Zalety rozwiązania

Odciążenie personelu

Rozwiązanie obsługuje kalendarz wizyt pacjentów oraz gromadzi potrzebne dokumenty medyczne.

Poprawa obsługi pacjenta

Pacjent może w jednym miejscu przeanalizować swoje dane medyczne, przeczytać bazę wiedzy, a w razie wątpliwości poprosić o kontakt z lekarzem.

Wygodny interfejs

System jest intuicyjny, pacjent może korzystać z Concierge o dowolnej godzinie i z dogodnej lokalizacji, za pomocą telefonu, tabletu lub komputera.

Wsparcie marketingu

Pacjent może wypełniać ankiety, które umożliwiają prowadzenie skutecznych, profilowanych akcji marketingowych i promocyjnych.

funkcjonalności rozwiązania concierge dla Pacjenta

Funkcjonalności dla pacjenta

  • Możliwość zapisania się na wizytę do wybranego specjalisty
  • Podgląd zaleceń lekarskich i wyników badań
  • Zdalne zamawianie recept 
  • Konsultacje z lekarzem bez wychodzenia z domu
  • System zarządzania treścią pozwala stworzyć bazę wiedzy medycznej dla pacjenta
  • Otrzymanie skierowań na badania drogą online

 

Dowiedz się więcej o poszczególnych funkcjonalnościach

  1. Zdalne konsultacje
  2. Pacjenci mają możliwość uczestniczenia w konsultacjach online (chat, audio, video) prowadzonych przez lekarzy, bądź inny personel (np. ratowników lub położne). Możliwe jest uruchomienie konsultacji „ad-hoc” (w której pacjent trafia do kolejki oczekujących), lub „na godzinę” (z koniecznością uprzedniego zarejestrowania się na wizytę).

    W trakcie konsultacji możliwa jest wymiana plików (np. z wynikami badań).
  3. Bezpieczna skrzynka kontaktowa
  4. Pacjent może kontaktować się z lekarzem za pośrednictwem bezpiecznej skrzynki kontaktowej, przypominającej maila. Może zadawać pytania dotyczące odbytych wizyt, prowadzonych pomiarów, wyników badań i innych. Zależnie od potrzeb jednostki, pytania mogą trafiać do lekarza prowadzącego, innego wyznaczonego specjalisty, bądź dedykowanego dyspozytora zgłoszeń. Lekarz, odpowiadając na zadane pytanie, otrzymuje dostęp do informacji kontekstowych (np. karty wizyty), by nie musiał przełączać się pomiędzy systemami w poszukiwaniu informacji. 

    Dodatkowo możliwe jest ograniczenie czasu na zadawanie pytań., np. do 3 miesięcy od zakończonej wizyty. Rozmowy grupowane są w wątki, a cała komunikacja wspierana jest przez system powiadomień o oczekującej nowej wiadomości. Komunikacja jest szyfrowana, a dla wybranych wątków może być dodatkowo zabezpieczona przez mechanizm dwufazowej autentykacji, wymagającej podania kodu przesłanego SMSem. Pozwala to, w odróżnieniu od tradycyjnego maila, przekazywać pacjentowi za pośrednictwem skrzynki informacje na temat stanu jego zdrowia.

  5. Wgląd w wyniki badań
  6. Pacjenci otrzymują wgląd do wyników badań, które mogą być przedstawiane w formie dokumentów z laboratorium, tabel przedstawiających zagregowane dane, bądź w postaci wykresów.

    Niektóre badania przekierowują do Bazy Wiedzy gdzie pacjent może się zapoznać z szerszym opisem.
    Wybrane grupy pacjentów (zależnie od profilu i nadanych uprawnień) mogą dodatkowo konsultować wyniki z lekarzem bezpośrednio przez portal, korzystając ze skrzynki kontaktowej, bądź systemu konsultacji online.
  7. Zdalny dostęp do dokumentacji medycznej
  8. Dzięki integracji z Comarch EDM, Concierge oferuje dostęp do dokumentów medycznych.

    Możliwe jest administracyjne ograniczenie wyświetlanych informacji do zaleceń lekarskich, wyników badań i przepisanych leków, bądź udostępnienie pacjentowi pełnej dokumentacji medycznej.
  9. Dzienniczek zdrowia
  10. Dzienniczek zdrowia jest wirtualnym notesem wypełnianym samodzielnie przez Pacjenta, zgodnie z zaleceniami lekarza. Lekarz określa zestaw wskaźników (badania, przyjmowanie leków monitorowanie aktywności fizycznej), które należy uzupełniać i tym samym uzyskuje wgląd w pomiary wykonywane w domu.

