Comarch HomeHealth 2.0

Comarch HomeHealth 2.0 to aplikacja na tablet lub telefon wraz ze zintegrowanymi urządzeniami pomiarowymi, która umożliwia zdalną opiekę nad pacjentem poza placówką medyczną. Przeznaczona jest zarówno dla pojedynczych pacjentów chorujących przewlekle lub po przebytym leczeniu szpitalnym, jak i dla domów opieki lub pielęgniarek środowiskowych. Zestaw odpowiedniej aparatury może być zmodyfikowany, zgodnie z potrzebami pacjenta, np. dla pacjentów pulmonologicznych czy ze zdiagnozowaną cukrzycą.

Funkcje aplikacji


Harmonogram planu leczenia

Pacjent otrzymuje w aplikacji zlecony przez lekarza, indywidualnie dopasowany do potrzeb i jednostki chorobowej harmonogram zadań, w tym badań, leków i ankiet oraz innych czynności, które powinien wykonywać w ramach swojej ścieżki opieki. Dzięki temu pacjent ma łatwy dostęp do planu terapii z dowolnego miejsca i o każdej porze, co ułatwia mu realizację zaleceń lekarza. Taki spersonalizowany plan umożliwia pacjentowi regularne i systematyczne wykonywanie zleconych zadań, co zwiększa jego zaangażowanie w proces leczenia, a to przekłada się na lepsze efekty terapii.

.

Funkcja przypomnień

Aplikacja codziennie wysyła pacjentowi przypomnienia o wykonaniu danego zadania w ustalonym oknie czasowym. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko nieprzyjęcia dawki leku, czy pominięcia wykonania zleconego pomiaru. Systematyczne przypomnienia nie tylko pomagają w codziennych zadaniach, ale również wspierają długoterminowe przestrzeganie zaleceń. Utrzymywanie regularności w leczeniu i monitorowaniu stanu zdrowia jest kluczem do sukcesu w wielu terapiach chorób przewlekłych.

Elastyczna konfiguracja zwalidowanych kwestionariuszy ankiet

Dzięki elastycznej konfiguracji ankiet, lekarz może dostosować częstotliwość i rodzaj pytań do indywidualnych potrzeb pacjenta oraz etapu jego leczenia. Takie podejście pozwala na bardziej spersonalizowaną opiekę, która lepiej odpowiada na specyficzne potrzeby zdrowotne pacjentów, zapewniając im poczucie, że ich zdrowie jest traktowane z pełną uwagą. Za pomocą cyklicznych ankiet, w tym zwalidowanych kwestionariuszy PROMs (Patient-Reported Outcome Measures) i PREMs (Patient-Reported Experience Measures), lekarze mogą regularnie monitorować poziom satysfakcji i doświadczeń pacjentów. Dzięki temu szybciej identyfikują ewentualne problemy lub obszary wymagające poprawy w procesie leczenia, co pozwala na bieżąco optymalizować jakość opieki.

Monitoring parametrów zdrowotnych

Pacjenci mogą bezpiecznie i zdalnie rejestrować najważniejsze parametry swojego zdrowia. Wyniki pomiarów są wysyłane w czasie rzeczywistym na platformę telemedyczną, gdzie ocenia je personel medyczny. Aplikacja daje możliwość zarówno ręcznego wprowadzenia, jak i automatycznego zbierania wyników badań dzięki integracji z wieloma urządzeniami pomiarowymi.

Historia pomiarów

Pacjenci w jednym miejscu mają dostęp do pełnej historii wszystkich wyników badań, wypełnionych ankiet, czy zażytych leków. Historia pomiarów w formie graficznej ułatwia pacjentom monitorowanie swoich wyników i postępu leczenia, co pozytywnie wpływa na ich zaangażowanie i motywację do przestrzegania zaleceń lekarskich. Możliwość śledzenia postępów w czasie daje poczucie kontroli nad własnym zdrowiem i zachęca do podejmowania działań na rzecz poprawy kondycji zdrowotnej.

 

Świadomość i edukacja pacjentów

Aplikacja wspiera edukację zdrowotną pacjentów i zwiększa świadomość na temat kondycji ich zdrowia i jednostki chorobowej, dzięki udostępnionym w bazie wiedzy materiałom.  Pacjenci mogą otrzymać wskazówki i informacje, których potrzebują, aby zrozumieć i skutecznie przestrzegać plan leczenia, co może przełożyć się na lepsze efekty terapeutyczne. Zwiększona wiedza na temat swojej kondycji zdrowotnej umożliwia pacjentom podejmowanie bardziej świadomych decyzji związanych z terapią i codziennym stylem życia.

