Comarch zakończył projekt w Polkomtel SA

Comarch, globalny dostawca oprogramowania i usług dla operatorów telekomunikacyjnych i dostawców treści, ukończył ostatnią fazę projektu prowadzonego dla Polkomtel SA. Wdrożenie  rozwiązania opierającego się na produkcie Comarch InterPartner Billing zakończyło się sukcesem.

Wdrożenie Comarch InterPartner Billing jest odpowiedzią na rosnące potrzeby spółki Polkomtel na konwergentne rozwiązanie B2B (business-to-business), wspierające działania w zakresie międzyoperatorskich rozliczeń hurtowych. Wymagania obejmowały szeroki zakres działań biznesowych, między innymi rozliczenia interconnect oraz SMS/MMS interworking, a także rozliczenia z dostawcami treści oraz różnego rodzaju operatorami wirtualnymi (MVNOs), takimi jak dostawcy usług (Service Providers), zaawansowani dostawcy usług (External Service Providers) czy operator pozostający w roamingu krajowym (full MVNO). Miesięcznie Polkomtel przetwarza w systemie miliardy rekordów xDRs (głosowych, SMS, MMS, transmisji danych i treści) oraz zarządza danymi referencyjnymi i prowadzi rozliczenia z setkami partnerów.

- Dzięki wysiłkowi zaangażowanych stron wdrożyliśmy system wraz ze wszystkimi umowami interconnect i SMS/MMS interworking oraz umową na roaming krajowy, a także platformę MVNO, która umożliwia zarządzanie oraz rozliczanie aktualnych i perspektywicznych umów z wirtualnymi operatorami. Dzięki wdrożonej platformie możemy znacznie zredukować koszty i czas potrzebny na konfigurację umów w systemie. Wdrożyliśmy również rozwiązanie Protector (Draco) do bezpiecznej elektronicznej wymiany raportów rozliczeniowych pomiędzy partnerami. Częścią projektu jest również moduł Least Cost Routing do wyznaczania optymalnych tablic routingu, minimalizujących koszt  transferu ruchu międzynarodowego. Proces wdrożenia i zakres ulegał modyfikacjom ze względu na ciągłe zmiany na rynku rozliczeń międzyoperatorskich. Wprowadziliśmy liczne zmiany w umowach interconnect, a w szczególności skonfigurowaliśmy nowoczesny model rozliczeń według płaskiej stawki interconnect’owej (PSI/Flat Rate), który funkcjonuje równolegle z klasycznym minutowym modelem. Mimo wielu zmian, zawsze mogliśmy polegać na elastyczności systemu Comarch InterPartner Billing, który jest w stanie reagować na rozwój biznesu - mówi Jerzy Szyper, Kierownik Zespołu Rozliczeń z Departamentu Sprzedaży Hurtowej (główny użytkownik Comarch InterPartner Billing), Polkomtel SA.

Comarch usprawnił proces rozliczeń międzyoperatorskich Polkomtela, udostępniając jeden, centralny system do zarządzania relacjami międzypartnerskimi oraz do rozliczania różnego typu usług (głosowych, transferu danych, treści, SMS, MMS). System, dzięki mechanizmowi opartemu na regułach, zdolnemu do przetwarzania miliardów rekordów miesięcznie, znacznie ułatwił kontrolę ruchu w sieci operatora. Dzięki zawartej umowie, Polkomtel korzysta również z modułu usprawniającego proces uzgodnień (Reconciliation Module) oraz modułu optymalizacji kosztów (Comarch International Routing Optimizer). Dodatkowo został wdrożony mechanizm generacji statystyk ruchowych, bazujących na wcześniej wycenionych rekordach (rozszerzenie funkcjonalności systemu o cechy hurtowni danych). Projekt obejmował także instalacje Comarch Draco, systemu służącego do bezpiecznej wymiany dokumentów między Polkomtelem i partnerami biznesowymi.