    System zbiera dane i przedstawia je na wykresach, wysyła przypomnienia o zaległych zadaniach, a także umożliwia uruchomienie „alarmu”, gdy wskaźniki wykroczą poza zdefiniowane normy.
  11. Ankiety i kwestionariusze medyczne
  12. Pacjent może także uzupełniać dodatkowe informacje na temat swojego stanu zdrowia, nawyków i trybu życia korzystając z Ankiety Zdrowia. Jej wyniki są dostępne dla lekarzy, u których się leczy.

    Możliwe jest również udostępnienie ankiet i kwestionariuszy pozwalających oceniać stan zdrowia i ryzyko wystąpienia wybranych schorzeń. Pacjent, udzielając odpowiedzi na pytania, otrzymuje wówczas podsumowanie z ogólną oceną i sugestiami dotyczącymi działań profilaktycznych, zmierzających do ogólnej poprawy stanu zdrowia.
  13. Zamawianie recept
  14. Pacjent ma możliwość zamówienia drogą elektroniczną recepty na powtórzenie leków, które stale przyjmuje. Lekarz po przeanalizowaniu stanu zdrowia pacjenta, dzięki dostępowi do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, może wystawić pacjentowi receptę na powtórzenie leków. W przypadku konieczności odbycia uprzednio wizyty lekarskiej, lekarz wystawi stosowny komentarz dla pacjenta. Jeżeli nie ma konieczności bezpośredniego kontaktu z pacjentem, lekarz może wystawić receptę na powtórzenie leków zgodnie z ilościami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 11.09.2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie recept lekarskich.

    Pacjent po otrzymaniu informacji na konto pacjenta, iż recepta jest gotowa do odbioru, może odebrać receptę w rejestracji podmiotu leczniczego. Recepta może być również do pacjenta wysłana pocztą. Usługa pozwala zmniejszyć obciążenie lekarzy i skoncentrować się na obsłudze pacjentów wymagających wizyty w gabinecie. Dla Pacjenta stanowi natomiast wygodną formę kontaktu z lekarzem i znosi konieczność umawiania się na wizytę wyłącznie w celu przedłużenia leków o długotrwałej ordynacji.

  15. Rozszerzona e-Rejestracja
  16. Concierge oferuje pacjentowi możliwość błyskawicznego znalezienia terminu i zapisania się na wizytę. Dodatkowo daje możliwość zapoznania się z opisem świadczenia oraz sugerowanym opisem przygotowań do wizyty. W szczególności – w przypadku badań laboratoryjnych może przypomnieć, by na badania przyjść na czczo.

    Medical Concierge pozwala również skrócić czas poświęcony na przyjęcie pacjenta, udostępniając w portalu zestaw dokumentów, które należy uzupełnić przed wizytą. Dzięki temu pacjent może wykonać te czynności z domu, bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej.  Co więcej, w momencie przybycia do szpitala pacjent może dokonać szybkiej rejestracji, korzystając z telefonu, bądź z dedykowanego kiosku, gdzie wydrukowane zostają uzupełnione dokumenty, a informacja o jego przybyciu trafia do systemu HIS.
  17. Baza wiedzy typu „push”
  18. Po zakończonej wizycie, wielu pacjentów poszukuje dalszych informacji w Internecie, trafiając często na nieautoryzowane wypowiedzi i błędne sugestie.

    Aby temu zapobiec, Concierge umożliwia automatyczne wysyłanie na skrzynkę kontaktową pacjenta dodatkowych, autoryzowanych materiałów, dobieranych na bazie stwierdzonych rozpoznań i parametrów zgromadzonych w dokumentacji medycznej. Dzięki temu pacjent, w momencie wypisu pozostaje pod dalszą opieką wirtualnego asystenta, dostarczającego mu spersonalizowaną informację.

Zdalne konsultacje

Pacjenci mają możliwość uczestniczenia w konsultacjach online (chat, audio, video) prowadzonych przez lekarzy, bądź inny personel (np. ratowników lub położne). Możliwe jest uruchomienie konsultacji „ad-hoc” (w której pacjent trafia do kolejki oczekujących), lub „na godzinę” (z koniecznością uprzedniego zarejestrowania się na wizytę).

