Service Inventory

Czym jest rozwiązanie Service Inventory?

Rolą systemu Comarch Service Inventory jest umożliwienie zarządzania siecią z perspektywy usług. Produkt ten, wstępnie zintegrowany z Comarch Service Catalog, opisuje usługi zgodnie z modelem TMF SID, który wyróżnia usługi klienckie (Customer Facing Services– CFS) oraz usługi sieciowe (Resource Facing Services– RFS).

Przy zintegrowaniu z Product Inventory (poprzez interfejs north-bound) oraz z Network Inventory (poprzez interfejs south-bound), system Comarch Service Inventory zapewnia kompleksowy widok sieci, usług i produktów:
widok oddolny – umożliwia spojrzenie od produktu i usługi aż po elementy sieciowe potrzebne do dostarczenia danego produktu
widok odgórny – umożliwia spojrzenie od strony elementów sieciowych i identyfikację serwisów i produktów, które są przez te elementy wspierane

    Zobacz jak rozwiązanie Service Inventory usprawnia działania operacyjne dzięki kompletnemu widokowi usług i odpowiadających im zasobów sieciowych!

    Obejrzyj nasze video!


    Funkcjonalności Service Inventory

    1. 01 Przechowuje informacje
    2. Umożliwia przechowywanie informacji o nowych usługach dostarczanych za pośrednictwem procesu fulfillment, w szczególności o instancjach klienckich (CFS) i sieciowych (RFS) dla odpowiednich zamówień.
    3. 02 Dostarcza informację o usługach
    4. Dostarcza informację o istniejących usługach, umożliwiając odpowiednią realizację zamówień dotyczących ich aktualizacji lub odłączenia.
    5. 03 Oblicza wpływ jaki wywierają problemy
    6. Umożliwia obliczanie wpływu jaki wywierają problemy z elementami w sieci na usługi po stronie klienta.
    7. 04 Ułatwia propagację alarmów
    8. Ułatwia propagację alarmów oraz obliczanie wskaźników KPI/KQI dla procesów monitoringu usług oraz zarządzania ich jakością.
    9. 05 Informacje o wykorzystaniu zasobów
    10. Dostarcza informacje o wykorzystaniu zasobów / usług sieciowych do procesów unowocześniania i planowania sieci.
    11. 06 Elastyczne dopasowanie do zmian
    12. Umożliwia elastyczne dopasowanie się do zmian w biznesie i podąża za rozwojem operatora.

    Przechowuje informacje

    Umożliwia przechowywanie informacji o nowych usługach dostarczanych za pośrednictwem procesu fulfillment, w szczególności o instancjach klienckich (CFS) i sieciowych (RFS) dla odpowiednich zamówień.

    Dostarcza informację o usługach

    Dostarcza informację o istniejących usługach, umożliwiając odpowiednią realizację zamówień dotyczących ich aktualizacji lub odłączenia.

    Oblicza wpływ jaki wywierają problemy

    Umożliwia obliczanie wpływu jaki wywierają problemy z elementami w sieci na usługi po stronie klienta.

    Ułatwia propagację alarmów

    Ułatwia propagację alarmów oraz obliczanie wskaźników KPI/KQI dla procesów monitoringu usług oraz zarządzania ich jakością.

    Informacje o wykorzystaniu zasobów

    Dostarcza informacje o wykorzystaniu zasobów / usług sieciowych do procesów unowocześniania i planowania sieci.

    Elastyczne dopasowanie do zmian

    Umożliwia elastyczne dopasowanie się do zmian w biznesie i podąża za rozwojem operatora.

    Comarch Service Inventory Overview

    Comarch Service Inventory

    Pobierz schemat >>

    Korzyści z rozwiązania Service Inventory:

    1. 01 Usprawnienie działań
    2. Usprawnienie działań operacyjnych dzięki zapewnieniu kompletnego oddolnego i odgórnego widoku usług i odpowiadających im zasobów sieciowych.
    3. 02 Eliminacja niezgodności
    4. Eliminacja niezgodności pomiędzy spojrzeniem z punktu widzenia biznesu / klienta a dostępną technologią i infrastrukturą umożliwia lepszą kontrolę kosztów rozwoju i utrzymania sieci.
    5. 03 Lepsze wykorzystanie zasobów
    6. 04 Oszczędność czasu i kosztów
    7. Skrócenie czasu i obniżenie kosztów wprowadzania nowych usług na rynek – wraz z systemem Comarch Central Product Manager produkt jest motorem napędowym automatyzacji procesów fulfillment.
    8. 05 Większa satysfakcja klientów
    9. Poprawa satysfakcji klientów dzięki usprawnieniu procesów monitorowania usług i zarządzania ich jakością.

    Usprawnienie działań

    Usprawnienie działań operacyjnych dzięki zapewnieniu kompletnego oddolnego i odgórnego widoku usług i odpowiadających im zasobów sieciowych.

    Eliminacja niezgodności

    Eliminacja niezgodności pomiędzy spojrzeniem z punktu widzenia biznesu / klienta a dostępną technologią i infrastrukturą umożliwia lepszą kontrolę kosztów rozwoju i utrzymania sieci.

    Lepsze wykorzystanie zasobów

    Oszczędność czasu i kosztów

    Skrócenie czasu i obniżenie kosztów wprowadzania nowych usług na rynek – wraz z systemem Comarch Central Product Manager produkt jest motorem napędowym automatyzacji procesów fulfillment.

    Większa satysfakcja klientów

    Poprawa satysfakcji klientów dzięki usprawnieniu procesów monitorowania usług i zarządzania ich jakością.

    Produkt jest częścią

    Studium przypadku:

    • "Spośród wszystkich dostawców proponujących podobne rozwiązania OSS, tylko Comarch zaoferował już gotowy i działający produkt o mocnej pozycji na rynku, wraz z możliwością uwzględnienia specyficznych wymogów funkcjonalnych w zakresie zaawansowanego współdzielenia danych."

      Thomas Kiemle, Dyrektor Działu Systemów Configuration & Provisioning, Telekom Deutschland

      Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz materiały

      • Leaflet

        Leaflet

        Comarch Service Inventory
      • White Paper

        White Paper

        The Business Potential of NFV/SDN for Telecoms
      • White Paper

        White Paper

        How to Foster a DevOps Mindset in OSS Solutions Development
      • Portfolio Produktowe

        Portfolio Produktowe

        Kompleksowe portfolio rozwiązań IT i usług dla telekomunikacji
      • Magazyn Telco Review

        Magazyn Telco Review

        Zapoznaj się z najnowszym numerem naszego magazynu Telco Review
      • Studia przypadku

        Studia przypadku

        Jak operatorzy telekomunikacji na całym świecie odnoszą sukces z Comarch BSS/OSS
      • Comarch Overview

        Comarch Overview

        Comarch dla Telekomunikacji. Poznaj nas!
        Zobacz wszystkie materiały >>

        Potrzebujesz porady w doborze produktów?

        Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.