- Udana współpraca z bardzo wymagającym i liczącym się na globalnym rynku telekomunikacyjnym graczem potwierdza dojrzałość rodziny produktów Comarch BSS Suite, a także jakość oferowanych przez Comarch usług. Rozwiązanie, które jeszcze przed podpisaniem umowy, udowodniło swoją wartość podczas etapu Proof of Concept, stało się dojrzałym produktem biznesowym, spełniającym potrzeby i wymagania firmy Polkomtel. System umożliwia rozliczenia nie tylko połączeń głosowych, ale także przesyłania danych. Równocześnie nasze rozwiązanie umożliwia zawieranie różnorakich umów z partnerami biznesowymi, które są rozliczane za pomocą jednego systemu rozliczeń - tłumaczy Jerzy Bartman, Dyrektor Sprzedaży na rynki EEMEA, Sektor Telekomunikacji, Comarch S.A.

Comarch IPB to innowacyjny system bilingowy, który oferuje zarządzanie rozliczeniami  międzyoperatorskimi, regułową wycenę zdarzeń, podział dochodów, udostępniając operatorowi pełną informację  rozliczeniową o jego partnerach biznesowych. Ważne jest również podkreślenie bardzo wysokiej wydajności systemu, który jest w stanie przetwarzać miliony zdarzeń międzyoperatorskich w ciągu dnia, w oparciu o różne modele biznesowe.
Więcej informacji o ofercie Comarch w zakresie rozliczeń międzyoperatorskich hurtowych na www.wholesale-billing.comarch.com. Pełna oferta Comarch dla Operatorów Telekomunikacyjnych i Dostawców Treści na stronie www.comarch.pl/telekomunikacja.

O Polkomtel SA
Polkomtel SA jest operatorem uruchomionej w 1996 r. sieci telefonii komórkowej Plus, dostępnej dla 99% mieszkańców Polski zamieszkujących 98% terytorium kraju. Polkomtel działa pod markami Plus, Simplus, Sami Swoi i jest jednym z trzech największych operatorów komórkowych w kraju. Obecnie sieć liczy ponad 14 mln użytkowników. Od początku działalności Plus jest pionierem we wprowadzaniu na polski rynek najnowszych rozwiązań technologicznych i teleinformatycznych. Sieć Plus oferuje najszerszy zasięg technologii 3G w Polsce. Sieć Plus od początku swego istnienia stara się również być obecna w ważnych społecznie obszarach życia Polaków. Więcej informacji na  http://www.polkomtel.pl

O Comarch SA
Comarch już od 1993 roku specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu i integracji rozwiązań i usług dla operatorów telekomunikacyjnych. Zdobyte w tym czasie doświadczenie, w połączeniu ze znajomością najnowszych trendów na rynku i poparte takimi klientami jak T-Mobile, Vodafone, Telefonica O2, TPSA - Telekomunikacja Polska S.A., Polkomtel S.A. czy PTC/Era (T-Mobile Group) pozwala firmie elastycznie dopasowywać się do potrzeb i oczekiwań każdego klienta. Szeroko rozwinięta działalność zarówno w Polsce, jak i za granicą jest doskonałym potwierdzeniem wysokiej jakości rozwiązań oferowanych przez Comarch w zakresie bilingu, rozliczeń międzyoperatorskich, zarządzania siecią i usługami telekomunikacyjnymi oraz usługami dodanymi. Oferta sektora telekomunikacji skierowania jest przede wszystkim do operatorów tradycyjnych (stacjonarnych), operatorów komórkowych, dostawców Internetu oraz operatorów VoIP, dostawców treści oraz operatorów IPTV, Wholesale Departments oraz operatorów wirtualnych (MVNO/MVNE). Więcej informacji na stronie http://www.comarch.pl/telekomunikacja.

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Sektora Telekomunikacji Comarch | Katarzyna Gajewska | Comarch S.A. |
Tel: +48 12 646 15 04 | Gsm: +48 691 464 119 | Fax: +48 12 646 12 00 |
E-mail: Katarzyna.Gajewska@Comarch.com

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.