S.A., Internetia Sp. z o.o., Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o. Od 2000 roku akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 
Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych (są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.

Rozwiązanie

Projekt rozpoczął się w listopadzie 2004 r., a pierwsze rozliczenia miały miejsce w czerwcu 2005 r.
Wdrożone rozwiązanie pozwala na obsługę:

  • 300 mln rekordów danych dotyczących wykorzystania usług
  • Rozliczeń z ponad 40 partnerami w ramach umów międzyoperatorskich

 

Funkcjonalności rozwiązania wdrożone w Netia SA obejmują:

  • Zarządzanie danymi partnerów
  • Zarządzanie umowami
  • Zarządzanie planami numeracyjnymi
  • Regułową wycenę
  • Raporty finansowe i statystyczne
  • Obsługę wielu środowisk (z wykorzystaniem modułu Flexible Data Replication, służącego do replikacji danych)

Rezultaty

Comarch InterPartner Billing został wybrany ze względu na fakt, że jest w stanie przetwarzać miliony rekordów CDR miesięcznie. System został wdrożony w zgodnie z harmonogramem, dostarczając Netia SA kompleksowy zestaw funkcjonalności, pokrywających obecne i przyszłe potrzeby operatora.

 

Najważniejsze korzyści z wdrożenia rozwiązania Comarch InterPartner Billing (IPB) obejmują:

  • Utrzymanie silnej pozycji na rynku przez Netia S.A. i gotowość do oferowania nowych usług
  • Zapewnienie sprawnego narzędzia do prowadzenia rozliczeń z wieloma partnerami oraz gwarancja bezpieczeństwa w zakresie utraty kontroli nad istotnymi i wrażliwymi danymi objętymi różnymi umowami
  • Łatwy dostęp do wszystkich istotnych danych (dane ogólne, adresowe, finansowe i dotyczące wykorzystania usług)
  • Architekturę systemu pozwalającą na integrację wszystkich oferowanych usług, począwszy od telefonii stacjonarnej i komórkowej, poprzez sieci transmisji danych, dzierżawę łączy, usługi mobilne i sieć WLAN, po usługi sieciowe takie, jak poczta elektroniczna, dostęp do Internetu, VPN, hosting stron internetowych czy Web Farming
  • Moduł Least Cost Routing umożliwiający zwiększenie przychodów dzięki wykorzystaniu tabeli optymalnego trasowania połączeń
  • Moduł Reconcilliation pozwalający na redukcję kosztów poprzez automatyczne zarządzanie rozstrzyganiem spornych kwestii

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.