Comarch - #ReinventingTelecoms

Światowy przemysł liczy na to, że przedsiębiorcy telekomunikacyjni dostarczą kluczową infrastrukturę sieciową i coraz lepszą łączność, co pozwoli na kontynuację i transformację działalności w wielu branżach. Tymczasem firmy telekomunikacyjne, będące nieustannie pod presją ze strony graczy typu Over-the-Top (OTT) i pracujące na przestarzałych modelach biznesowych, nie zrealizowały jeszcze w pełni swojej roli w rewolucji cyfrowej.

Nadszedł czas, żeby przedsiębiorcy telekomunikacyjni dali szansę nowym modelom biznesowym, nowym sposobom myślenia, nowym rynkom i partnerstwom, i by przygotowali się na transformację spod znaku ery 5G.

Elastyczność, automatyzacja, skalowalność i wirtualizacja to najważniejsze elementy tej transformacji, które wraz z otwartością na przyjęcie zupełnie nowego podejścia sprawią, że operatorzy telekomunikacyjni zaczną się dynamiczniej rozwijać. Zakłada to również przeniesienie procesów biznesowych i sieciowych do chmury, co pozwoli firmom telekomunikacyjnym na proponowanie wsparcia dla pracy z wieloma urządzeniami jednocześnie oraz na szybsze wdrażanie nowych usług, łatwiejsze przesyłanie danych i większą niezależność sprzętową. Oznacza to również spojrzenie z bardzo bliska na klienta oraz wprowadzenie strategii marketingowych i strategii typu omnichannel, dzięki którym klienci mogą swobodnie przełączać się pomiędzy wybranymi przez siebie kanałami zarówno podczas samego procesu sprzedaży jak i w ramach obsługi posprzedażowej.

Plany sieci powinny odzwierciedlać nadchodzącą rewolucję 5G poprzez partnerstwa zawierane z dostawcami sprzętu i pełną wirtualizację przyśpieszającą wdrażanie usług. Firmy telekomunikacyjne powinny również wiedzieć, jak analizować i wykorzystywać ogromne ilości zbieranych przez nich danych i jak stosować zaawansowane technologie, takie jak zdalnie sterowane czujniki, samoorganizujące się sieci, sztuczna inteligencja (Artificial Intelligence) i systemy uczące się (Machine Learning). Korzystając z tych technologii, mogą wprowadzić przyjazne dla klientów rozwiązania typu „predictive maintenance” dla organizacji usług w terenie, obniżyć koszty utrzymania sieci dzięki zautomatyzowanemu, bezdotykowemu zarządzaniu siecią i usługami czy zaproponować szereg nowych usług w obszarze Smart Home dzięki rozwiązaniom IoT.

#ReinventingTelecoms 

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.