Comarch zakończył pierwszy etap wdrożenia systemu Fault Management dla Netii
Comarch z sukcesem zakończył pierwszą fazę projektu wdrażania systemu Comarch Fault Management dla Netii, realizowaną w drugiej połowie 2017 r. Rozwiązanie to pozwala firmom telekomunikacyjnym na wykrywanie problemów z usługami lub siecią, oraz szybką reakcję w celu naprawienia usterek.
Pierwsza faza wdrożenia zakładała montaż sprzętu na terenie wskazanym przez firmę Netia, instalację systemu operacyjnego, baz danych, rozwiązania Comarch Fault Management, a także konfigurację i integrację z systemami sieci GK Netia. W tym etapie projektu Comarch przygotował platformę sprzętową na której zainstalował wspomniane rozwiązanie, dokonano również instalacji systemu operacyjnego i baz danych. W kolejnym kroku Comarch przeprowadził wdrożenie rozwiązania Fault Management. Po uruchomieniu systemu nastąpił właściwy etap integracji tej części infrastruktury sieciowej, która została wskazana przez Netię jako krytyczna i wymagająca monitoringu od momentu uruchomienia usług.
- Do pracy nad projektem przystąpiliśmy niedługo po zaprezentowaniu funkcjonalnego prototypu systemu (PoC - proof of concept), którzy wywarł bardzo pozytywne wrażenie i przekonał Netię do wdrożenia pełnego rozwiązania – powiedział Paweł Workiewicz, dyrektor oddziału Integrated Assurance and Analytics w Comarch. Głównym wyzwaniem projektu był jego ambitny harmonogram – w związku z kończącą się umową serwisową z partnerem utrzymującym sieć GK Netia wcześniejsze rozwiązanie Fault Management miało wkrótce być wyłączone.. Do tego czasu należało wykonać niezbędne prace integracyjne dla wszystkich krytycznych biznesowo systemów. Dzięki wieloletniemu doświadczeniud w integracji systemów IT dla branży telekomunikacyjnej oraz elastyczności rozwiązania Comarch Fault Management, prace udało się zakończyć przed wyznaczonym terminem.
Jesteśmy zadowoleni z przebiegu projektu. Szybka implementacja systemów krytycznych z punktu widzenia monitorowania sieci stanowiła dla nas priorytet i Comarch spełnił w tej kwestii wszystkie oczekiwania. Między innymi dzięki temu cały proces insourcingu utrzymania sieci zakończył się pełnym sukcesem, co znajduje potwierdzenie zarówno w postaci niższych kosztów, ale przede wszystkim poprawą wskaźników takich jak mniejsza liczba awarii, które odczuwają klienci oraz szybsze reagowanie na zdarzenia sieciowe – powiedział Marcin Palkowski, Dyrektor Obszaru Technologii i Zarządzania Siecią w Netia S.A..
Aktualnie trwają prace nad drugą fazą projektu, podczas której integrowane są pozostałe części architektury sieciowej, obecnie podzielone na pakiety. Takie podejście przyspieszy proces integracji krytycznych z biznesowego punktu widzenia systemów monitorowania sieci.
O Netia
Netia dostarcza kompleksowe, przyjazne w użytkowaniu rozwiązania on-line oraz multimedialną rozrywkę. Usługi skierowane są do użytkowników prywatnych, firm oraz instytucji.
Grupa Netia to jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych na polskim rynku. Zatrudnia niemal 2 tys. osób w 70 lokalizacjach w całej Polsce. W skład Grupy Kapitałowej wchodzą m.in.: Netia S.A., Internetia Sp. z o.o., Telefonia Dialog Sp. z o.o., Petrotel Sp. z o.o., TK Telekom Sp. z o.o.
Netia (jako R.P. Telekom) została założona na początku lat 90. ubiegłego wieku przez grupę polskich przedsiębiorców - pasjonatów, wspieranych przez amerykańskich inwestorów z sektora telekomunikacyjnego. Początkowo świadczyła usługi połączeń głosowych, poszerzając ofertę m.in. o usługi transmisji danych, szerokopasmowego dostępu do Internetu, czy płatnej telewizji cyfrowej.
Od 2000 roku akcje Spółki notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Większość akcji jest w posiadaniu polskich inwestorów (Mennica Polska, FIP 11 FIZ, Nationale-Nederlanden OFE, Aviva OFE, PZU OFE "Złota Jesień").
Światłowodowa sieć szkieletowa, którą dysponuje Grupa Netia ma blisko 20 tys. km długości
i łączy sieci metropolitalne Grupy w ponad 50 miastach oraz zapewnia kilkanaście niezależnych połączeń międzynarodowych. Liczba obiektów telekomunikacyjnych (są to m.in. budynki, szafy, kontenery, maszty), należących do Grupy Netia przekracza 30 tys., a liczba węzłów sieciowych (PoP) to ponad 81 tys. sztuk.
Szacuje się, że Netia dociera ze swoją siecią do ponad 70 proc. biurowców klasy A i B w Polsce. W zasięgu własnych sieci dostępowych spółek Grupy Netia znajduje się ponad 2,5 mln lokali.
Już co trzecie łącze własne spółek Grupy Netia pozwala na przesyłanie danych z prędkością powyżej 100 Mb/s. W ramach projektu Sieć XXI wieku, w 2020 roku sieć Netii na być w całości zmodernizowana do standardu światłowodowego.