W trakcie konsultacji możliwa jest wymiana plików (np. z wynikami badań).

Bezpieczna skrzynka kontaktowa

Pacjent może kontaktować się z lekarzem za pośrednictwem bezpiecznej skrzynki kontaktowej, przypominającej maila. Może zadawać pytania dotyczące odbytych wizyt, prowadzonych pomiarów, wyników badań i innych. Zależnie od potrzeb jednostki, pytania mogą trafiać do lekarza prowadzącego, innego wyznaczonego specjalisty, bądź dedykowanego dyspozytora zgłoszeń. Lekarz, odpowiadając na zadane pytanie, otrzymuje dostęp do informacji kontekstowych (np. karty wizyty), by nie musiał przełączać się pomiędzy systemami w poszukiwaniu informacji. 

Dodatkowo możliwe jest ograniczenie czasu na zadawanie pytań., np. do 3 miesięcy od zakończonej wizyty. Rozmowy grupowane są w wątki, a cała komunikacja wspierana jest przez system powiadomień o oczekującej nowej wiadomości. Komunikacja jest szyfrowana, a dla wybranych wątków może być dodatkowo zabezpieczona przez mechanizm dwufazowej autentykacji, wymagającej podania kodu przesłanego SMSem. Pozwala to, w odróżnieniu od tradycyjnego maila, przekazywać pacjentowi za pośrednictwem skrzynki informacje na temat stanu jego zdrowia.

Wgląd w wyniki badań

Pacjenci otrzymują wgląd do wyników badań, które mogą być przedstawiane w formie dokumentów z laboratorium, tabel przedstawiających zagregowane dane, bądź w postaci wykresów.

Niektóre badania przekierowują do Bazy Wiedzy gdzie pacjent może się zapoznać z szerszym opisem.
Wybrane grupy pacjentów (zależnie od profilu i nadanych uprawnień) mogą dodatkowo konsultować wyniki z lekarzem bezpośrednio przez portal, korzystając ze skrzynki kontaktowej, bądź systemu konsultacji online.

Zdalny dostęp do dokumentacji medycznej

Dzięki integracji z Comarch EDM, Concierge oferuje dostęp do dokumentów medycznych.

Możliwe jest administracyjne ograniczenie wyświetlanych informacji do zaleceń lekarskich, wyników badań i przepisanych leków, bądź udostępnienie pacjentowi pełnej dokumentacji medycznej.

Dzienniczek zdrowia

Dzienniczek zdrowia jest wirtualnym notesem wypełnianym samodzielnie przez Pacjenta, zgodnie z zaleceniami lekarza. Lekarz określa zestaw wskaźników (badania, przyjmowanie leków monitorowanie aktywności fizycznej), które należy uzupełniać i tym samym uzyskuje wgląd w pomiary wykonywane w domu.

System zbiera dane i przedstawia je na wykresach, wysyła przypomnienia o zaległych zadaniach, a także umożliwia uruchomienie „alarmu”, gdy wskaźniki wykroczą poza zdefiniowane normy.

Ankiety i kwestionariusze medyczne

Pacjent może także uzupełniać dodatkowe informacje na temat swojego stanu zdrowia, nawyków i trybu życia korzystając z Ankiety Zdrowia. Jej wyniki są dostępne dla lekarzy, u których się leczy.

Możliwe jest również udostępnienie ankiet i kwestionariuszy pozwalających oceniać stan zdrowia i ryzyko wystąpienia wybranych schorzeń. Pacjent, udzielając odpowiedzi na pytania, otrzymuje wówczas podsumowanie z ogólną oceną i sugestiami dotyczącymi działań profilaktycznych, zmierzających do ogólnej poprawy stanu zdrowia.

Zamawianie recept

Pacjent ma możliwość zamówienia drogą elektroniczną recepty na powtórzenie leków, które stale przyjmuje. Lekarz po przeanalizowaniu stanu zdrowia pacjenta, dzięki dostępowi do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, może wystawić pacjentowi receptę na powtórzenie leków. W przypadku konieczności odbycia uprzednio wizyty lekarskiej, lekarz wystawi stosowny komentarz dla pacjenta. Jeżeli nie ma konieczności bezpośredniego kontaktu z pacjentem, lekarz może wystawić receptę na powtórzenie leków zgodnie z ilościami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 11.09.2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie recept lekarskich.

