Case study Oriflame

Machine learning w praktyce

Celem projektu wdrożeniowego było zwiększenie skuteczności komunikacji marketingowej i lepsze dopasowanie oferty poprzez wprowadzenie segmentacji 5,5 mln konsultantów firmy Oriflame.

W case study opracowanym wspólnie z IDC pokazujemy praktyczne zastosowanie narzędzi machine learning, które pozwalają odkrywać zależności pomiędzy danymi i na ich podstawie opracowywać skuteczne algorytmy wspierające długofalowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Jednym z mechanizmów machine learning jest segmentacja, dzięki której działy marketingu mogą stosować bardziej precyzyjne metody kierowania kampaniami marketingowymi, a działy HR i menedżerowie wyższego szczebla mogą łatwo sprawdzić, z którymi pracownikami lub klientami są powiązane największe korzyści, co bezpośrednio przekłada się na podniesienie efektywności funkcjonowania całej firmy, zwłaszcza w takich branżach jak retail, fashion czy finanse – mówi Paulina Ziarek, Ekspert i Product Manager rozwiązań BI w Comarch.

Wypełnij formularz i pobierz case study

Infografika: big data -  tylko 1 % danych jest poddawanych analizie biznesowej

Segmentacja najczęściej stosowana jest do precyzyjnego identyfikowania klientów, którzy generują największe zyski bądź przynoszą straty.

Case study przedstawia cały proces wdrożenia zarówno z perspektywy Comarch, jak i Oriflame - w podziale na najważniejsze etapy: od wyzwań aż po efekty.

Infographics: Od deep learning poprzez machine learning do artificial intlelligence - AI
  • Artificial Intellgence (AI). Każda technika, która pozwala komputerom na symulowanie ludzkiej inteligencji, wykorzystanie logiki, drzew decyzyjnych, reguł jeżeli, uczenia maszynowego.
  • Machine Learning (ML). To część AI, która pozwala komputerom na wykorzystanie mechanizmów statystycznych w celu osiągnięcia efektu uczenia się -  poprawy wyników.
  • Deep Learning. Część ML, która pozwala komputerom na uczenie się, w celu realizacji zadań takich jak mowa czy rozpoznawanie obrazu, poprzez wykorzystanie wielowarstwowych sieci neuronowych i dużych zbiorów danych.
Infografika: machine learning: algorytmy grupujace

Jak machine learning pomaga zwiększać zyski w Oriflame?

Comiesięczne aktualizacje segmentacji to źródło nowych informacji dla menedżerów wyższego szczebla Oriflame. Firma wykorzystuje samodopasowujące się wyniki segmentacji do prognozowania i planowania nowych kategorii produktów.

  • Sprawdź, jakie korzyści można osiągnąć dzięki skutecznej analizie dużych zbiorów danych i implementacji sztucznej inteligencji
  • Dowiedz się, jak wyglądała droga do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem machine learning
  • Wdrożenia tego typu wymagają realizmu i planowania - poznaj kluczowe fakty, które inne firmy powinny wziąć pod uwagę już na samym początku, aby ustrzec się ewentualnych błędów
Pobierz case study Oriflame wraz z analityczną opinią IDC

Zobacz, jak działa platforma Business Intelligence oraz zaawansowane narzędzia statystyczne analizujące dane dotyczące konsultantów Oriflame na terenie ośmiu krajów: Rosji, Chin, Polski, Czech, Węgier, Słowacji, Rumunii, Grecji.

Pobierz case study

  • This Oriflame/Comarch project case study underscores the benefits that can be achieved from a successful big data analytics and AI implementation. It is a good example of an organization looking afresh at its data assets alongside its corporate goals and using those assets to drive true business benefit.

    Philip Carnelley, AVP, Enterproise Software Group, IDC Europe

    Case study międzynarodowej firmy kosmetycznej Oriflame

    Wspólne opracowanie IDC i Comarch

    Pobierz case study

    Aby pobrać case study

    wypełnij formularz

    Na podstawie tej zgody Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez spółki z grupy Comarch w celu wysyłki newslettera. Możesz wycofać tę zgodę w dowolnym momencie. Pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych sprzed cofnięcia zgody. Prosimy o Twoją zgodę przede wszystkim z uwagi na przepisy o ochronie danych osobowych. Twoja zgoda jest równoznaczna z akceptacją otrzymywania na wskazany adres e-mail zawartych w naszym newsletterze niezamówionych komunikatów marketingu bezpośredniego i korzystania do tego celu z środków porozumiewania się na odległość. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe
    Prosimy o tę zgodę z uwagi na przepisy określające warunki wysyłania niezamówionych informacji handlowych i marketingu bezpośredniego pocztą elektroniczną, aby nasi przedstawiciele mogli skontaktować się z Tobą mailowo. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w tym przypadku przez spółki z grupy Comarch na podstawie ich prawnie uzasadnionego interesu. Dowiedz się więcej o tym jak spółki z grupy Comarch przetwarzają dane osobowe.