Rozwój telemedycyny – kto i w jaki sposób może z niego skorzystać?

Za sprawą szybko zmieniających się warunków otoczenia i oczekiwań społeczeństwa telemedycyna staje się jednym z głównych narzędzi służących do monitoringu i diagnostyki pacjentów. Zastosowanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w medycynie są obecnie jednymi z najbardziej obiecujących trendów, a wdrożenie rozwiązań telemedycznych bazujących na nich wiąże się z wieloma korzyściami dla zaangażowanych stron. 

Wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji (AI) oraz uczenia maszynowego (ML) w medycynie pozwala na analizę dużych ilości danych medycznych, takich jak wyniki badań, obrazy diagnostyczne czy dane genetyczne, w celu wykrywania wzorców i monitorowania bieżącego stanu zdrowia pacjentów. Tego typu nowoczesne rozwiązania umożliwiają przeniesienie wielu procesów w online, oszczędzając tym samym czas i zasoby zarówno pacjentów, jak i placówek medycznych i ich personelu.

Z perspektywy placówki pozwala to przede wszystkim na redukcje czasu i kosztów potrzebnych na dojazdy, oczekiwanie czy (niekiedy kolejną) hospitalizację w celu monitoringu podstawowych parametrów życiowych pacjenta. Z kolei z perspektywy odbiorców świadczeń, czyli np. osób starszych czy zmagających się z chorobami przewlekłymi, ww. technologie mogą znacznie podwyższyć poczucie ich bezpieczeństwa, co wpływa bezpośrednio na komfort życia.

Przykładami nowoczesnych, telemedycznych rozwiązań znacznie ułatwiających codzienne funkcjonowanie są systemy, które potrafią analizować dane z urządzeń noszonych przez pacjentów (zegarki, opaski, breloki i inne) czy też certyfikowane wyroby medyczne dedykowane stricte monitorowaniu stanu zdrowia w domowym zaciszu. Urządzenia te (w zależności od ich przeznaczenia) pozwalają na m.in. alerty o przekroczonych normach pomiarowych (np. tętna, ciśnienia i temperatury), przypomnienia o lekach, detekcję upadku pacjenta czy określenie jego lokalizacji.

Pamiętajmy również, że obecnie wiele firm przykłada coraz większą wagę do work-life balance. Przedsiębiorstwa w ramach benefitów pracowniczych proponują regularną profilaktykę, angażując personel w prozdrowotne akcje, w tym warsztaty lub kampanie zakładające obecność telemedycznych rozwiązań na terenie firmy. Zwiększa to świadomość pracowników w zakresie troski o własne zdrowie, a przede wszystkim daje możliwość szybkiej reakcji na nieprawidłowe wyniki badań.

Przeczytaj także: Zdalna diagnostyka w sektorze MŚP.

Medycyna to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin nauki i praktyki, która, jak wiemy, ma ogromny wpływ nie tylko na jakość, ale i długość życia społeczeństwa. A jeśli dodamy do jej dorobku rozwój telemedycyny i innowacyjne rozwiązania, jakie oferuje, zyskamy potencjał na znaczną poprawę jakości i dostępności opieki zdrowotnej.

Poznaj telemedyczne portfolio Comarch i wzbogać swoją placówkę o nowoczesne rozwiązania lub zapytaj naszego konsultanta o szczegóły.

Skontaktuj się z ekspertem Comarch Healthcare

Zachęcamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia interesujących Państwa produktów i usług dla sektora medycznego.

Przejdź do formularza

Proszę czekać