Pacjent po otrzymaniu informacji na konto pacjenta, iż recepta jest gotowa do odbioru, może odebrać receptę w rejestracji podmiotu leczniczego. Recepta może być również do pacjenta wysłana pocztą. Usługa pozwala zmniejszyć obciążenie lekarzy i skoncentrować się na obsłudze pacjentów wymagających wizyty w gabinecie. Dla Pacjenta stanowi natomiast wygodną formę kontaktu z lekarzem i znosi konieczność umawiania się na wizytę wyłącznie w celu przedłużenia leków o długotrwałej ordynacji.

Rozszerzona e-Rejestracja

Concierge oferuje pacjentowi możliwość błyskawicznego znalezienia terminu i zapisania się na wizytę. Dodatkowo daje możliwość zapoznania się z opisem świadczenia oraz sugerowanym opisem przygotowań do wizyty. W szczególności – w przypadku badań laboratoryjnych może przypomnieć, by na badania przyjść na czczo.

Medical Concierge pozwala również skrócić czas poświęcony na przyjęcie pacjenta, udostępniając w portalu zestaw dokumentów, które należy uzupełnić przed wizytą. Dzięki temu pacjent może wykonać te czynności z domu, bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej.  Co więcej, w momencie przybycia do szpitala pacjent może dokonać szybkiej rejestracji, korzystając z telefonu, bądź z dedykowanego kiosku, gdzie wydrukowane zostają uzupełnione dokumenty, a informacja o jego przybyciu trafia do systemu HIS.

Baza wiedzy typu „push”

Po zakończonej wizycie, wielu pacjentów poszukuje dalszych informacji w Internecie, trafiając często na nieautoryzowane wypowiedzi i błędne sugestie.

Aby temu zapobiec, Concierge umożliwia automatyczne wysyłanie na skrzynkę kontaktową pacjenta dodatkowych, autoryzowanych materiałów, dobieranych na bazie stwierdzonych rozpoznań i parametrów zgromadzonych w dokumentacji medycznej. Dzięki temu pacjent, w momencie wypisu pozostaje pod dalszą opieką wirtualnego asystenta, dostarczającego mu spersonalizowaną informację.

Kto może zyskać?

Rozwiązanie pozwala w łatwy sposób prowadzić komunikację między pacjentem, a lekarzem poza gabinetem lekarskim. Dzięki portalowi personel medyczny posiada kompleksowe dane na temat sanu zdrowia pacjenta i może zdalnie monitorować proces leczenia. Rozwiązanie pozwala część czynności wykonać online, co skutkuje zredukowaniem kolejek w podmiotach medycznych. Medyczny Concierge przynosi korzyści dla pacjentów, jak również dla personelu medycznego.

Obszary zastosowania

  • Personel medyczny

    • Możliwość śledzenia procesu leczenia pacjenta
    • Szybka reakcja na niepokojące wyniki Ankiet Zdrowotnych przez wysłanie do pacjenta stosownych komunikatów: skierowania na badanie lub zaproszenie na wizytę
    • Możliwość wygenerowania online skierowań na badanie
    • Gromadzenie dodatkowych informacji, które mogą wspomóc diagnozę
    • Kontakt z pacjentem
  • Dział administracji i rejestracja pacjentów

    • Redukcja formalności
    • Zmniejszenie kolejek
    • Mniej telefonicznych rejestracji
    • Zminimalizowanie obciążenia pracowników
    • Rejestracje pacjentów online do odpowiednich specjalistów
    • Przygotowanie i wysłanie online zaleceń dla pacjenta przed wizytą w szpitalu lub u specjalisty
  • Dział marketingu placówki medycznej

    • Dotarcie do odpowiedniej grupy pacjentów (ze specyficznymi dolegliwościami, od konkretnego lekarza, z danej lokalizacji)
    • Dostosowanie oferty i usług do potrzeb danego pacjenta, dzięki spersonalizowanym komunikatom na Portalu
    • Ankiety badające zadowolenie pacjenta
    • Gromadzenie dodatkowych informacji, które mogą wspomóc rozwojowi produktu
    • Kontakt z pacjentem
  • Zarząd placówki medycznej

    • Zadowolona kadra specjalistów
    • Zadowoleni pacjenci
    • Raporty pozwalające dopasować usługi
    • Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań zwiększających prestiż placówki

    Zobacz jak nasze rozwiązania oceniają inni

    Sprawdź rekomendacje

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch Healthcare


    Zachęcamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia interesujących Państwa produktów i usług dla sektora medycznego.



    Przejdź do formularza