Convergent Billing System

System Comarch do obsługi należności, rozliczeń i przychodów

Comarch Convergent Billing System to rozwiązanie do konwergentnej obsługi należności umożliwiający śledzenie danych w czasie rzeczywistym, przeznaczony do wszelkiego rodzaju usług, w tym telefonii komórkowej (3G, 4G, 5G i nowszych) i stacjonarnej, telewizji, sieci VPN oraz usług świadczonych we współpracy z innymi podmiotami. System umożliwia obsługę należności i zarządzanie przychodami w relacjach B2B2X z klientami i partnerami oraz zapewnia pełną kontrolę finansów. Dzięki wszechstronnym i elastycznym modelom cenowym i rozliczeń oraz zdefiniowanym algorytmom platforma rozliczeniowa jest przygotowana na nowe technologie i usługi, takie jak 5G z plastrowaniem sieci lub udostępniane na całym świecie, a także proste usługi telefonii komórkowej z powszechnie stosowanymi pakietami danych, minut lub wiadomości SMS. 

Umowy rozliczeniowe mogą być wielowalutowe, obejmować więcej niż jeden system podatkowy i być zawierane pomiędzy wieloma stronami. Dostępnych jest też wiele opcji generowania dokumentów dla klientów i partnerów. System może pełnić funkcję podstawowego narzędzia do fakturowania i zarządzania pojedynczymi, standardowymi i łączonymi fakturami za dowolne usługi oferowane klientom. Rozwiązanie jest przystosowane do współpracy z modułem Product Catalog oraz kanałami cyfrowymi. Umożliwia tworzenie prezentacji online dla klientów, w tym prezentacji danych finansowych i na temat użytkowania, a także raportowanie w czasie rzeczywistym i przesyłanie danych do narzędzi analitycznych. Zespół operacyjny zyskuje inteligentne narzędzie wyposażone w algorytmy AI/ML, które ułatwia wykonywanie codziennych zadań związanych z cyklem rozliczeń oraz umożliwia śledzenie płatności konkretnych faktur.

Obsługa otwartych interfejsów API opracowanych przez TM Forum

Całe portfolio produktów Comarch zostało opracowane według wytycznych ODA, a nasze 10 interfejsów API jest zgodnych z modelem Open API. Architektura systemów oraz podejście Comarch są ukierunkowane na zgodność ze standardami Open Digital Architecture (ODA). Dążymy jednak do uzyskania kolejnych certyfikatów. 

Dowiedz się więcej

Orange Luxembourg zleca firmie Comarch całkowitą przebudowę systemu BSS

Zobacz film o współpracy Comarch & Orange Luxembourg!

Korzyści zapewniane przez Comarch Convergent Billing System

Pełna elastyczność zarządzania cenami i kosztami

Od prostych modeli bazujących na jednostkach i pakietach (włącznie z modelami podziału kosztów) po systemy progów cenowych z zasadami podziału przychodów.

Zintegrowane centrum fakturowania i rozliczeń

Zbieranie danych z wielu narzędzi rozliczeniowych w celu wygenerowania jednej faktury.

Jedna platforma dla wszystkich uczestników ekosystemu

Jedna platforma do zarządzania należnościami (OCS) dla branży telekomunikacyjnej umożliwiająca dokonywanie wielostronnych rozliczeń z klientami i partnerami. Obsługuje złożoną wielowarstwową strukturę firmy, a także wiele oddziałów i działów.

Narzędzie wspomagające globalną ekspansję

Obsługa wielu walut, systemów podatkowych i języków.

Łatwość monitorowania użytkowania i kosztów w czasie rzeczywistym

Skróć czas reakcji i działaj aktywnie dzięki dokładnym informacjom dostarczanym we właściwym czasie. 

Obsługa standardu 5G

Usprawnij proces rozliczeń pomiędzy różnymi stronami, aby dostarczać zaawansowane produkty klientom końcowym.

Zgodność z normami 3GPP

Rozwiązanie jest zgodne z normami oraz dostosowane do nowych technologii i interfejsów.

Zarządzanie relacjami B2B2X z klientami i partnerami

System konwergentnej obsługi należności z możliwością śledzenia danych w czasie rzeczywistym oraz pełną kontrolą finansów, przeznaczony do wszelkiego rodzaju usług.

Zoptymalizuj proces zarządzania należnościami i przychodami w swojej firmie

Prowadzenie globalnej działalności w erze cyfrowej wiąże się z wieloma wyzwaniami. Różne strefy czasowe, w których funkcjonują klienci na całym świecie, to tylko jeden z problemów. Trzeba też radzić sobie w środowisku, w którym operuje się różnymi językami i walutami, a stale zmieniające się kursy wymiany wpływają na wysokość opłat naliczanych klientom. Aby świadczyć usługi na skalę globalną, dostawcy podpisują umowy z partnerami na całym świecie. Jedna umowa z dostawcą to dla klienta wygodne rozwiązanie, ponieważ otrzymuje tylko jedną fakturę niezależnie od miejsca realizacji usługi lub dostępu do produktu.

Comarch Convergent Billing System spełnia oczekiwania klientów cyfrowych, zapewniając możliwość kontrolowania stawek i opłat za różnego rodzaju usługi online, ustalania odpowiednich limitów i monitorowania ich online, a także skonfigurowania błyskawicznych powiadomień dotyczących bieżących kosztów i możliwości sprzedaży dodatkowej. Korzystając z oprogramowania do zarządzania przychodami dla branży telekomunikacyjnej, klienci mogą w trybie online wprowadzać zmiany, takie jak modyfikowanie progów granicznych, zwiększanie limitów danych czy też aktywowanie dodatkowych pakietów wiadomości SMS, minut lub danych.

Zobacz przykłady zastosowania Comarch Convergent Billing System w branży telekomunikacyjnej. Przeczytaj referencje klientów:

KPN logo
KPN (Holandia)

Zintegrowany system BSS do obsługi dużych przedsiębiorstw i korporacji, który pomaga uprościć obsługę klientów KPN, obniżyć koszty i zminimalizować ryzyka inwestycyjne

Orange logo
Orange Luxembourg

Kompleksowe rozwiązanie BSS obsługujące usługi komórkowe, stacjonarne i sieciowe

Orange logo
Orange Wybrzeże Kości Słoniowej

Współpraca dotycząca transformacji IT w celu zapewnienia lepszych doświadczeń cyfrowych rosnącej grupie klientów końcowych korzystających z usług mobilnych i stacjonarnych.

Síminn logo
Síminn (Islandia)

Ulepszenie operacji IT i środowiska informatycznego obejmującego wiele usług, technologii i dostawców, z użyciem produktów Comarch BSS

Przejrzyj nasze materiały PDF dotyczące oprogramowania do rozliczeń dla branży telekomunikacyjnej!

Jeśli rozwiązanie Convergent Billing System wzbudziło Twoje zainteresowanie, zobacz również te produkty:

Obsługa rozliczeń i należności w czasie rzeczywistym online dla Síminn:

„Bardzo doceniamy elastyczne i profesjonalne podejście firmy Comarch do realizacji projektów. Wdrożenie rozwiązania Managed Services pozwoli nam zredukować koszty OPEX do oczekiwanego poziomu, a co za tym idzie, poprawić wyniki finansowe Síminn. Po kilku miesiącach przygotowań mamy pewność, że Comarch to odpowiedni partner do realizacji czasochłonnych i rutynowych zadań w obszarze IT”.

Eric Figueras, wiceprezes i dyrektor ds. technicznych
Síminn

Przeczytaj więcej

Proszę czekać

Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci odpowiedni produkt.

Przejdź do formularza