OSS/BSS Data Analytics

W ciągu ostatnich kilku lat dostawcy usług komunikacyjnych przekształcili swoje Centra Operacji Sieciowych (NOC), skoncentrowane wokół specyficznych technologii sieciowych, w Centra Operacji Usługowych (SOC), obsługujące kompleksowe usługi. Mimo udanego wdrożenia koncepcji SOC, środowisko IT w sektorze telekomunikacji wciąż często składa się segmentów - silosów, z których każdy pracuje na bazie innej technologii. Taka struktura uniemożliwia globalne monitorowanie satysfakcji użytkowników ze wszystkich dostarczanych im usług. Tymczasem w oczach klienta nawet najbardziej rozbudowany pakiet usług pozostaje jedną konkretną usługą od jednego konkretnego operatora – tym samym awaria jednego z elementów pakietu wpływa na to, jak klient postrzega produkt jako całość.
Comarch OSS/BSS Data Analytics rozwiązuje ten problem. Comarch OSS/BSS Data Analytics przetwarza dane zebrane przez sieć telekomunikacyjną (która dla operatora sieci stanowi kluczowy punkt kontaktu z klientem) w czasie rzeczywistym, łączy je z informacjami pochodzącymi z systemów zewnętrznych (takimi jak Performance Management, Fault Management, Network Inventory i CRM) i porządkuje je. Comarch OSS/BSS Data Analytics zestawia ze sobą dane z tych źródeł aby stworzyć kompleksową analizę w czasie rzeczywistym i zapewnić wgląd w to, jak klienci postrzegają dostarczane im usługi. W oparciu o posegregowane dane system sugeruje podjęcie konkretnych działań lub uruchamia je automatycznie.
Comarch OSS/BSS Data Analytics uwzględnia rzeczywiste doświadczenie konsumenckie związane z korzystaniem z konkretnej usługi sieciowej, a tym samym skutecznie pomaga firmom telekomunikacyjnym poprawić ogólny Odsetek Promotorów Netto (Net Promoter Score) oraz poziom zadowolenia klienta.

 

W jaki sposób operatorzy telekomunikacyjni mogą pro-aktywnie zarządzać satysfakcją klienta

Korzyści

Pozyskaj wsparcie użytkownika wewnętrznego w transformacji zorientowanej na klienta

Przyciągaj użytkowników wewnętrznych z różnych działów i motywuj ich do aktywnego uczestnictwa w transformacji zorientowanej na klienta, aby przełamać tradycyjną strukturę silosów. Comarch OSS/BSS Data Analytics obsługuje różne studia przypadku, odpowiadając tym samym na potrzeby szerokiego grona odbiorców, od działów typowo biznesowych (takich jak marketing lub obsługa klienta) po działy inżynierii sieciowej (na przykład operacji sieciowych lub planowania sieci).

Skuteczniej prezentuj wyniki analiz

Oferuj konsumentom Twoich danych jak najdogodniejszy sposób wizualizacji wyników analiz. Rezultaty i wnioski mogą być dostępne w internetowych pulpitach stworzonych z myślą o konkretnych studiach przypadku (np. Monitoring Roamingu i Monitoring VIP) lub przyjaznych dla użytkownika, uniwersalnych internetowych pulpitach typu BI. W zależności od przypadku, dostępne są różne modele wizualizacji.

Monetyzuj dane sieciowe i dane klienta

Wyniki analizy mogą uruchamiać konkretne działania związane z różnymi punktami kontaktu z klientem. Mogą być to działania związane z marketingiem (np. błyskawiczne generowanie voucherów dla klientów, którzy doświadczyli problemów sieciowych, lub informowanie klienta o możliwych niedogodnościach za pomocą SMS lub aplikacji), wyznaczanie priorytetów podczas planowania sieci i zautomatyzowane rozwiązywanie problemów związanych z urządzeniami lub siecią. Dzięki temu firmy telekomunikacyjne mogą w aktywny sposób wpływać na doświadczenie konsumenckie i reagować jeszcze zanim klient zdąży zgłosić problem za pośrednictwem jednego z dostępnych kanałów.

Poprawiaj wyniki NPS i CSAT

Sieć to dla operatora podstawowe miejsce kontaktu z klientem – dlatego powiązanie efektywności sieci z danymi klienta może pozytywnie wpłynąć na wskaźnik Odsetka Promotorów Netto oraz Zadowolenia Klienta. Klienci poczują, że wreszcie znaleźli operatora, który o nich dba.

Kluczowe elementy

Wsparcie dla szerokiego spektrum źródeł danych

Rozwiązaniem Comarch OSS/BSS Data Analytics powstało w oparciu o 25-letnie doświadczenie w tworzeniu produktów z zakresu OSS i BSS. Platforma wspiera integrację z głównymi źródłami danych, konieczną do skutecznego zbierania informacji potrzebnych do obsługi wcześniej zdefiniowanych studiów przypadku dla różnych działów firmy operatora.

Analiza danych klienta w czasie rzeczywistym

Platforma analizuje dane związane z klientami w czasie rzeczywistym i tym samym obsługuje różne studia przypadku, takie jak wczesne wykrywanie problemów z dostępem do usług podstawowych (usługi głosowe, przekaz danych, wiadomości SMS – problemy takie jak niepowodzenie podczas łączenia z siecią, przerwane połączenia, mała przepustowość i inne) oraz z innymi usługami oferowanymi przez dostawcę (np. wsparcie usług i VOD w sytuacji problemów z dostępem do portali takich jak self-care, strona firmowa czy biblioteka VOD) i usługami OTT (problemy z dostępem do Facebooka, Youtube’a itd.)

Analiza pakietów danych

Niektóre studia przypadku wymagają globalnej analizy danych gromadzonych przez dłuższy czas. Comarch OSS/BSS Data Analytics umożliwia generowanie statystyk związanych z dostępnością usług (wskaźnik powodzenia połączeń, wskaźnik przerwanych połączeń), statystyk badających sposób korzystania z usług (urządzenia i modele urządzeń wykorzystywane najczęściej, trendy w przemieszczaniu się użytkowników, zużycie baterii), a także generowanie różnych rodzajów raportów (np. na temat lokalizacji, z której dana usługa jest najczęściej używana: z domu, z drogi do pracy, z biura, z domu itd.).

Integracja z systemami zewnętrznymi

Monetyzacja danych zebranych przez Comarch OSS/BSS Data Analytics wymaga integracji z systemami zewnętrznymi (dzięki czemu informacje zostaną wykorzystane do celów kampanii marketingowych, priorytetyzacji planowania sieci i uzyskania 360° widoku na klienta itd.) Rozwiązanie jest przygotowane na integrację z tymi systemami.

Comarch OSS/BSS Data Analytics

Comarch Experience Management

Produkt jest częścią

Studium przypadku

Comarch Case Study MTS

"I am confident that Comarch solutions will enable MTS to accomplish transition from a network-centric towards a customer-centric OSS ecosystem with an ultimate goal of creating the best customer experience." 

Andrey Ushatsky, Vice President and Chief Technology Officer, MTS

Zobacz więcej >>

Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz materiały

Chcesz wiedzieć więcej? Potrzebujesz porady w doborze produktów?

Określ swoje potrzeby biznesowe. My zaoferujemy Ci dedykowane rozwiązanie.