Wideokonsultacje

Przy użyciu aplikacji pacjenci w łatwy sposób mogą wysłać do centrum medycznego prośbę o kontakt lub zrealizować zaplanowaną wcześniej konsultację ze swoim lekarzem, eliminując konieczność dojazdów do placówki medycznej. To idealne rozwiązanie dla osób, które mają ograniczoną mobilność lub napięte grafiki, a także dla tych, którzy mieszkają w odległych lokalizacjach. Wideokonsultacje pozwalają pacjentom na bezpośrednią rozmowę z lekarzem, co zwiększa komfort i efektywność komunikacji. Zamiast czekać na wizytę stacjonarną, pacjenci mogą szybko uzyskać porady lub wskazówki dotyczące dalszego leczenia w sposób równie skuteczny, jak podczas tradycyjnej wizyty.

 Zgłaszanie objawów

Pacjenci za pomocą aplikacji mogą zgłaszać towarzyszące im podczas leczenia objawy. Dzięki temu lekarze otrzymują kompleksowe informacje na temat kondycji zdrowotnej pacjenta, co pozwala na szybsze i dokładniejsze podejmowanie decyzji terapeutycznych. Monitorowanie objawów w czasie rzeczywistym umożliwia dostosowanie leczenia do zmieniającego się stanu zdrowia pacjenta, minimalizując ryzyko powikłań i poprawiając skuteczność terapii. Ponadto, systematyczne zgłaszanie objawów wspiera wczesne wykrywanie niepokojących zmian, co może przyczynić się do lepszych wyników leczenia oraz zwiększyć komfort pacjenta, zapewniając mu poczucie większej kontroli nad procesem zdrowienia.
 

Dlaczego Comarch HomeHealth 2.0?

Certyfikacja

Comarch S.A. posiada wdrożony i certyfikowany system zarządzania jakością wyrobów medycznych ISO 13485. Comarch HomeHealth 2.0 i platforma Comarch e-Care 2.0 są wyrobami medycznymi certyfikowanymi na zgodność z Rozporządzeniem UE 2017/745 (MDR).

Kto może oferować zdalny monitoring pacjentów?

  • Placówki medyczne
  • Domy opieki i ośrodki opiekuńcze
  • Lekarze i pielęgniarki środowiskowe
  • Sanatoria

Kto może korzystać z Comarch HomeHealth 2.0?

  • Pacjenci po hospitalizacji, zabiegach lub operacjach
  • Pacjenci w trakcie rehabilitacji, np. kardiologicznej
  • Osoby chore przewlekle
  • Seniorzy
  • Personel medyczny
  • Osoby w procesie diagnozowania

Nasze doświadczenia w świadczeniu lepszej opieki zdrowotnej

Kardiologia      Diabetologia      Onkologia      Pulmonologia

Telemonitoring z Comarch HomeHealth 2.0

  • Zlecenie usługi telemonitoringu

    Lekarz zleca zdalny monitoring pacjenta poza placówką medyczną i dostosowuje jego przebieg . Ustala harmonogram zadań, dawki leków, personalizuje zakresy norm pomiarów, zleca ankiety medyczne i dobiera odpowiednie materiały edukacyjne.

  • Pacjent w domu

    Pacjent wykonuje zadania zlecone przez lekarza, o których codziennie przypomina mu aplikacja. Wyniki z urządzeń pomiarowych automatycznie trafiają do aplikacji. Wszystkie zebrane od pacjenta dane są wysyłane w czasie rzeczywistym na platformę telemedyczną Comarch e-Care 2.0, gdzie podlegają automatycznej analizie i są monitorowane przez personel medyczny.

  • Rekomendacje i zalecenia

    Po okresie monitoringu, lekarz może wygenerować raport z usługi wraz z zaleceniami i udostępnić go pacjentowi. Pacjent ma także dostęp do wszytskiuch swoich historycznych wyników w aplikacji Comarch HomeHealth 2.0.

    Przeczytaj nasze materiały eksperckie

    Proszę czekać

    Skontaktuj się z ekspertem Comarch Healthcare

    Zachęcamy do kontaktu w celu szczegółowego omówienia interesujących Państwa produktów i usług dla sektora medycznego.

    Przejdź do formularza